;
coinex

موتور جستجوی پیشفرض موزیلا از این پس بینگ مایکروسافت خواهد بود

موتور جستجوی پیشفرض موزیلا از این پس بینگ مایکروسافت خواهد بود. موزیلا این موتور جستجو را با یک درصد کاربران خود آزمایش می‌کند.

قرار است مرحله‌ی اول این آزمایش بر یک درصد از کاربران طی ۵ ماه انجام گیرد و در ژانویه ۲۰۲۲ این آزمایش تکمیل گردد. در حال حاضر گوگل موتور جستجوی پیش فرض مرورگرهای کروم، Brave و فایرفاکس است و بینگ هم موتور جستجوی پیش فرض مرورگر اج مایکروسافت است.

موتور جستجوی پیشفرض موزیلا از این پس بینگ مایکروسافت خواهد بود

طبق گفته موزیلا، این آزمایشات بخشی از مطالعات بهینه‌سازی تجربه کاربری فایرفاکس هستند. برای دیدن فهرست کاملی از تحقیقات انجام شده می‌توانید در بخش آدرس بار عبارت about:studies را جستجو کنید.

در حال حاضر دلیل تغییر رویه‌ی موزیلا معلوم نیست و حتی ممکن است این تغییر موتور جستجوی پیش فرض در حد یک آزمایش باقی بماند. از طرفی احتمالا اتمام قرارداد موزیلا و گوگل دلیل اصلی این کار باشد.

در قرارداد بین موزیلا و گوگل، این مرورگر اینترنتی سالانه بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیون دلار برای ماندن در موتور پیش فرض فایرفاکس هزینه باید بپردازد که این قرارداد تا سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت و گوگل همچنان مرورگر پیش فرض موزیلا خواهد ماند.

از طرفی با توجه به درآمد موزیلا از گوگل، آزمایش موتور بینگ عجیب است و باید دید هدف این کار چیست. موزیلا نیز تاکنون واکنشی نشان نداده، اما یک وبلاگ‌نویس آلمانی در این باره می‌گوید موزیلا در حال برنامه‌ریزی برای سال ۲۰۲۳ است تا اگر بنابر هر دلیل نتوانست با گوگل به توافق برسد، با مایکروسافت همکاری کند.

مسلما اگر موزیلا با مایکروسافت همکاری نماید، سهم بینگ در بین موتورهای جستجو افزایش خواهد یافت. با توجه به رویکردی که ردموندی‌ها برای افزایش حضورشان در بازار در حال انجام هستند، احتمال همکاری با موزیلا و استفاده از بینگ به عنوان موتور جستجوی پیش فرض فایرفاکس زیاد باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص موتور جستجوی پیشفرض موزیلا چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر