;
coinex

راه اندازی قراردادهای هوشمند بیت کوین با همکاری اینترنت کامپیوتر

قرار است راه اندازی قراردادهای هوشمند بیت کوین با همکاری اینترنت کامپیوتر انجام شود. این اقدام بین بنیاد دفینیتی و شبکه اینترنت کامپیوتر انجام می‌گیرد.

براساس گزارش‌های منتشر شده، شبکه اینترنت کامپیوتر که متعلق به بنیاد دفینیتی است، امکان پشتیبانی از قراردادهای هوشمند را به بلاک چین بیت کوین را فراهم خواهد نمود که منجر به افزایش موارد استفاده از بیت کوین می‌گردد.

راه اندازی قراردادهای هوشمند بیت کوین با همکاری اینترنت کامپیوتر

بنیاد دفینیتی روز سه‌شنبه اعلام نمود که اینترنت کامپیوتر از سیستم رمزنگاری موسوم به کلید زنجیره‌ای (Chain Key) برای یکپارچه‌سازی شبکه خود با بلاک چین بیت کوین استفاده می‌نماید. این روش با آدرس‌های بومی بیت کوین که مستقیما بر شبکه اینترنت کامپیوتر میزبانی خواهد شد، راه‌ پیاده‌سازی قراردادهای هوشمند را باز می‌نماید.

دومینیک ویلیامز (Dominic Williams)، بنیان‌گذار و پژوهشگر ارشد بنیاد دفینیتی، گفته است:

قراردادهای هوشمند اینترنت کامپیوتر به نقدینگی بیت کوین دسترسی خواهند داشت و بیت کوین هم بدون نیاز به سرویس‌های ایجاد پل ارتباطی ناامن و پردردسر، به قابلیت‌های جدید و قدرتمند قراردادهای هوشمند [اینترنت کامپیوتر] دسترسی خواهد داشت.

قراردادهای هوشمند اینترنت کامپیوتر آدرس‌های مرتبط با ارز دیجیتال بیت کوین را معلوم نموده و به آنها امکان دسترسی مستقیم به تراکنش‌های بلاک چین بیت کوین را می‌دهند. تأیید نهایی تراکنش‌ها در شبکه اینترنت کامپیوتر فقط ۲ ثانیه زمان می‌برد. در حالی که برای تأیید تراکنش‌ها در بلاک چین بیت کوین ۴۰ دقیقه وقت لازم است که برای حل مشکل از برنامه‌هایی به نام «بانک‌های بیت کوین» استفاده می‌شود تا به‌طور مستقیم در شبکه اینترنت کامپیوتر فعالیت کرده و امکان پردازش سریع و ۲ ثانیه‌ای تراکنش‌ها فراهم شود.

بنیاد دفینیتی اوایل سال جاری با هزینه‌ای ۲۲۳ میلیون دلاری اکوسیستمی مخصوص توسعه‌دهندگان ایجاد کرد تا از قراردادهای هوشمند و ساخت بلاک چین‌های جدید پشتیبانی نماید.

راه اندازی قراردادهای هوشمند بیت کوین با همکاری اینترنت کامپیوتر

آخرین اقدام دفینیتی بخشی از یک نوآوری بزرگ‌تر است که شبکه بیت کوین را آماده قبول تراکنش‌های زیادتر و سریع‌تر، امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و نسل سوم وب (Web3.0) می‌نماید.

با وجود اینکه تاکنون بیت کوین نتوانسته همه‌ی پایه‌های فکری موجود در وایت پیپر سال ۲۰۰۸ ساتوشی ناکاموتو، مثل تبدیل‌شدن به ابزاری فراگیر به‌عنوان یک سیستم پولی الکترونیکی، را کاملا عملی نماید ولی توانسته به‌عنوان یک دارایی جایگزین برتر معرفی شود. ارزش بازار بیت کوین در ماه مه یا همان اردیبهشت و قبل از اصلاح بزرگ بازار به ۱ تریلیون دلار رسید که این پیشرفت بیشتر به علت افزایش سرمایه‌گذاری‌های نهادی بوده است.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص راه اندازی قراردادهای هوشمند بیت کوین با همکاری اینترنت کامپیوتر چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر