;
coinex

برنامه شیائومی برای ورود به صنعت خودرو چیست؟

شرکت شیائومی قصد خرید یکی از استارتاپ‌ها خودروهای خودران به نام Deepmotion با ۷۷٫۴ میلیون دلار را دارد اما به راستی برنامه شیائومی برای ورود به صنعت خودرو چیست؟

این تصمیم در حالی گرفته شده که شیائومی در سه ماهه دوم ۲۰۲۱ به ویژه در هند، عملکردی بسیار خوب داشته است و توانسته اپل را پشت سر گذاشته و دومین تولید کننده موبایل هوشمند در جهان از لحاظ فروش، شود. اما شرکت چینی به این مقدار راضی نیست و صنعت خودرو را برای گام های بعدی در نظر دارد.

برنامه شیائومی برای ورود به صنعت خودرو چیست؟

گویا همین موفقیت سبب رویاپردازی شیائومی شده است و این شرکت را به سوی خودروهای الکتریکی برده است. لی جون، بنیان‌گذار و مدیر شیائومی، مدیریت پروژه خودروهای الکتریکی شرکت را بر عهده دارد. شیائومی ۱۰ میلیارد دلار را برای یک دهه بر این بخش سرمایه گذاری کرده است.

علاوه بر این، خواهان سرمایه گذاری زیادی به وسیله بخش تحقیق و توسعه داخلی بر خودروهای الکتریکی است تا بتواند اولین خودروی الکتریکی خود را بسازد. تمایل به خرید این استارتاپ نیز می‌تواند در همین راستا کمک کننده باشد.

وانگ ژیانگ، مدیر شیائومی، گفته است: «خرید استارتاپ Deepmotion، زمان مورد نیاز برای مارکتینگ محصولات جدید در حوزه خودروهای الکتریکی را کاهش  خواهد داد و می‌تواند باعث سرعت بخشیدن به روند تحقیق و توسعه در این بخش شود.»

البته پیش از این نیز هواوی و بایدو توسعه تکنولوژی‌های مرتبط با خودروهای خودران را از بین شرکت‌های چینی شروع کرده بودند و شیائومی اولین شرکت چینی این عرصه نیست.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص برنامه شیائومی برای ورود به صنعت خودرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر