;
coinex

مرسدس بنز نخستین سیستم خودران سطح 3 را توسعه داد

طبق اخبار به دست رسیده مرسدس بنز نخستین سیستم خودران سطح 3 را توسعه داده است. برای اطلاع از جزئیات بیشتر با تکراتو همراه باشید.

همانطور که می‌دانید مرسدس-بنز، شرکت خودروسازی آلمانی و از زیرمجموعه‌های گروه دایملر آگ است، که در زمینه طراحی و ساخت انواع خودرو، کامیون، اتوبوس و موتورهای درون‌سوز، همچنین ارائه خدمات مالی و نیز تعمیر خودرو فعالیت می‌نماید. حال گویا مرسدس بنز نخستین سیستم خودران سطح 3 را توسعه داده است. در ادامه اطلاعات بیشتر را در اختیار شما قرار می‌دهیم. با تکراتو همراه باشید.

مرسدس بنز نخستین سیستم خودران سطح 3

همانطور که کمی قبل گفتیم مرسدس-بنز توانسته است برای سیستم خودران در سطح ۳ مجوز بگیرد. با این سیستم راننده می‌تواند در مسیرهایی مشخص دستش را از روی فرمان برداشته و حواسش را به کارهای دیگر بدهد.

گویا این میزان خودران بوده در پنج سطح تعریف شده است که در بالاترین سطح آن  ماشین در همه جاده‌ها بدون نیاز به راننده حرکت خواهد کرد. در حال حاضر بیشتر ماشین‌های لوکس در سطح ۲ خودران هستند که در آن راننده باید همچنان دستش روی فرمان و حواسش به جاده باشد.

مجوز بنز برای استفاده در بیش از ۱۳ هزار کیلومتر اتوبان‌ در آلمان صادر شده است. بنز می‌گوید برای استفاده از این سیستم از دولت‌های آمریکا و چین هم تقاضای مجوز کرده است.

مرسدس بنز نخستین سیستم خودران سطح 3
سیستم خودران بنز / مرسدس بنز پروژه وان / جدیدترین سیستم خودران مرسدس بنز

قرار است این سیستم که نامش درایو پایلوت است سال آینده در کلاس S و مدل الکتریکی EQS بنز نصب شود. درایو پایلوت با فشار دکمه‌ای روی فرمان فعال می‌شود و ماشین را تا سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت کنترل می‌کند.

همچنین باید گفت این سیستم می‌تواند به اتفاق‌های غیرمنتظره واکنش نشان دهد و در صورتی که ببیند برای ادامه حرکت به راننده نیاز است، به او هشدار می‌دهد. راننده هنگام فعال بودن سیستم می‌تواند از طریق نمایشگر ماشین فیلم تماشا کند، ایمیل بنویسد و بخواند یا از اینترنت خرید کند.

جالب است بدانید که این سیستم خودران سطح سه فقط با فشار دادن یک دکمه بر روی فرمان ماشین فعال می‌شود، و راننده ماشین می‌تواند به راحتی از این سیستم فوق‌العاده بهرمند شود. خودرو سازان مرسدس-بنز و شرکت‌ها‌ی فن‌آوری برای رسیدن به سطpی بالاتر به شدت در حال رقابتند و در تلاش‌اند فن‌آوری جدیدتری را ارائه دهند.

در حال حاضر نزدیک‌ترین سیستم به درایو پایلوت، سیستم خودران تسلا است که در آن راننده می‌تواند در ترافیک دستش را از روی فرمان بردارد. با این حال این سیستم در طبقه‌بندی دولت آلمان در سطح ۲ طبقه‌بندی شده است. اگر شما هم از طرفداران ماشین‌ها هستید می‌توانید به جستار بهترین خودروهای 2022 نگاهی بی‌اندازید.

.

نظر شما در خصوص جدیدترین سیستم خودران مرسدس بنز چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر