;
coinex

شیائومی ردمی نوت 9 پرو (Redmi Note 9 Pro) ؛ قیمت، مشخصات فنی، نقد و بررسی

یکی از بهترین میان رده های بازار گوشی های هوشمند، شیائومی ردمی نوت 9 پرو است که مشخصات فنی رضایت بخش و مناسبی دارد. در ادامه به مشخصات این گوشی می پردازیم.

شیائومی ردمی نوت 9 پرو از جمله میان‌رده‌هایی است که با طراحی و کیفیت ساخت جذاب و قابل توجه و با قیمتی مناسب عرضه شده است. کمپانی شیائومی مهارت بالایی در ارائه امکانات با قیمت‌های مقرون به صرفه دارد. در این نوشتار قصد آن داریم که به بررسی شیائومی ردمی نوت 9 پرو بپردازیم.

دیگر چند سالی می‌شود که صنعت گوشی‌های هوشمند جا افتاده است و با خرید یک گوشی میان‌رده و ارزان قیمت می‌توانید از مشخصات فنی و امکانات گوشی‌های بالارده هم استفاده کنید. همچنین توان و قدرت خرید مردم به آنها اجازه خرید پرچمداران گران قیمت را نمی‌دهد.

با این اوصاف بازار گوشی‌های اقتصادی رونق گرفته و بیش از پیش مورد توجه خریداران گوشی قرار گرفته است. در خصوص ردمی نوت 9 پرو باید بگوییم که نسخه جدید همتای خود، ردمی نوت 8 پرو است و آمده تا محبوب‌ترین گوشی میان‌رده بعدی باشد. اما آیا موفق شده؟ در ادامه با بررسی شیائومی ردمی نوت 9 پرو و مشخصات فنی ردمی نوت 9 پرو همراه ما باشید.

شیائومی ردمی نوت 9 پرو

حدود سه سال پیش بود که شیائومی ردمی نوت 7 وارد بازار شد و دیری نپایید که تبدیل به یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های بازار شد. در واقع این گوشی نقطه عطفی برای این کمپانی چینی به حساب می‌آید. در آن زمان اکثر کاربران توان خرید گوشی‌های پرچمدار را نداشتند.

اینجا بود که شیائومی اسمارت‌فون اقتصادی‌اش را روانه بازار کرد و مشخصات فنی رضایت بخشی را نیز ارائه نمود. نمایشگر بزرگ به همراه دوربین و تراشه‌ای قابل توجه و تجربه کاربری روان موجب محبوبیت روزافزون این گوشی شد.

پس از آن شیائومی به فکر تولید نسخه جدید و به روز ردمی نوت 7 گرفت و ردمی نوت 8 را در دو نسخه استاندارد و پرو راهی بازار کرد. تا بدین لحظه یکی از زیربرندهای معروف دنیای گوشی، ردمی نوت است چرا که هر آنچه بخواهید را با برچسب قیمتی معقول ارائه می‌دهد.

پس از عرضه ردمی نوت 8 حالا توقع طرفداران این برند بالا رفته بود و شیائومی می‌بایست اسمارت‌فونی را عرضه کند که هم قیمت مناسبی داشته باشد و هم امکانات بهتری. تمام آنچه کاربران از شیائومی می‌خواهند در صفحه نمایشی بزرگ، دوربینی مناسب و عمر باتری طولانی خلاصه می‌شود.

شیائومی ردمی نوت 9 پرو
مشخصات فنی ردمی نوت 9 پرو / مشخصات فنی ردمی نوت 9 پرو

حالا یک سالی می‌شود که شیائومی از ردمی نوت 9 پرو رونمایی به عمل آورده است و هم اکنون نیز در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. در ادامه همراه تکراتو باشید تا به بررسی مشخصات فنی ردمی نوت 9 پرو بپردازیم.

بیشتر بخوانید:

17گوشی شیائومی می 1 لایت (Xiaomi Mi 11 Lite) ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

گوشی شیائومی پوکو اف 3 (Poco F3 5G) ؛ قیمت، مشخصات فنی، نقد و بررسی

طراحی و ساخت

از طراحی این گوشی میان‌رده شروع می‌کنیم. شیائومی ردمی نوت 9 پرو دارای بدنه‌ای کشیده و بزرگ است که البته وزن سنگینی هم نسبت به سایر رقبا دارد. این وزن سنگین در کنار باتری بزرگ و غول پیکر 5.020 میلی‌آمپری توجیه می‌شود.

پنل پشتی ردمی نوت 9 پرو حالتی صیقلی دارد و همچون آینه بازتابی است. رنگ‌بندی این گوشی سفید، مشکی و سبز آبی است و ناگفته نماند که پنل پشتی را لایه شیشه‌ای گوریلا گلس 5 محافظت می‌کند. هارمونی براق و آینه وار بودن در کنار شیشه ضدخش گوریلا چهره زیبایی به گوشی می‌بخشد.

یکی از رقبای ردمی شیائومی ردمی نوت 9 پرو، ردمی نوت 9 اس است که دقیقا شبیه یکدیگرند و تنها تفاوت این دو در مگاپیکسل دوربین عریض‌شان است که ردمی نوت 9 پرو 64 کگاپیکسل و نوت 9 اس 48 مگاپیکسل است. در نسخه‌های قبلی ردمی نوت شاهد قرارگیری عمودی ماژول دوربین‌ها بودیم.

در ردمی نوت 9 پرو ماژول دوربین‌ها در کادری مربع شکل تعبیه شده‌اند تا هم فضای پنل پشتی خلوت‌تر شود و هم بر زیبایی این جانشینی افزوده گردد. البته چینی‌ها در تلاش بوده‌اند که طراحی پنل پشتی را همچون پرچمداران بسازند!

برآمدگی و برجستگی ماژول دوربین‌ها نکته ای منفی محسوب می‌شود که در روی سطوح صاف موجب لق خوردگی گوشی می‌شود. در هر حال این موضوعی است که امروزه در تمام گوشی‌ها وجود دارد. به علت صیقلی و براق بودن پنل پشتی، گوشی به راحتی از دستتان سُر می‌خورد.

طراحی آینه‌وار قاب پشتی به گونه‌ای است که مستعد جذب اثر انگشت و چربی است. اگر در این زمینه حساس هستید باید همیشه با خودتان دستمال نرم به همراه داشته باشید! پنل جلویی ردمی نوت 9 پرو را نمایشگری 6.67 اینچی پوشانده و دارای حاشیه‌های باریکی است. میزان فضای اشغالی توسط صفحه نمایش چیزی حدود 85 درصد است.

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی پوکو M3 پرو ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

گوشی شیائومی ردمی نوت 10 (Redmi Note 10) ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

شیائومی ردمی نوت 9 پرو
مشخصات فنی ردمی نوت 9 پرو / مشخصات Redmi Note 9 Pro

محل قرارگیری دوربین سلفی در مرکز نمایشگر این اسمارت‌فون است. مجددا باید خاطر نشان سازیم که مانند قاب پشتی، در پنل جلویی هم لایه‌ای از گوریلا گلس 5 وظیفه محافظت از گوشی را بر عهده دارد. مقاومت گوریلا گلس 5 خوب است اما توصیه ما خرید یک محافظ صفحه نمایش است.

سنسور اثر انگشت ردمی نوت 9 پرو با کلید پاور ادغام شده است و روی فریم راست تعبیه شده‌اند. عملکرد روتین این سنسور سریع و دقیق است. فریم سمت چپ خلوت‌تر از سمت راستی است و فقط میزبان اسلات کارت حافظه و سیمکارت خواهد بود. همچنین در لبه پایینی قاب جلویی جک 3.5 میلی‌متری هدفون، میکروفون اصلی و پورت تایپ سی دیده می‌شود.

نمایشگر

نوع پنل صفحه نمایش ردمی نوت 9 پرو IPS LCD است و همان‌طور که گفتیم در اعاد 6.67 اینچی ساخته شده است. نسبت به ردمی نوت 8 پرو، کشیدگی نمایشگر بیشتر است و با صفحه نمایش بزرگی رو به رو هستیم.

کیفیت تصویر این نمایشگر عدد 2400 در 1080 را نشان می‌دهد که به همراه تراکم پیکسلی 395 در هر اینچ مانند سایر میان‌رده‌های بازار است. این اسمارت‌فون از قابلیت اچ دی آر 10 برخوردار است اما باید بگوییم که عدم پوشش دهی فضای کامل اس آر جی بی و روشنایی پایین این نمایشگر، چندان نباید به آن دلخوش بود.

میزان روشنایی ردمی نوت 9 پرو در حالت دستی به عدد 310 و در حالت اتوماتیک به 420 می‌رسد. گر چه این میزان روشنایی برای این گوشی قابل قبول است اما از مشکل عمق کم رنگ مشکی برخوردار است و کنتراست تصویر برای آن چیزی حدود 80 است که متوسط ارزیابی خواهد شد.

در کل صفحه نمایش ال سی دی این گوشی متوسط و مناسب ارزابی می‌شود. در این خصوص باید به قیمت گوشی نگاه کرد که در قیاس با قیمت، نمایشگر قابل قبول است. البته باید در این سری از پنل‌های اُولد استفاده می‌شد زیرا رقیب شیائومی، سامسونگ، از چنین پنل هایی بهره می‌برد.

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی ردمی 9 (Xiaomi Redmi 9) ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

گوشی شیائومی Mi Mix 4 ؛ قیمت، مشخصات فنی، نقد و بررسی

شیائومی ردمی نوت 9 پرو
مشخصات Redmi Note 9 Pro / شیائومی ردمی نوت 9 پرو / قیمت ردمی نوت 9 پرو

دوربین

در خصوص دوربین این گوشی باید از ترکیب چهار ماژول عریض، فوق عریض، ماکرو و عمق سنج نام برد. دوربین عریض و اصلی ردمی نوت 9 پرو 64 مگاپیکسلی است و سه دوربین دیگر به ترتیب 8 مگاپیکسل، 5 مگاپیکسل و 2 مگاپیکسل هستند.

دوربین واید این اسمارت فون، با گشودگی دیافراگم تنگ 1.89 نور را از یک لنز 6 قسمتی عبور می‌دهد و منجر به ثبت تصاویری 16 مگاپیکسلی می‌شود. برای ثبت عکس‌های فوق عریض ردمی نوت 9 پرو مجهز به یک سنسور 8 مگاپیکسلی با دیافراگم 2.2 است.

زاویه دید دوربین اولترا واید 119 درجه است که البته مطابق گفته سازندگان چینی این دستگاه پس از ثبت تصویر به 108 درجه می‌رسد. گستره داینامیکی محدود است و برخی نقاط تصویر متاسفانه محو می‌شوند. برای مرتفع کردن مشکل این دوربین باید به سراغ لنز ماکرو برویم.

لنز ماکروی 5 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 2.4 امکان فوکوس خودکار را در حد فاصل 2 تا 10 سانتی‌متری دارد. تصاویری که به واسطه لنز ماکرو ثبت می‌شوند از جزئیات بیشتری برخورداراند ولی برخلاف دوربین اصلی رنگ‌ها چنگی به دل نمی‌زنند.

در نهایت به دوربین 2 مگاپیکسلی عمق‌سنج با گشودگی دیافراگم 2.4 می‌رسیم. از این لنز فقط برای تشخیص عمق و ثبت تصاویر پرتره استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید تصویر خوبی ثبت کنید باید در شرایط نوری مناسبی قرار بگیرید.

لانچر دوربین تفاوتی با نسخه‌های قبلی ندارد و می‌توانید با سوایپ روی حالت‌های مختلف بروید. فیلم برداری آهسته، ویدئو کوتاه، عکاسی اتوماتیک و حالت‌های دیگری مانند پرتره و نایت مود به راحتی قابل دسترسی‌اند.

برای بزرگنمایی می‌توانید از حالت زوم 2 برابری استفاده کنید اما باید بگوییم که کیفیت آن تعریف چندانی ندارد. البته تصاویری که با دوربین فوق عریض گرفته می‌شوند برای گوشی میان‌رده‌ای مانند ردمی نوت 9 پرو مناسب به نظر می‌رسند.

در خصوص دوربین واید یا اصلی نیز باید خاطر نشان ساخت که با با توجه به برچسب قیمتی که دارد از کیفیت و سطح جزئیات خوبی برخوردار است و سطح نویز نیز در تصاویر کنترل شده است. البته سطح جزئیات این دوربین کمی فراتر از خوب است.

شیائومی ردمی نوت 9 پرو
مشخصات Redmi Note 9 Pro / مشخصات Redmi Note 9 Pro / قیمت ردمی نوت 9 پرو

بیشتر بخوانید:

گوشی سامسونگ گلکسی A72 ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

گوشی سامسونگ گلکسی A52 ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

اگر در محیط‌های تاریک و کم نور قرار دارید باید بگوییم که دوربین اصلی تصاویر خوبی را ثبت می‌کند. اگر نایت مود را فعال کنید نوردهی بالا می‌رود و جزئیات از دست رفته تا حد زیادی باز می‌گردند. دوربین سلفی شیائومی ردمی نوت 9 پرو 16 مگاپیکسلی است و به دیافراگم 2.5 اتکا دارد.

سخت افزار

قلب تپنده ردمی نوت 9 پرو اسنپدراگون 720 جی است. معماری لیتوگرافی این تراشه 8 نانومتری است و یک میان‌رده محسوب می‌شود. این تراشه از دو هسته قدرتمند طلایی تشکیل شده که مبتنی بر کورتکس A76 است و بیشینه فرکانسی آن 2.3 گیگاهرتزی است.

شش هسته کم مصرف دیگر آن نیز مبتنی بر کورتکس A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز است. برای پردازش‌های گرافیکی نیز از ماژول گرافیکی آدرنو 618 بهره می‌برد. بر طبق هسته‌های این تراشه و ماژول گرافیکی باید به سخت‌افزار شیائومی ردمی نوت 9 پرو امیدوار باشیم.

این تراشه به لطف ماژول فست کانکت 6200 دارای وای فای 6 و بلوتوث 5.1 است. بهره‌مندی از موتور پردازش هوش مصنوعی نسل پنجمی و برخورداری از شارژ سریع 4 و نیز بزرگنمایی دوربین و فیلم برداری 4K از مزایای حضور اسنپدراگون 720 جی است.

میزان حافظه رم این گوشی 6 گیگابایت و فضای ذخیره‌سازی 64 یا 128 گیگابایت است. خوشبختانه این دستگاه از اسلات میکرو اس دی بهره‌مند شده و می‌تواند فضای ذخیره‌سازی داخلی را افزایش دهد. رم 6 گیگابایتی تجربه و پردازش‌های چندوظیفگی را روان می‌کند و رضایت بخش خواهد بود.

کمپانی کوالکام مدعی است که تراشه 720 جی در مقایسه با نسل قبلی‌اش 70 درصد بهبود عملکرد در بخش پردازش‌های گرافیکی و حدود 60 درصد پیشرفت در پردازش‌های سی پی یو محور دارد. با توجه به آزمایش‌هایی که روی تجربه کاربری انجام شده، نتایج نشان می‌دهند که ادعای کوالکام صحیح است.

ردمی نوت 9 پرو برای کسانی که استفاده‌های روزمره دارند فوق العاده خواهد بود و همچنین کاربرانی که می‌خواهند از این دستگاه برای پردازش‌های سنگین و نیمه سنگین بهره ببرند هم با مشکل مواجه نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید:

هوآوی نوا 9 (Huawei Nova 9) ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

گوشی سامسونگ گلکسی A02 ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

شیائومی ردمی نوت 9 پرو
شیائومی ردمی نوت 9 پرو / شیائومی ردمی نوت 9 پرو / قیمت ردمی نوت 9 پرو

باتری

باتری برای کاربران از اهمیت خاصی برخوردار است و شیائومی این را به خوبی درک کرده است. همه ما تمایل داریم که گوشی هوشمندی داشته باشیم و تا روزها و هفته‌ها نیاز به شارژ شدن نداشته باشد. ردمی نوت 9 پرو از باتری 5.020 میلی‌آمپری ساعتی برخوردار است.

این باتری حجیم نوید یک شارژدهی خوبی را می‌دهد. سازندگان چینی گوشی برای ردمی نوت 9 پرو 147 ساعت پخش موسیقی، 33 ساعت مکالمه، 16 ساعت موقعیت یابی مداوم و 13 ساعت اجرای بازی را در نظر گرفته‌اند.

طبق آزمایش‌هایی که روی این گوشی انجام شد، نتیجه نشان می‌دهد که این دستگاه قادر است تا 16 ساعت ویدئو را ساپورت کند. در خصوص شارژر این گوشی باید گفت که از شارژر معمولی 33 واتی و فست شارژ 30 واتی پشتیبانی می‌کند. این شارژر گوشی را در عرض 30 دقیقه تا 80 درصد شارژ می‌کند.

جمع بندی

پس از بررسی مشخصات Redmi Note 9 Pro بهتر آن است که جمع‌بندی از این گوشی داشته باشیم. در پایان باید گفت که شیائومی کمپانی زیرکی است که با تامین گوشی‌های میان‌رده متنوع و با کیفیت گوی سبقت را از رقبایش ربوده است. ردمی نوت 9 پرو با مشخصات فنی رضایت بخشی که دارد توانسته در تمام زمینه‌ها رضایت کاربران را جلب کند.

این گوشی با وجود تراشه اسنپدراگون 720 جی یکی از بهترین و قوی‌ترین پردازنده‌های میان‌رده‌ها را دارد و در عملیات‌های روزمره بسیار روان عمل می‌کند. نمایشگر این گوشی میان‌رده فول اچ دی پلاس است و لذت تماشای فیلم و ویدئو را دوچندان می‌نماید.

در کنار همه اینها باتری حجیم 5.020 میلی‌آمپری آن با فست شارژ 30 واتی به کمک کاربران می‌آید تا مشکلی از این جهت وجود نداشته باشد. در شرایط کنونی کمتر گوشی هوشمند اقتصادی وجود دارد که از بدنه شیشه‌ای برخوردار باشد و شیائومی از این جنس در ردمی نوت 9 پرو بهره برده است.

شیائومی ردمی نوت 9 پرو
قیمت Redmi Note 9 Pro / قیمت Redmi Note 9 Pro / قیمت ردمی نوت 9 پرو

در نهایت این گوشی ارزش خرید بالایی دارد و مانند برادرهای خود گوشی به صرفه و با امکاناتی است که کاربران در خرید آن نباید تردید داشته باشند. البته هر فردی سلایق خاصی دارد و ممکن است برخی‌ها از این گوشی ناراضی باشند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص شیائومی ردمی نوت 9 پرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    من این گوشی رو دارم و ازش راضی هستم
    و دیگه کیفیت دوربینو نگم براتون عالیه❤️
    در کل گوشی خیلی خوبیه 💓💓

    پاسخ