;
coinex

ویندوز 11 SE با اهداف آموزشی توسط مایکروسافت معرفی شد

ویندوز 11 SE با اهداف آموزشی توسط مایکروسافت معرفی شد، نسخه ای مخصوص دانش‌آموزان و دانش‌جویان. در ادامه با ما و معرفی ویندوز 11 SE همراه باشید.

مایکروسافت نسخه‌ی جدیدی از ویندوز ۱۱ را توسعه داده که به‌صورت انحصاری برای دانش‌آموزان و مدارس طراحی شده است. ویندوز ۱۱ SE منحصرا روی لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمتی عرضه می‌شوند که برای کلاس‌های K-8 ساخته شده‌اند و این نشان‌دهنده‌ی تلاش دیگری از مایکروسافت برای مقابله با طیف وسیعی از کروم‌بوک‌های گوگل و محبوبیت آن‌ها در مدارس ایالات متحده‌ی آمریکا است.

مایکروسافت برای درک اینکه چرا مدارس و دانش‌آموزان به‌سمت کروم‌بوک‌ها هجوم آورده‌اند، تلاش زیادی کرده است. این شرکت قبلا حالت S را امتحان کرده بود که ویندوز ۱۰ را روی اپ‌های فروشگاه مایکروسافت قفل می‌کرد؛ اما این محدودیت برای کاربران و مدارس آزاردهنده بود؛ زیرا برنامه‌های کافی در فروشگاه مایکروسافت وجود نداشت تا آن‌ها بتوانند استفاده کنند.

ویندوز 11 SE با اهداف آموزشی توسط مایکروسافت معرفی شد

ویندوز ۱۱ اس ای طبیعتا برای برنامه‌هایی همچون مایکروسافت اج، آفیس و سرویس‌های کلاد محور بهینه شده است؛ اما فقط به برنامه‌های مایکروسافت محدود نیست. ردموندی‌های اعلام کردند که دستگاه‌های مجهز به این نسخه از ویندوز قیمت پایینی خواهند داشت و فقط به مدارس و مشتریان آموزشی فروخته خواهند شد.

مدیر بازاریابی آموزشی مایکروسافت در این باره گفت:

ویندوز ۱۱ SE از برنامه‌های شخص ثالث از جمله کروم و زوم هم پشتیبانی خواهد کرد. چرا که ما می‌خواهیم به مدارس این امکان را بدهیم تا بهترین گزینه را با توجه به نیاز‌هایشان برای خود انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: آموزش دانلود و نصب ویندوز 11

مسئولین فناوری اطلاعات مدارس وظیفه اینکه چه برنامه‌ای نصب شود را بر عهده خواهند داشت و همچنین می‌توان دستگاه‌ها را طوری تنظیم کرد که در خارج از وقت کلاسی، به صورت سایلنت آپدیت شوند.

Microsoft unveils $249 Surface Laptop SE with Windows 11 SE for the K-8 classroom | Windows Central

مشخصات فنی و قیمت لپ تاپ Surface Laptop SE مایکروسافت

با صحبت در مورد یک پلتفرم آموزشی، مایکروسافت از لپ تاپ Surface Laptop SE نیز رونمایی کرد. قیمت این لپ تاپ، تنها ٢۴٩ دلار است. این ارزان‌ترین لپ تاپ سرفیس تاریخ است. لپ تاپ جدید مایکروسافت، از پردازنده مرکزی دو هسته‌ای Celeron، نمایشگر ١١.۶ اینچی با وضوح HD با نسبت تصویر ١۶:٩ و وبکم HD بهره می‌برد. همچنین بسیاری از اجزای آن مانند نمایشگر، باتری، کیبورد و… به سادگی قابل تعویض و تعمیر هستند.

New 11.6in Surface Laptop Running Windows 11 SE On The Way

همچنین این لپ تاپ از شارژر بشکه‌ای به جای Surface Connect استفاده می‌کند. درگاه‌های آن، Type-C و Type-A هستند. مدل ارزان این لپ تاپ، مجهز به پردازنده اینتل Celeron N4020 با ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی از نوع eMMC 5.1 است. در مقابل، نسخه گران‌تر Surface Laptop SE با پردازنده Intel Celeron N4120، ٨ گیگابایت حافظه رم و ١٢٨ گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار می‌شود. ضخامت این لپ تاپ، کم‌تر از ١٩ میلی متر است. وزن آن نیز حدود ١.٢ کیلوگرم می‌باشد.

رنگ معرفی شده این لپ تاپ، Glacier نام دارد. شما می‌توانید آن را از طریق مراجع آموزشی دریافت کنید. در واقع تنها راه دریافت Windows 11 SE، تهیه یک لپ تاپ جدید سازگار از شرکایی مانند ایسوس، دل، ایسر، لنوو، فوجیتسو، اچ پی، DynaBook و JK-IP و Positivo است. ویندوز ١١ SE جایگزین هیچ محصولی از مایکروسافت نیست. بلکه تنها این پلتفرم مخصوص دانش آموزان است.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد ویندوز 11 SE چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت های تکراتو با ما در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر