;
coinex

فروشگاه ویندوز مایکروسافت برای بسیاری از اپلیکیشن‌ها باز شد

فروشگاه ویندوز مایکروسافت برای بسیاری از اپلیکیشن‌ها باز شد. مایکروسافت به فروشگاه‌های شخص ثالث اجازه می‌دهد در استور این شرکت حاضر شوند.

مایکروسافت اپ استور ویندوز خود را برای دسته بزرگ‌تری از برنامه‌ها باز خواهد کرد و با این کار اجازه حضور فروشگاه اپیک گیمز و آمازون هم داده می‌شود.

فروشگاه ویندوز مایکروسافت

«جیورجیو ساردو»، مدیرکل مایکروسافت استور در این باره می‌گوید: «اپلیکیشن فروشگاه‌های شخص ثالث هم مثل سایر اپلیکیشن‌ها صفحه محصول اختصاصی خود را خواهند داشت که از طریق جستجو یا گشت و گذار در مایکروسافت استور قابل یافتن است. با این تغییر کاربران به‌راحتی می‌توانند این اپلیکیشن‌ها را مثل سایر اپلیکیشن‌ها در این استور پیدا و نصب کنند. امروز اعلام می‌کنیم که آمازون و اپیک گیمز ظرف چند ماه آینده فروشگاه‌های اپلیکیشن خود را به مایکروسافت استور می‌آورند و مشتاقانه منتظر خوشامدگویی به سایر فروشگاه‌ها خواهیم بود.»

فروشگاه ویندوز مایکروسافت

طبق گفته‌ی مایکروسافت، با این تغییر قرار است مطمئن شود که شرایط تجاری محصولاتش منصفانه است و به افزایش نوآوری کمک می‌کند. آن‌ها توضیح می‌دهند:

«تعهد ما ارائه استور آزادی برای یک پلتفرم آزاد است که فقط محدود به زیربناهای فنی در مورد چگونگی ساخت اپلیکیشن‌ها نباشد. ما می‌خواهیم مطمئن شویم که شرایط تجاری‌مان منصفانه است و به نوآوری کمک می‌کند. برای مثال، مایکروسافت استور در ویندوز در صورتی که برنامه‌ها سیستم پرداخت خودشان را داشته باشند، دیگر از توسعه‌دهندگان نمی‌خواهد درآمدشان را با مایکروسافت تقسیم کنند.

به همین منظور امروز از به‌روزرسانی مهم دیگری در سیاست‌های مایکروسافت استور ویندوز رونمایی می‌کنیم که به اپلیکیشن فروشگاه‌های شخص ثالث اجازه می‌دهد در استور ویندوز حضور داشته باشند.»

تغییر تازه‌ی مایکروسافت استور در شرایطی اعلام شده است که این فروشگاه با معرفی ویندوز ۱۱ تغییرات زیادی کرده بود. فروشگاه مایکروسافت نه فقط از نظر ظاهری تغییر کرده بلکه به توسعه‌دهندگان اجازه خواهد داد که در صورت استفاده از پلتفرم‌های پرداخت جایگزین همه درآمد حاصله را برای خودشان نگه دارند. البته برای بازی‌ها اینگونه نیست.

تلاش برای حمایت از فروشگاه‌های شخص ثالث در واقع محل دفاع اپیک گیمز در مقابل اپل بوده است، اما آن‌ها تاکنون برنامه‌ای برای حمایت از این برنامه‌ها نداشته‌اند. اپل در این باره می‌گوید فروشگاه‌های شخص ثالث باعث به خطر افتادن حریم خصوصی و امنیت دستگاه‌های iOS می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص فروشگاه ویندوز مایکروسافت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر