coinex
راهنمای خرید تکراتو

شیوع قارچ سیاه در اصفهان بین بیماران کرونایی

موج پنجم کرونا در کشور با شیوع بیماری های خاص دیگری نیز همراه شده است. اخیرا شیوع قارچ سیاه در اصفهان بین بیماران کرونایی شایع شده است. با ما باشید.

در موج‌ پنجم کرونا که کشور درگیر کمبود تخت ها بستری، نبود نیروی انسانی، کمبود دارو و افزایش روز افزون بیماران مبتلا به کرونا است، شیوع بیماری قارچ سیاه نگرانی ها را بیشتر کرده و افرادی از جمله کودکان را نیز درگیر کرده است.

شیوع قارچ سیاه در اصفهان بین بیماران کرونایی

موج پنجم کرونا با سرعتی بی سابقه در حال افزایش است. از طرفی در جامعه گویا همه به وضع عادت کرده و خبری از قرنطینه و کنترل ها لازم هم نیست. مردم نسبت به رعایت پروتکل ها بی توجه هستند اما شرایط رو به فوق بحرانی شدن می رود و علاوه بر کرونا، بیماری قارچ سیاه هم در بیماران کرونایی رواج یافته و خطرات را بیش از پیش کرده است.

شیوع قارچ سیاه در اصفهان بین بیماران کرونایی

اما علت شیوع قارچ سیاه در استان اصفهان چیست؟ به گفته بهروز کلیدری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان وجود قارچ سیاه غیر عادی نیست و هر وقت که بیماری ها عفونی، میکروبی و ویروسی زیاد می شود و سیستم ایمنی ضعیف می گردد، قارچ ها فرصت طلب مثل  قارچ سیاه در بدن فرد جای گرفته و آسیب های جدی به او می زنند. اکنون با توجه به بیماری کرونا به ویژه در افراد دیابتی، احتمال ابتلا به قارچ سیاه با عوارض شدید، بسیار بالا رفته است.

قارچ سیاه بین کودکان کرونایی نیز شیوع یافته است. به گفته بهروز کلیدری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکنون سه نفر کودک بستری در بیمارستان امام حسین درگیر این بیماری شده اند. پزشکان برای نجات جان یکی از کودکان هشت ساله، ناگزیر به تخلیه قسمت هایی از گونه و چشم او شدند. در حال حاضر ۴۰ کودک کرونایی در این بیمارستان بستری است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص شیوع قارچ سیاه در اصفهان بین بیماران کرونایی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

خبرنگار: ریحانه مرشدی

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر