;
coinex

جک دورسی : اتریوم به تنهایی توان ایجاد هیچ تغییری را ندارد!

به عنوان یکی از طرفداران وفادار بیت کوین، اخیرا جک دورسی در گفتگویی درباره دنیای کریپتو گفته که اتریوم به تنهایی توان ایجاد هیچ تغییری را ندارد.

جک دورسی که بزرگترین طرفدار بیت کوین محسوب می شود، گفته است اتریوم به تنهایی توانایی تحت تاثیر قرار دادن شرکت های بزرگ را ندارد. همچنین بیان کرده است که با شبکه اتریوم مشکلی ندارد، ولی همچنان بیت کوین را به بقیه رمزارزها ترجیح می دهد.

جک دورسی : اتریوم به تنهایی توان ایجاد هیچ تغییری را ندارد!

طبق گزارش کوین تلگراف؛ مدیرعامل شرکت توییتر اظهارات خود را نسبت به اتریوم تغییر نمی دهد‌. وی در  جدیدترین صحبت هایش درمورد اتریوم، گفته است که اتریوم به تنهایی توانایی تحت تاثیر قرار دادن غول های حوزه تکنولوژی (Big Tech) را ندارد.

بیگ تک (Big Tech) یا همان غول های فناوری، به پنج شرکت بزرگ فناوری شامل؛ آمازون،‌ گوگل، مایکروسافت، اپل و فیسبوک گفته می شود. آقای جک دورسی درباره این مسئله گفته است:

بوجود آوردن تغییرات بنیادین در ساختار و وضعیت غول های فناوری،‌ دقیقا همان مسئله ای است که من می خواهم‌. اما هیچ فناوری ای توانایی ایجاد چنین‌ چیزی را به تنهایی ندارد.

جک دورسی : اتریوم به تنهایی توان ایجاد هیچ تغییری را ندارد!
جک دورسی : اتریوم به تنهایی توان ایجاد هیچ تغییری را ندارد!

صحبت های آقای دورسی در ادامه‌ی یک مکالمه توییتری درمورد فایده های استفاده از توکن های غیر مثلی یا همان “NTF” بیان شده است. در مکالمه ای یک نفر به نام “Seyitaylor” گفته است که این اقدام بیشتر از اینکه به سود شرکت توییتر باشد، به سود اتریوم تمام می شود.

البته آقای دورسی هم چنین نظری دارند که این اقدام بیشتر از آنکه به سود شرکت خودش تمام شود، بر اتریوم تاثیر مثبت بیشتری می گذارد. مدیرعامل شرکت توییتر گفت:

هر اکانت کاربری در شبکه توییتر،‌ می‌تواند به یک کیف پول لایتنینگ اتصال پیدا کند.

با وجود حضور کم تاثیر توییتر در توکن های غیرمثلی، و استفاده آقای دورسی از این فناوری برای جمع کردن پول موردنیاز در امور خیریه، اما همچنان آقای دورسی از طرفداری کردن از بیت کوین منصرف نمی شود. و همین مسئله باعث ناامیدی طرفداران میانه رو و افراطی شبکه اتریوم شده است.

یک کاربر توییتر در واکنش به گفته های آقای دورسی، درخواست کرده که او توضیح دهد با وجود اینکه فضا برای فعالیت دیگر اعضا در ارزهای دیجیتالی فراهم است، چرا همچنان نسبت به اتریوم نفرت دارد؟ آقای دورسی به این کاربر پاسخ داد و گفت:

همیشه تمرکز کردن بر یک مسئله، به عنوان نفرت از مسائل دیگر نمی باشد. من نگرانی خودم را درباره‌ی ارزهای دیگر گفته ام، و آن ها را با بیت کوین مقایسه کرده ام. مهم ترین این مسائل: اصول بنیادین، امنیت و تمرکزگرایی است.

گری تان (Garry Tan) در توییت های دیگری راز علاقه آقای دورسی به ییت کوین را‌ مورد بررسی قرار داد‌. تیموتی کیم (Timothy Kim) یک کاربر دیگر از توییتر در پاسخ به گری تان گفت که برای قشرهای ضعیف جامعه، چنین چیزی مهم است.

آقای دورسی نیز به این بحث ملحق شد تا بیان کند که می خواهد با کمک به بیت کوین مشکلات مسائل مربوط به پول را حل کند. و از این کارها نیت اش جلب توجه‌ و خودنمایی نبوده است.

آقای دورسی در توییت های دیگری در مورد همین ماجرا، ادعاهای کاربران را که می گفتند دورسی به اتریوم کنایه می زند و در مورد آن بدرستی صحبت نمی کند را رد کرد. و ادامه داد که غیرمتمرکزسازی هدف او نیست، بلکه تنها روش موجود برای برطرف کردن مشکلات مربوط به پول است.

او در یک جای دیگر بیان کرد که با اصل توکن های غیرمثلی مشکلی ندارد، اما حمایت کردن او از لایتنینگ ارتباطی به آن ها ندارد، و بیشتر به راه اندازی ارزی مناسب برای فضای اینترنت مربوط می شود.

این مسئله که بیت کوین تنها ارز موفق اینترنت خواهد بود، حداقل از سال ۲۰۱۸ جزئی از شعارهای آقای دورسی بوده است. برخلاف سایر طرفداران بیت کوین که معتقد هستند، که روزی ممکن است اتریوم بتواند از بیت کوین جلوتر برود، اما آقای دورسی تا الان هیچ تمایلی در مورد سرمایه گذاری در این ارز دیجیتال نداشته است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص سخنان جک دورسی مبنی بر اینکه اتریوم به تنهایی توان ایجاد هیچ تغییری را ندارد چیست؟ تظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر