;
coinex

ساخت تراشه‌ های 3 نانومتری سامسونگ به تعویق افتاد

ظاهرا سامسونگ قصد دارد تا سال 2022 از سری جدید تراشه‌های خود با لیتوگرافی 3 نانومتری رونمایی کند.حالا ساخت تراشه‌ های 3 نانومتری سامسونگ با تاخیر مواجه شده است.

تاکنون چیپست‌های مختلفی ساخته شده و پیشرفته‌ترین نوع آنها تراشه کوالکام با لیتوگرافی ۵ نانومتری است. خبرهای شنیده شده حاکی از این است که احتمالا اولین تراشه ۴ نانومتری را شرکت مدیاتک عرضه می‌کند.

تراشه‌های دایمنسیتی ۲۰۰۰ و اسنپدراگون ۸۹۸ اولین تراشه‌های هستند که از این لیتوگرافی استفاده می‌کنند. خبرها حاکی از این است که ساخت تراشه ۳ نانومتری توسط سامسونگ به تاخیر افتاده است و تا سال آینده خبری از تراشه‌ های ۳ نانومتری سامسونگ نیست.

ساخت تراشه‌ های 3 نانومتری سامسونگ

سامسونگ چند سال پیش با معرفی فناوری‌های 3GAE و 3GAP  خبر از صرفه‌جویی در قدرت و بهبود عملکرد داد و ادعا کرد که تراشه ۳ نانومتری نسبت به فناوری فرآیند lpp v عملکرد را تا ۳۵ درصد افزایش و مصرف انرژی را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد. که البته بعضی افراد معتقدند که پایین آمدن عدد نانومتری هیچ ارتباطی به ویژگی‌های پردازنده ندارد.

شنیده‌ها مبنی بر این است که سامسونگ تولید تراشه ۴ نانومتری خود را تا سال ۲۰۲۲ به تعویق انداخته است که این خبر برای افرادی که منتظر تولید آزمایشی این تراشه بودند خوشایند نیست. همچنین سامسونگ قصد تولید تراشه ۳ نانومتری را هم دارد اما نباید انتظار عرضه کردن آن را تا قبل از سال ۲۰۲۵ داشته باشیم.

ساخت تراشه‌های 3 نانومتری سامسونگ

در این بین شرکت تی اس ام سی هم ادعا کرده که تولید انبوه تراشه‌ های ۳ نانومتری را کمتر از دو سال دیگر شروع می‌کند و برای ساخت تراشه‌ های ۳ نانومتری برای آیفون نیز برنامه‌هایی دارد.

شاید بتوان گفت یکی از دلایل به تعویق افتادن ساخت تراشه‌های جدید، کمبود چیپست در بازار بوده زیرا اولویت فاندریز دستیابی به فناوری جدیدتر نبوده بلکه به فکر تامین بازار است.

شرکت سامسونگ به عنوان یکی از سه شرکت اصلی تولیدکننده تراشه قصد دارد تا سال ۲۰۲۶ تولید تراشه‌های خود را دو برابر کند. طبق گفته‌های سامسونگ این شرکت با راه‌اندازی کارخانه‌های s3 ،s5،s4 توانسته تولید خود را ۱.۸ برابر افزایش دهد و امیدوار است که با راه‌اندازی فاز دوم s5 ظرفیت تولید خود را نسبت به سال ۲۰۱۷ (۳.۲) برابر افزایش دهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص ساخت تراشه‌ های 3 نانومتری سامسونگ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر