;
coinex

فیلم فینال دو صد متر المپیک توکیو 2020 [+نظرات کابران توییتر]

دو صد متر المپیک همواره یکی از دیدنی ترین رقابت های دومیدانی ادوار المپیک بوده و هست. در ادامه فیلم فینال دو صد متر المپیک توکیو 2020 را ارائه می کنیم.

لامون مارسل جیکویز، دونده ایتالیایی در المپیک 2020 توکیو موفق به کسب گردن آویز طلای مسابقات برای کشورش شد. موضوعی نسبتا کم سابقه برای ایتالیا، آن هم در رشته دو صد متر که معمولا مدعیان آن کشورهای اروپایی نیستند.

جیکوبز با ثبت زمان 9.80 ثانیه به عنوان قهرمانی دو صد متر رسید و مدال طلای این ماده را از آن خود کرد. البته در شرایطی که کاروان ایتالیا و جیکوبز از این مهم خوشحال بودند، موضوع غیرمنتظره ای دامنگیر قهرمان ایتالیایی دو و میدانی شد.

فیلم فینال دو صد متر المپیک توکیو 2020

 قهرمانی غیرمنتظره این دونده 26 ساله باعث شد تا نشریه واشنگتن پست آمریکا با اشاره‌ای به موارد قبلی دوپینگ بنویسد که تاریخ دوومیدانی به پیشرفت‌ های ناگهانی و بزرگ مظنون است. نشریه انگلیسی تایمز هم در مقاله‌ ای با تیتر تاریخ سیاه دو و میدانی با دوپینگ به این مورد اشاره کرد که ورود هر ستاره جدید، میزان شکاکیت را بالاتر می‌ برد.

جیووانی مالاگو، رئیس کمیته ملی المپیک ایتالیا (CONI) می‌گوید سوظن دوپینگ علیه لامون مارسل جیکوبز شرم‌ آور و ناخوشایند است. او در این باره به رای رادیو اونو ایتالیا گفت:

اظهارات برخی از همکاران شما از هر نظر باعث خجالت و شرمندگی شدید است. ما در مورد ورزشکارانی صحبت می‌کنیم که در این مورد تحت کنترل‌های سیستماتیک و روزانه ضددوپینگ قرار می‌گیرند.

وی افزود وقتی یک رکورد ملی یا حتی قاره‌ ای ثبت می‌کنید، این تعداد کنترل دوپینگ حتی دو برابر می‌ شود، به طوری که تعداد کنترل‌ ها چشمگیر می‌ شود. این اتهامات واقعا ناخوشایند است و نشان می‌ دهد که چگونه برخی قادر به پذیرش شکست نیستند. اما فیلم فینال دو صد متر المپیک توکیو را در ادامه ببینید:

فینال دو صد متر المپیک توکیو 2020 ؛ کاربران چه می گویند؟

کاربری درباره فینال دو صد متر المپیک نوشته:

نرسیدن برومل آمریکایی به فینال دو صد متر هم عجیب بود. بیشتر پیش بینی ها برای طلا روی اون بود. آدمی که تمام ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ بهترین رکوردها رو داشت و سریع ترین اسپرینتر روی کره زمین بود، تو مهمترین آوردگاه زندگیش در اوج آمادگی نبود.

فیلم فینال دو صد متر المپیک توکیو 2020 [+نظرات کابران توییتر]
فیلم فینال دو صد متر المپیک توکیو 2020 [+نظرات کابران توییتر]
کاربر دیگری نوشته بود:

قهرمان دو ماراتن المپیک، هر ثانیه ۵.۴٧ متر دویده یعنی نصف دونده‌ی دوی صد متر استقامت و قدرت بدن انسان رو ببینید.

یکی دیگر از کاربران به نام ZM می‌نویسد: «این قهرمان ایتالیایی صد متر هم مشکوکه ها. طرف تا دو ماه قبل المپیک، رکورد زیر ١٠ ثانیه نزده. متعجبم از اینهمه “جلال”!»

مطالب بیشتر در تکراتو:

.

نظر شما در خصوص فینال دو صد متر المپیک توکیو 2020 چیست؟ نظرات خود را در کامنت‌ها بازگو کنید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر