coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

بزرگترین هک تاریخ امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) ؛ سرقت 600 میلیون دلاری!

طی بزرگترین هک تاریخ امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) که توسط یک گروه هکری کاملا حرفه ای و مشهور انجام شده، دارایی هایی به ارزش 600 میلیون دلار به سرقت رفت.

سرقت ۶۰۰ میلیون دلاری هکرها از سرمایه های کاربران پالی نتورک (Poly Network) در ۳ زنجیره، به عنوان بزرگترین حمله در حوزه امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) شناخته شده است. به گفته شرکت چینی اسلومیست (SlowMist) این عملیات با برنامه ریزی طولانی مدت، ساماندهی و آمادگی خوبی انجام شد.

بزرگترین هک تاریخ امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)

پالی نتورک در توییتر اعلام کرد که هکرها در زنجیره ها پالیگان (85میلیون دلار)، اتریوم (273میلیون دلار) و بایننس چین (253میلیون دلار) سرقت را انجام دادند. البته ارزهای دیجیتال renBTC، WBTC و WETH هم در میان ارزهای سرقتی نیز وجود داشت. این حمله هنگام فراخواندن قرارداد ها برای حمله به شبکه رخ داد که ناشی از استفاده آسیب پذیری ها در این هنگام هست.

اسلومیست هم اعلام کرد که تحلیل گران این شرکت آدرس مهاجم، آدرس آی پی و اطلاعات اثر انگشت او را به دست آورده اند. اما نکته جالب ماجرا، پیامی است که هکر بر تراکنش خود قرار داده است . از طرفی شواهد نشان می دهد احتمالا هکر برخی از سرمایه ها را بر می گرداند چرا که امکان جابجایی آن ها را ندارد و گویا هدف اصل هکر پولشویی از طریق تورنادو است. هکر در پیغام خود گفته:

که اگر شت کوین ها را هم منتقل کنم یک هک یک میلیارد دلاری داشتیم. من پروژه پالی نتورک را با این کار نجات دادم. من به پول علاقه ای نداشته و بخشی از آن ها را برگردانده یا درصورت‌ برنگردان رها می کنم.

در این میان برخی افراد شاخص حوزه دیفای هم اعلام آمادگی برای کمک کردند. مدیرعامل صرافی اوککس هم اعلام کرد که این جریان را زیر نظر دارد و می خواهد اوضاع را مدیریت کند. مدیر ارشد بخش فناوری تتر هم از مسدودی یکی از حساب ها به ارزش ۳۳ میلیون دلار اعلام کرد. مدیر عامل بایننس هم اعلام کرد که در حال هماهنگی جهت کمک به قربانیان است

پالی نتورک سال پیش به‌عنوان یک پروژه مشترک با آنتولوژی (Ontology)، نئو و سوییچو (Switcho) کار خود را شروع کرد که هدف آن ایجاد یک پروتکل متحد با بلاک چین ها مختلف برای یک اکوسیستم بین زنجیره ای بزرگ تر بود که این امکان را به کاربر می داد تا روی بلاک چین ها مختلف، توکن هایشان را تبدیل کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بزرگترین هک تاریخ امور مالی غیرمتمرکز چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

خبرنگار: ریحانه مرشدی

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر