;
coinex

تشخیص زلزله به کمک گوشی هوشمند میسر شد

تشخیص زلزله به کمک گوشی هوشمند میسر شد. اخیرا شیائومی در پتنتی که ثبت نموده، اطلاعات جالبی درباره‌ی قابلیت لرزه‌نگاری در گوشی‌های هوشمند عرضه نموده است.

طبق گزارش‌های منتشر شده، اخیرا شیائومی پتنتی با شماره CN113406696A ثبت نموده است که دارای تکنولوژی تشخیص زمین‌لرزه در گوشی‌ هوشمند است. براساس اطلاعات این پتنت، گوشی هوشمند مجهز به این تکنولوژی می‌تواند داده‌های مربوط به زمین‌لرزه را گرفته و به مرکز لرزه‌نگاری بفرستد که در صورت عرضه شدن این فناوری، می‌توان در پیشگیری از بلایای طبیعی بسیار موثر عمل کند.

تشخیص زلزله به کمک گوشی هوشمند میسر شد

براساس گزارش‌های منتشر شده، پتنت شیائومی در تلاش است که حسگر لرزه‌نگاری مجازی را استانداردسازی نماید و مناطقی را که در آن‌ها فعالیت لرزه‌ای تشخیص داده می‌شود، بر نقشه ثبت نماید. این سیستم همچنین این امکان را به پردازنده می‌دهد که زلزله‌های احتمالی را طبق چندین خوانش و بررسی، پیش‌بینی نماید. این بررسی‌ها به وسیله‌ی حسگر لرزه‌نگاری مجازی انجام می‌شود که داده‌هایش را به مراکز لرزه‌نگاری ارسال می‌نماید.

ثبت این پتنت احتمالا به این علت است که شیائومی می‌خواهد تلفن‌های هوشمند خود را در آینده مجهز به نوعی سیستم هشدار اولیه زمین‌لرزه نماید. این تکنولوژی تا حدودی به سیستم هشدار زمین‌لرزه‌ای شبیه است که توسط شیائومی قبلا به MIUI آورده شده بود و طبق الگوریتم‌های هوش مصنوعی کار می‌کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص تشخیص زلزله به کمک گوشی هوشمند چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر