;
coinex

مک بوک پرو اپل (Mac Book Pro) در مهر ماه رونمایی می شود

مک بوک پرو اپل (Mac Book Pro) در مهر ماه رونمایی می شود . اپل قرار است در دومین رویداد پاییزی در همین ماه جاری میلادی از این کامپیوتر رونمایی کند.

طبق گفته‌ی مارک گِرمن، اپل در دومین رویداد پاییزی در همین ماه جاری میلادی، کانون توجه‌های خود را به معرفی کامپیوترهای مک 2021 بدهد.

مک بوک پرو اپل (Mac Book Pro)

طبق گزارشات منتشر شده، اپل به زودی رویدادی با محوریت کامپیوترهای مک در ماه اکتبر برگزار خواهد کرد و به احتمال زیاد نسل بعدی مک‌بوک پرو با شکلی جدید در این رویداد حاضر شود.

اپل سال پیش نیز رویداد One More Thing را با محوریت کامپیوترهای مک و معرفی تراشه اختصاصی M1 در نوامبر برگزار نمود ولی همواره در ۵ سال گذشته، در ماه اکتبر مک‌بوک پرو را رونمایی می‌کند. البته علاوه بر ماه اکتبر سه‌ بار در ماه ژوئن و یک‌ بار در ژانویه و نوامبر ۲۰۲۰ نیز از نوت‌بوک‌های خود رونمایی نموده است.

مک بوک پرو اپل (Mac Book Pro)

گِرمن در تازه‌ترین خبرنامه هفتگی‌اش نوشته است: این شرکت آماده رونمایی از مک‌بوک‌های پرو مجهز به مشخصات سخت‌افزاری قوی و نمایشگر مینی ال‌ای‌دی است. همچنین افزود: اپل معمولاً معارفه‌های مهم از مک‌هایش را در ماه اکتبر انجام می‌دهد.

طبق گفته‌ی گِرمن، اسم احتمالی تراشه بعدی اپل M1X می‌باشد که مناسب کارهای گرافیکی و پردازشی سنگین‌تر است. علاوه بر این به احتمال زیاد اپل در کنار مک‌بوک پرو ۲۰۲۱، یک مک مینی بازطراحی‌شده هم معرفی می‌کند که از پردازشگر با تراشه M1X استفاده می‌کند.

البته لازم به ذکر است که جزییات دقیقی از جزئیات این تراشه پخش نشده است؛ اما به احتمال زیاد ۱۰ هسته پردازشی شامل ۸ هسته قوی برای پردازش‌های سنگین و دو هسته ضعیف برای پردازش‌های روزمره با دو پیکربندی گرافیکی ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی دارد.

کامپیوترهای مک فعلی به علت محدودیت‌های موجود در طراحی نسل اول تراشه‌های اپل سیلیکون، درگاه ورودی و خروجی کمتری را پشتیبانی می‌کردند ولید حال حاضر تراشه M1X قابلیت پشتیبانی از مجموعه کاملی از درگاه‌ها شامل چهار پورت USB-4 مبتنی بر تاندربولت ۳، دو درگاه USB-A، درگاه HDMI و اترنت را به اپل می‌دهد.

گویا مک مینی ۲۰۲۱ از رابط اتصال مغناطیسی آی‌مک ۲۴ اینچی، استفاده می‌کند و دارای ضخامت بسیار کمتر و طراحی با لبه‌های تخت مزین، شاسی خارجی بازطراحی‌شده با فریم آلومینیومی و سطح بازتابنده مثل پلکسی‌گلاس با طیف وسیعی از گزینه‌های دورنگ است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص مک بوک پرو اپل (Mac Book Pro) چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر