;
coinex

گوگل برای حفظ موتور جستجوی پیشفرض خود به اپل باج می دهد!

گوگل برای حفظ به صورت پیش فرض در مرورگر سافاری، میلیاردها دلار به اپل می‌پردازد. گویا که گوگل برای حفظ موتور جستجوی پیشفرض خود به اپل باج می دهد!

این شرکت انگیزه‌های مالی جهت مورد توجه قرار گرفتن در اپ استورها ایجاد می‌کند و حتی به توسعه دهندگان جهت انتشار بازی‌هایشان در گوگل پلی پول می‌پردازد. گوگل حتی مبلغ زیادی معادل ۱۵ میلیارد دلار در امسال به اپل پرداخته تا به عنوان پیش فرض در مرورگر سافاری بماند.

گوگل برای حفظ موتور جستجوی پیشفرض خود به اپل باج می دهد!

البته گوگل بیشتر از این مبلغ نیز حاضر است بپردازد و مبلغ پرداختی به اپل در سال ۲۰۲۲ به ۲۰ میلیارد خواهد رسید. در اوایل امسال، جین هوروات، مدیر ارشد حریم خصوصی جهانی اپل نیز گفت:

این شرکت به‌دلیل پیشرو بودن گوگل در میان موتورهای جست‌وجو، آن را به‌صورت پیش‌فرض در محصولاتش قرار داده است.

او اضافه کرد: «مرورگر سافاری به شما امکان می‌دهد موتورهای جست‌وجوی دیگری غیر از گوگل را نیز انتخاب کنید.» گویا اپل و گوگل نیز در این باره با یکدیگر همکاری دارند و گوگل منجر به افزایش درآمد اپل می‌شود در واقع این دو شرکت باعث پیشرفت هم می‌شوند.

به هر حال همچنان تردیدهایی درباره امنیت گوگل مطرح است و خطر نظارت وجود دارد. این مسئله باعث کاهش ۴ تا ۵ درصدی درآمد ناخالص اپل شده است همچنین، گوگل می‌تواند به‌ طور‌ کلی پرداخت پول به اپل را متوقف کند که البته این مسئله رخ نمی‌دهد؛ زیرا این شرکت همیشه باید از پایین‌تر‌ بودن مایکروسافت و موتور جست‌وجویش در مقایسه‌ با خودش مطمئن شود.

گوگل بخش زیادی از هزینه‌های خود را از تبلیغات به دست می‌آورد. این شرکت توانسته ۶۱.۹ میلیارد سود کند که بیشترین آن از طریق مرورگر خود بوده است ( ۷ میلیارد دلار). اما اینکه آیا پرداخت این هزینه به سافاری برای گوگل سودآور است یا خیر، معلوم نیست.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص اینکه گوگل برای حفظ موتور جستجوی پیشفرض خود به اپل باج می دهد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر