;
coinex

سرمایه گذاری 30 میلیارد دلاری گوگل و مایکروسافت در حوزه امنیت سایبری

بعد از دیدار جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با مدیران گوگل و مایکروسافت، قرار بر سرمایه گذاری 30 میلیارد دلاری گوگل و مایکروسافت در حوزه امنیت سایبری شد.

گوگل ۱۰ میلیارد دلار و مایکروسافت ۲۰ میلیارد دلار قرار است جهت ارتقاء سطح امنیت سایبری و پیشرفت‌های مرتبط با آن هزینه کنند. مدیر اجرایی مایکروسافت در توییتر اعلام کرد که از رقم اعلام شده، ۱۵۰ میلیون دلار برای توسعه تیم آموزش مایکروسافت جهت کمک به ادارات دولتی آمریکا برای بهبود سیستم‌های امنیتی هزینه خواهد شد و مایکروسافت همکاری خود را با کالج‌های منطقه‌ای و نهادهای غیر انتفاعی افزایش می‌دهد.

سرمایه گذاری 30 میلیارد دلاری گوگل و مایکروسافت در حوزه امنیت سایبری

در دیدار مدیران چند شرکت برجسته فناوری در آمریکا با رییس جمهور درباره حملات سایبری علیه سازمان‌های دولتی و زیر ساخت‌های انرژی مثل خط لوله کلونیال صحبت شد و شرکت‌ها از سرمایه‌گذاری هنگفت خود جهت جلوگیری از تکرار چنین رویدادهایی، خبر دادند.

از طرفی نیز گوگل روی امنیت نرم‌افزارها و زنجیره تامین آن‌ها تمرکز می‌کند و لایه امنیتی متن باز را توسعه می‌دهد. این شرکت طی سه سال فرصت‌های آموزشی خود را در اختیار بیش از صد هزار شهروند آمریکایی خواهد گذاشت تا بتوانند در حوزه امنیت سایبری، دوره‌های لازم را بگذرانند.

اپل هم می‌خواهد با توسعه همکاری خود با تامین‌کنندگان قطعات و محصولات، فرایندهای احراز هویت چند مرحله‌ای را گسترش داده و آموزش‌های امنیتی بیشتری برگزار کند. طبق اعلام آمازون، او نیز می‌خواهد به طور رایگان احراز هویت چند مرحله‌ای را روی همه دستگاه‌های متصل به آمازون وب سرویس فعال نماید و از سواد امنیت کافی تمامی کارکنان خود اطمینان خاطر کسب کند.

آموزش‌های لازم از سوی آمازون نیز در اختیار عموم افراد قرار خواهد گرفت. بقیه شرکت‌ها مثل IBM نیز قرار است در توسعه پیشرفت‌های امنیتی نقش داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص سرمایه گذاری 30 میلیارد دلاری گوگل و مایکروسافت در حوزه امنیت سایبری چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر