;
coinex

قابلیت Community چیست و چگونه کار می کند؟

قابلیت Community چیست و چگونه کار می کند؟ این قابلیتی تقریبا ناشناخته است که در آپدیت جدید این سرویس ارائه می شود. اما از این قابلیت چه می دانیم؟

تردیدی در این نیست که پیامرسان واتساپ با وجود همه کاستی هایی که نسبت به تلگرام دارد پرکاربردترین و پرمخاطب ترین پیامرسان در سطح دنیاست و البته که در ایران نیز کاربران پرشماری دارد.

این پیامرسان که در مدت اخیر با چالش ها و مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم کرده است اخیرا و در به روزرسانی های آخر خود، تغییرات جذابی تجربه کرده است. امروز شرکت مادر این پیامرسان،‌ از دو ویژگی جدید رونمایی کرده که مورد اول با نام Community تا حدی ناشناخته به نظر می رسد. قابلیت دوم نیز منجر به توقف ضب صدا حین ضبط ویس می شود!

قابلیت Community چیست و چگونه کار می کند؟

قابلیت قطع ویس حین ضبط صدا که حقیقتا برای ما چیز بزرگی به نظر نمی رسد و باید حداقل منتظر رونمایی از آن باشیم تا ببینیم چه چیز خاصی با خود دارد.

اطلاعات این قابلیت ها توسط WABetaInfo منتشر شده است. به نظر می رسد واتساپ در حال کار روی راه هایی برای تغییر نحوه عملکرد چت صوتی است. حالا بالخره امکان قفل کردن میکروفون برای ضبط صدا در طولانی مدت بدون نیاز به نگهداشتن طولانی مدت انگشت روی صفحه ارائه شده است.

قابلیت جدیدی که از آن سخن به میان آمده گویا قرار است به شما کمک کند تا ضبط صدای خود را موقتا در میانه های بحث متوقف کنید و دوباره از همانجا بحث را سر بگیرید! این بالطبع می تواند گزینه جذابی باشد.

قابلیت Community چیست و چگونه کار می کند؟

اطلاعات مربوط به Community نیز توسط XDA-Developers در زمانی خرابی APK نسخه بتا 2.21.21.6 مشاهده شده است. این ویژگی در رشته های کد برنامه به خوبی شرح داده شده و نشانگر یک عنصر جدید در چارچوب چت واتساپ است.

رشته کدهای لو رفته حاوی اطلاعات خاصی درباره کارکرد و عملکرد قابلیت مورد بحث نیستند و در عوض پاسخ به سوالات،‌ سوالات بیشتری را پیش می کشند. برای مثال در یک رشته کد مربوط به این قابلیت از لینک دعوت برای اجازه دسترسی به دیگر افراد خارج از انجمن یاد شده است. کاربران البته دعوتنامه ها را در قالب فرم QR کد نیز می توانند به اشتراک بگذارند. در رشته دیگری آمده:

هرکسی که دارای WhatsApp است می‌تواند این پیوند را دنبال کند تا به Community بپیوندد. فقط آن را با افرادی که به آنها اعتماد دارید به‌اشتراک بگذارید.

این نشان می‌دهد که هر کاربر با دعوت می‌تواند در Community شرکت کند. درست مشابه گروه های واتساپی انجمن ها نیز مدیرانی دارند و کاربران نیز چند تنظیمات متفاوت را در دسترس دارند. بر اساس اطلاعات رشته ها،‌ کاربران می توانند پیام هایی را که بارها در انجمن ارسال شده فوروارد کنند. همچنین می توانند توضیحات انجمن را تغییر بدهند.

هنوز مشخص نیست که Community چگونه بر اساس عملکرد، قابلیتی متفاوت نسبت به گروه‌های واتس اپی خواهد بود؛ و آیا در میان این دو، ویژگی‌های مشترکی وجود داشته و یا شاید درنهایت با یکدیگر ادغام شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص قابلیت Community چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر