;
coinex

آخرین وضعیت بازگشایی مدارس در سال 1400

آخرین وضعیت بازگشایی مدارس در سال 1400 چگونه است؟ مدارس اگرحضوری باشد احتمال شیوع کرونا وجود دارد و اگر غیر حضوری باشد احتمال محروم ماندن عده‌ای از آموزش آنلاین را در پی دارد.

ستاد ملی مقابله با کرونا به تازگی اعلام نموده است که از مهرماه مدارس حضوری خواهند شد. در مخالفت با این تصمیم برخی گفته اند جان فرزندانشان به خطر می‌افتد و از طرفی خانواده‌های موافق نیز می‌گویند اینترنت و گوشی هوشمند برای آموزش آنلاین ندارند.

آخرین وضعیت بازگشایی مدارس در سال 1400

مدارس از اواخر ۹۸ به علت آمدن کرونا تعطیل شد و کلاس‌ها از آن پس آنلاین برگزار شدند اما امسال مقامات بهداشتی و آموزشی کشور می‌‌گویند سال تحصیلی پیش رو، حضوری است.

خانواده‌های مخالف در واکنش به این خبر گفته‌اند که اجازه حضور فرزندان خود در مدارس را نمی‌دهند و اکنون وضعیت کرونا در کشور بحرانی است و جان فرزندانشان مهم‌تر از تحصیل است. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز درباره واکسیناسیون دانش‌آموزان گفته است:

امکان تامین واکسن از چین و کوبا برای دانش‌آموزان مدنظر قرار گرفته شده. البته برای دانش‌آموزانی که بیماری زمینه‌ای دارند.

این روزها بیشتر از ۵۰۰ نفر در روز براثر کرونا دلتا جان می‌دهند و رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی نیز خبر از آمدن کرونای لامبدا به همسایگی ایران داده، سویه ای که در کودکان بیماری‌زایی بیشتری ایجاد می‌کند.

اما آموزش آنلاین نیز مخالفانی دارد. یکی از مشکلات آموزش آنلاین، نبود زیرساخت‌های اینترنت در برخی مناطق کشور بود. از سوی دیگر برخی از دانش‌آموزان هم دسترسی به گوشی، تبلت و لپ‌تاپ را ندارند.

از جمله این مناطق محروم می‌توان به دانش‌آموزان ورزقان، در آذربایجان شرقی و دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان اشاره نمود. دانش‌آموزانی که در سرما و گرما سختی‌های زیادی تحمل کرده‌اند تا کلاس‌ درس خود را از دست ندهند. مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در این باره می‌گوید:

با توجه به زیرساخت اینترنت و اینکه خانواده‌ها توانایی مالی برای خرید دستگاه هوشمند و استفاده از آموزش آنلاین را ندارند، به طور یقین برای آموزش آنلاین مشکلاتی داریم. امیدواریم شرایط به سمتی برود که مدارس را حضوری برگزار کنیم.

به گفته وی حدود ۳۰ درصد از دانش‌آموزان این استان امکان آموزش آنلاین را ندارند. رخشانی در پاسخ به این سوال که آیا مدارس این استان آمادگی آموزش حضوری در دوران کرونا را دارند؟ جواب می‌دهد:

تقریبا ۶۱ درصد مدارس استان عشایری و روستایی است. ویروس کرونا به تعداد کمی از روستاها رسیده. برخی از مدارس کپری است که سازه بومی آنجاست.

او ضمن اشاره به ناتمام ماندن واکسیناسیون مجموعه فرهنگیان می‌گوید: «۷۰ درصد همکاران فرهنگی ما دز اول واکسن را تزریق کرده‌اند و حالا هم در حال دریافت دز دوم واکسن هستند. همچنین خانواده بسیاری از دانش‌آموزان واکسینه شدند.» او درباره شرایط مدارس از نظر وضعیت بهداشتی نیز توضیح می‌دهد:

برای مواد ضدعفونی‌کننده مدارس مشکل خاصی نداریم. با توجه به اینکه سال گذشته به صورت کامل آنلاین بود، سرانه مدارس استفاده نشده است. سرانه جدید هم واریز می‌شود. مشکل سرویس‌های بهداشتی بیشتر مدارس نیز برای سال تحصیلی جدید برطرف می‌شود.»

هفته پیش نیز معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره واکسیناسیون فرهنگیان کشور گفت: « ۹۲ درصد از فرهنگیان دز اول واکسن را دریافت کرده‌اند.» البته فقط با تزریق دز اول ایمنی ایجاد نخواهد شد و هنوز برخی معلمان همین دز را هم دریافت نکرده‌اند و دز دوم هم اصلا موجود نیست. به هر حال باید منتظر ماند و دید با ادامه تلفات بالای کرونا آیا مدارس حضوری خواهند شد یا خیر.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص آخرین وضعیت بازگشایی مدارس در سال 1400 چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر