;
coinex

سیستم عامل جدید پلی استیشن 5 با پیشرفت های تازه رونمایی شد

سیستم عامل جدید پلی استیشن 5 با پیشرفت های تازه رونمایی شد. گویا این نسخه جدید به سبب تغییراتی که کرده است، نسبت به قبل بهبود جزئی داشته است.

پلی استیشن 5 که به سالگرد یک سالگی زمان انتشار خود نزدیک می‌گردد، همچنان درحال دریافت آپدیت‌های مهمی برای اصلاح عملکرد سیستم دریفت است.

سیستم عامل جدید پلی استیشن 5 با پیشرفت های تازه رونمایی شد.

اخیرا به‌روزرسانی بزرگی برای سیستم‌عامل این کنسول عرضه شده که امکان غیرفعال نمودن تعدادی از قابلیت‌هایی که برای بعضی از کاربران ناراحت کننده بود را فراهم نموده است.

اکنون نسخه جدیدی از سیستم‌عامل PS5 انتشار یافته که طبق گزارش‌های منتشر شده، تأثیر خوبی بر عملکرد گیمینگ دستگاه دارد. براساس گزارش‌های کاربران درباره آپدیت 2.0 پلی استیشن 5، تعدادی تغییر جزئی و مخفی در محتوای این آپدیت قرار داده شده که در توضیحات عمومی درباره‌ی آن‌ها چیزی گفته نشده است.

در قسمت جدید برنامه‌ی Digital Foundry Direct Weekly، مقایسه‌ای بین نسخه جدید و قبلی سیستم‌عامل PS5 انجام شد که نشان‌دهنده‌ی اجرای سریعتر (۲ الی ۳ درصد) بعضی بازی‌ها بعد از نصب آپدیت 2.0 است که منجر به ارتقای ۱ تا ۲ واحدی نرخ فریم تصاویر گشته است.

اعضای Digital Foundry در این باره گفته‌اند که علت این اتفاق، تغییر در سیستم خنک‌کننده کنسول و یک سری اصلاحات کوچک دیگر به وسیله‌ی آپدیت سیستم‌عامل PS5 است. Digital Foundry تأیید نموده که به جز این مسئله، فاقد فرق قابل توجهی بین این نسخه و نسخه‌ای که هنگام انتشار کنسول ارائه شده بود است.

سیستم عامل جدید پلی استیشن 5 با پیشرفت های تازه رونمایی شد

اما از نکات جالب کشف شده‌ی دیگر نیز کارکرد بهتر مدل قبلی کنسول PS5 با آپدیت جدید نسبت به مدل جدید این کنسول با سیستم‌عامل قبلی بوده است ولی هنگامی که هر دو مدل به آخرین نسخه از سیستم‌عامل سونی به‌روزرسانی خواهند شد، مدل تازه‌تر دارای عملکرد نسبتاً راحت‌تری نسبت به مدل قبلی است. البته این تغییرات بدون تجهیزات مخصوصی نخواهند بود ولی ایجاد چنین تغییری در عملکرد سخت افزار با یک آپدیت نرم‌افزاری بسیار حیرت انگیز است.

از تغییرات دیگر آپدیت جدید سیستم‌عامل PS5 باید به شروع پشتیبانی از حافظه جانبی، قابلیت غیرفعال نمودن آیکون اسکرین‌شات، امکان غیرفعال نمودن نوتیفیکیشن ضبط صفحه هنگامی که بازیکنان تصمیم به ثبت تصاویر بازی خواهند گرفت، اشاره کرد. گویا سونی در این آپدیت بیشتر توجه خود را به درخواست کاربران معطوف کرده تا اطمینان یابد که تجربه کاربری محصول خود براساس استانداردهای آن‌ها است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص سیستم عامل جدید پلی استیشن 5 چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر