;
coinex

صرافی کراکن (Kraken) ؛ نحوه ثبت نام، آموزش کار و خرید و فروش

صرافی ارز دیجیتال کراکن یکی از موفق ترین و محبوب ترین صرافی های دنیای کریپتوکارنسی است. در این جستار به آموزش صرافی کراکن می پردازیم. با ما باشید.

صرافی کراکن (Kraken) ار سال 2011 به عنوان یک رصافی ارز دیجیتال مشغول فعالیت است و یکی از اولین صرافی هایی است که روش های پرداخت اسان را در ترکیب با کارمزد پایین ادغام کرده است و براساس آنچه از نقدینگی این صرافی در حال حاضر می دانیم، کراکن یکی از بزرگترین ها در نوع خود محسوب می شود.

بیش از 4 میلیون معامله در سراسر جهان به صرافی کراکن اختصاص دارد. این شرکت فعالیت خود را در سانفرانسیسکو آغاز کرده و فعالیت خود را به سراسر جهان گسترش داده است. در جستار پیش رو هدف ما آموزش کار با صرافی Kraken است و ضمن آموزش ثبت نام در صرافی Kraken به نحوه خرید از کراکن ، نحوه معامله در صرافی Kraken و ترید در صرافی Kraken خواهیم پرداخت. با ما باشید.

صرافی کراکن (Kraken) چیست؟

استارت پروژه کراکن پس از انتشار گزارش نقص امنیتی صرافی Mt.Gox و توسط جسی پاول زده شد. کراکن به تدریج و طی زمان توسعه یافت تا امروزه به گزینه ای مطمئن و قابل اعتماد بدل شود. در سال 2014 صرافی Mt. Gox از توقف عملیات خود خبر داد.

در سال 2019 این صرافی تقریبا 90 میلیارد دلار حجم پردازش و بیش از 4 میلیون کاربر فعال در سراسر جهان داشت. در حال حاضر صرافی کراکن یکی از بهترین بسترهای معاملاتی دنیای کریپتوکارنسی است که به کاربران امکان می دهد تا با استفاده از ارزهای فیات یا با استفاده از ارزهای دیجیتالی، معاملات خود را انجام دهند. ارزهای فیات آن دسته ارزهایی هستند که مانند یورو و دلار توسط دولت هر کشوری پشتیبانی می شود. در بستر کراکن می توان از همه این ارزها برای ترید و معاملات تمام ارزهای دیجیتالی اصلی استفاده کرد.

اما آیا صرافی کراکن محل امن و مطمئنی برای معامله است؟ آموزش ثبت نام در صرافی Kraken چگونه و نحوه خرید از کراکن به چه حالتی است؟ نحوه معامله در صرافی Kraken چگونه است؟ با ما باشید تا پیش از آموزش نحوه ترید در صرافی کراکن به برخی نکات اساسی برای انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال بپردازیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین ارزهای دیجیتال در سال 2021

پیش بینی قیمت بیت کوین کش 2021

نکاتی در انتخاب صرافی که باید در نظر بگیرید!

همانطور که گفتیم پیش از آموزش کار با صرافی Kraken قصد داریم شما را با نکاتی که باید در انتخاب یک صرافی در نظر داشته باشید آشنا کنیم. توجه به این نکات سبب می شود تا بهترین انتخاب را داشته باشید. این ها عبارتند از:

صرافی کراکن (Kraken) ؛ نحوه ثبت نام، آموزش کار و خرید و فروش

امنیت

سخن از امنیت در جنین مواردی کمی پیچیده است. تا همین چند وقت پیش یکی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی صرافی کریپتولند بود که ناگهان با ماجرای کلاهبرداری صرافی کریپتولند وضعیت دگرگونه شد. حالا افراد نگران سرمایه های خود در کریپتولند هستند و ماجرای توکن BRG کاربران این صرافی را به خود مشغول داشته است.

البته که موضوع در مورد صرافی های معتبر خارجی در سطح جهان مانند کریپتولند نخواهد بود اما این یک مثال برای در نظر گرفتن اهمیت امنیت بود. معتبر بودن یک صرافی سبب می شود تا بهتر بتوانید به آن اعتماد کنید. زمانی که یک صرافی معتبر باشد، مشکلی در مورد آن نیست مثلا خیلی بعید است کسی درمورد اعتبار صرافی بایننس شک کند و یا ناگهان بایننس و مدیرانش کلاهبردار از آب درآمده، توکن بایننس تمام ارزش خود را از دست بدهد!

رقم کارمزد صرافی

رقم کارمزد صرافی ها اهمیت زیادی دارد. معمولا صرافی های برتر رقم نسبتا کمی به عنوان کارمزد دریافت می کنند. باید حواستان به رقم کارمزد صرافی و تاثیر آن در سود و زیان معاملات تان باشد. اگر کارمزد صرافی بالا و معاملات شما نیز زیاد باشد، قطعا پول زیادی از دست خواهید داد.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت بایننس کوین در سال 2021

پیش بینی قیمت یونی سواپ در سال 2021

رابط کاربری صرافی

رابط کاربری صرافی انتخاب شما هرچه ساده تر و روان تر باشد، قطعا کار با آن نیز ساده تر است و مشکلی هنگام کار با آن نخواهید داشت. اگر رابط کاربری صرافی پیچیده باشد، قطعا مدام با مشکل مواجه می شوید و این مسئله می تواند در هنگام خرید و فروش برایتان مشکل ساز شود. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که هنگام انتخاب صرافی به دنبال یک صرافی با رابط کاربری ساده باشید.

شفافیت صرافی

صرافی هایی که ریز جزئیات معاملات را به شما گزارش می کنند معمولا صرافی های خوب و معتبری هستند. اما اگر صرافی اطلاعات دقیقی به شما ندهد ممکن است مسکلاتی در مورد نحوه عملکرد آن وجود داشته باشد. در نتیجه بهتر است شفافیت و جزئیات اطلاعات معاملاتی را به عنوان یک ملاک اساسی در کار با صرافی ها در نظر داشته باشید.

این ها نکاتی بود که ذکر آن ها را برای انتخاب یک صرافی خوب ضروری میدیدیم. اما در ادامه با ما باشید تا به بحث اختصاصی صرافی کراکن ، آموزش کار با صرافی Kraken و آموزش ثبت نام در صرافی Kraken بپردازیم. طبیعتا در این میان از نحوه خرید از کراکن نیز غافل نخواهیم شد.

بیشتر بخوانید:

ارز دیجیتال پیمان

توکن سهام قابل معامله (Tradable Stock Token) چیست

آموزش کار با صرافی Kraken

صرافی کراکن (Kraken) ؛ نحوه ثبت نام، آموزش کار و خرید و فروش

آنچه پیش از آغاز آموزش کار با صرافی Kraken باید در نظر داشته باشید اینکه عموم صرافی های بزرگ و معتبر نظیر بایننس، فعالیت کاربران ایرانی را محدود کرده اند و امکان خرید و فروش یا ایجاد حساب کاربری نخواهید داشت.

در نتیجه پیش از ورود به صرافی و استفاده از خدمات آن حتما باید از یکی از ابزارهای متنوع تغییر آی پی استفاده کنید. گزارشاتی در دست است که نشان میدهد صرافی بایننس حتی اگر بعدها متوجه شود شما آی پی ایران دارید بلافاصله حساب شما را مسدود و دارایی هایتان را مصادره می کند! در نتیجه پیش از ورود به کراکن حتما آی پی خود را تغییر دهید.

داده های بازار و ابزارهای معاملاتی برای تصمیم گیری صحیح یک تاجر اهمیت زیادی دارد. ابزارهای صرافی کراکن به تجربه تجارت تریدر می افزاید. کراکن ابزارهای معتبری برای استفاده ارائه می دهد که می توان به خرید خرید Coinsetter و Cavirtex در ابتدای سال 2016، American CleverCoin در اواسط سال 2016، American Glidera در سه ماهه چهارم 2016 اشاره کرد.

این صرافی برای ارائه نمودارهای تجاری مختلفی در پلتفرم خود، CryptoWatch را نیز در سال 2017 خریداری کرد. صرافی کراکن همچنین تصمیم گرفت به داده های ارزهای دیجیتالی از طریق گوگل شیتز اقدام کند. برای این مقصود این صرافی  Cryptofinance.ai را نیز در سال 2019 خریداری کرد.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت هدرا هش گراف در سال 2021

نحوه ساخت توکن NFT چگونه است؟

مزایای صرافی کراکن ؛ آموزش کار با صرافی Kraken

صرافی کراکن (Kraken) ؛ نحوه ثبت نام، آموزش کار و خرید و فروش

فارغ از نکاتی که گفتیم، هر صرافی به نوب خود مزایای خاصی دیگری نیز می تواند داشته باشد که در دیگر صرافی ها موجود نباشد.طبعا در بحث از صرافی کراکن باید به این موضوع پرداخت که این صرافی چه برتری نسبت به رقبا و همرده های خود دارد که آن را متمایز کند؟ این موارد عبارتند از:

  • حداقل کارمزد از ۰٫۲۶٪ شروع می شود
  • حجم معاملات بسیار بالا برای به حداکثر رساندن نقدینگی
  • بیش از ۳۰ دارایی دیجیتال موجود است
  • تجارت با شش ارز اصلی فیات: EUR ،USD ،GPB ،CAD ،CHF و JPY
  • پشتیبانی ۲۴/۷ مشتری برای پاسخگویی به تمام سوالات شما
  • معاملات حاشیه ای و معاملات آتی در دسترس است

صرافی کراکن کلیه الزامات ذکر شده در بالا را برآورده می کند. این شرکت در بین پنج صرافی برتر ارزهای دیجیتال قرار دارد و تعداد کا معاملات آن در یک روز بیش از 33 میلیون دلار است. در ادامه آموزش کار با صرافی Kraken به آموزش ثبت نام در صرافی Kraken خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید:

بهترین توکن های NFT کدامند

بهترین اپلیکیشن های بیت کوین رایگان برای اندروید

آموزش ثبت نام در صرافی Kraken

هنگامی که برای اولین بار از وب سایت کراکن دیدار کنید، باید یک ثبت نام استاندارد انجام دهید. این ترکیب استاندارد نیازمند ایمیل و رمز عبور است.

صرافی کراکن (Kraken) ؛ نحوه ثبت نام، آموزش کار و خرید و فروش
نحوه ترید در صرافی Kraken

پس از ثبت نام و حضور در سیستم است که از شما خواسته می شود حساب خود را با احراز هویت دو مرحله ای ایمن کنید. شما می توانید این کار را با گوگل آتنتیکیتور انجام دهید.

بعد از تنظیم این موضوع شما می توانید روند تایید را شروع کنید. می توانید روی پیوند دریافت تاییده شده در حساب خود کلیک کنید. از اینجا می توانید ردیف تایید را که می خواهید ادامه دهید انتخاب کنید. شما در ادامه شرایط را تایید و تکمیل کرده و اطلاعاتی که در بالا ذکر شده را ارائه می دهید. بعد از اتمام کار، حساب خود را شارژ کرده و تجارت و ترید را آغاز کنید. پس در ادامه به نحوه خرید از کراکن میپردازیم.

شما شرایط تأیید را تکمیل می کنید و اطلاعاتی را که در بالا ذکر شده ارائه می دهیم. پس از اتمام این کار ، شما آماده بودجه حساب خود هستید و تجارت Kraken را شروع می کنید.

بیشتر بخوانید:

توکن دفینیتی ICP چیست

میم کوین چیست

بودجه و برداشت : نحوه خرید از کراکن

همانطور که گفتیم، کراکن دروازه فیات است به این معنا که شما می توانید در طیف وسیعی از ارزهای مختلف فیات سپرده گذاری کرده و برداشت کنید. آن ها سیم را به حساب های بانکی خود با CAD ، EUR ، GBP و USD می پذیرند. اگر بانک شما در اتحادیه اروپا باشد، می توانید یک پرداخت SEPA نیز انجام دهید.

توجه به این مسئله نیز بسیار مهم است که مانند بسیاری از دیگر صرافی ها در کراکن نیز قبل از تامین بودجه با ارز فیات نیاز به انجام برخی مراحل KYC هستید. در اصطلاح دیگر شما باید در سطح متوسط باشید.

اگر تایید شوید حق دارید وجوه خود را به همان حساب بانکی که از آنجا ارسال کرده اید، برداشت کنید. زمان برداشت می تواند بسته به محل استقرار بانک شما متفاوت باشد. اگر در اتحادیه اروپا هستید پرداخت های SEPA طی یک یا دو روز پاک می شود.

صرافی کراکن (Kraken) ؛ نحوه ثبت نام، آموزش کار و خرید و فروش
نحوه ترید در صرافی Kraken

سیم های بین المللی Swift معمولا بین 3 تا 5 روز کاری طول می کشد تا به حساب شما وارد شوند. این ممکن است گاهی ناامیدکننده باشد اما این قیمتی است که شخص برای استفاده از سیستم های بانکی قدیمی می پردازد.

البته اگر تمایل داشته باشید می توانید حساب خود را با ارز رمزنگاری شده تأمین کنید. هنوز هم می توانید این کار را روی یک حساب شروع کننده و بدون محدودیت سپرده انجام دهید. هرچند توجه داشته باشید که روزانه 5 دلار سقف برداشت خواهید داشت.

بیشتر بخوانید:

توکن شیبا چیست و نحوه خرید ارز دیجیتال Shiba Inu

نحوه خرید ارز دیجیتال شیبا اینو

کارمزد صرافی ارز دیجیتال کراکن

کارمزد های این صرافی نسبتا متغیر است و تقریبا می توان گفت چیزی حدود 0.03 درصد الی 0.13 میباشد. باید گفت که مقدار کارمزدی که این صرافی از شما کم میکند نسبت به بعضی از صرافی ها کمتر است. در ادامه این جستار به آموزش نحوه معامله در صرافی Kraken خواهیم پرداخت.

نحوه معامله در صرافی Kraken

برای شارژ حساب صرافی و خرید ارز دیجیتال، روش‌های مختلفی وجود دارد:

صرافی کراکن (Kraken) ؛ نحوه ثبت نام، آموزش کار و خرید و فروش

  1. شارژ حساب با ارز فیات به‌ طور مستقیم از طریق سرویس‌ هایی مانند Plaid. لازم به ذکر است که هزینه کارمزد، حداقل و حداکثر هر یک از این سرویس‌ ها، متفاوت است. در این روش برای شارژ حساب به KYC یا همان احراز هویت نیاز است.
  2. شارژ حساب از طریق کارت‌ های اعتباری. در این روش باید 3.75% + 0.25 دلار، کارمزد پرداخت کنید.

بعد از افتتاح حساب و شارژ ان تا 72 ساعت اجازه برداشت از حساب خود را نخواهید داشت اما به محض شارژ حساب با ارز فیات از طریق یکی از دو روش گفته شده می توانید ارز دیجیتال مدنظر خود را انتخاب کرده و سفارش خرید را ثبت کنید.

البته باید توجه کنید که برخی از ارزهای دیجیتال فقط با استفاده از دیگر رمزارزها خریداری می شوند. درواقع امکان خرید آن ها با استفاده از ارز فیات وجود ندارد. برای مقال اگر می خواهید در EOS سرمایه گذاری کنید، نمی توانید از ارز فیات استفاده کنید. ابتدا باید بیت کوین یا رمزارزی دیگری خریده و سپس از طریق آن ترید، آن را به EOS بدل کنید. اما فارغ از نحوه معامله در صرافی Kraken شاید سوالاتی درباره امنیت این صرافی داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

توکن Bafe IO چیست

پیش بینی قیمت پای نتورک در سال 2021

امنیت صرافی کراکن چگونه است؟

صرافی کراکن (Kraken) ؛ نحوه ثبت نام، آموزش کار و خرید و فروش

تاکنون گزارشاتی مبنی بر هک یا مشکلات دیگر گزارش نشده است. یکی از ویژگی های خوب این صرافی تایید هویت دوعاملی است. شما با فعال کردن این ویژگی می توانید امنیت حساب کاربری صرافی خود را تا حد زیادی بالا ببرید.

از اقدامات خوب دیگر در این صرافی، کلید امیتی است. اگر کلید امنیتی حساب خود را فعال کنید، با فراموش کردن رمز عبور می توانید وارد حساب خود شوید. پس از تعیین کلید امنیتی اما باید از آن مراقبت کنید.

از جمله مهمترین راه های برقراری امنیت در کراکن این است که خودتان حواستان به اطلاعات اساسی باشد. هکرها در صورتی که نتوانند به شما به طور مسقیم حمله کنند راه های دیگری را برمیگزینند که یکی از ساده ترین ها پیاده سازی مهندسی اجتماعی است. درواقع در این شیوه آن ها گذر واژه و رمز عبور را از خود شما دریافت می کنند.

بیشتر بخوانید:

رمزارز چیا چیست

استخراج رمزارز چیا (Chia) در ویندوز

آینده صرافی Kraken :  نحوه ترید در صرافی Kraken

بعد از اینکه کراکن با موفقیت 100 میلیون دلار سرمایه جمع آوری کرد، آن ها به توسعه وسایل مختلف پرداختند و امکانات Crypto مستقر در لندن را خریداری کردند. کراکن تصمیم گرفت که این محصول را به عنوان معاملات آتی برند کرده و اکنون معاملات آتی را در فهرست ابزارهای خود قرار داده است.

برخلاف معاملات استاندارد حاشیه کراکن، این ابزارها به شما امکان می دهد تا در برخی از جفت های ارز رمزنگاری شده تا 50 برابر اهرم معامله کنید. قراردادهای آتی با ابزارهای حاشیه ای سنتی متفاوت هستند به این دلیل که بر اساس قیمت دارایی در آینده تعیین می شوند. این زمان های آینده زمان انقضا نامیده می شوند و به فعالان بازار اجازه می دهد تا ریسک بازار را بپوشانند یا بررسی هایی از آینده قیمت ها داشته باشند.

صرافی کراکن (Kraken) ؛ نحوه ثبت نام، آموزش کار و خرید و فروش
نحوه ترید در صرافی Kraken

با راه اندازی این سرویس جدید ، آنها به معامله گران خود این فرصت را می دهند تا 6 دارایی مختلف ارز رمزنگاری شده از جمله Bitcoin ، Litecoin ، Ripple ، Bitcoin Cash و Ethereum را معامله کنند. در زیر جزئیات قراردادهای آتی آنها آورده شده است. همانطور که می بینید آن ها سه نوع قرارداد برای  نحوه ترید در صرافی Kraken ارائه می دهند که عبارتند از قرادادهای دائمی، ماهانه و فصلی. این ها براساس زمان انقضا قرار داد زمان بندی می شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص نحوه ترید در صرافی Kraken چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر