;
coinex

اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام احتمالا اردیبهش ۱۴۰۱ عرضه شود

اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام احتمالا اردیبهش سال ۱۴۰۱ عرضه شود. با ما در تکراتو همراه باشید تا درباره این پردازنده بیشتر توضیح دهیم.

از دو هفته پیش، شاهد معرفی نسل جدید تراشه پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 1 بودیم. تراشه جدید با استفاده از فناوری ۴ نانومتری تولید شده و با معماری جدید Armv9 کار می کند.

تولید آن توسط سامسونگ انجام می شود و به زودی روی گوشی های پرچمدار آن را در بازار خواهیم دید. جالب است بدانید که اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام شاید اردیبهشت ۱۴۰۱ عرضه شود.

اسنپدراگون ۸ نسل ۲

گفته می‌شود احتمالا از اردیبهشت ۱۴۰۱ تولید اسنپدراگون 8 نسل 1 در اختیار TSMC خواهد بود. این یعنی تولید از سامسونگ به این شرکت تایوانی انتقال پیدا کند. خوبی این موضوع آن است که هیچ سردرگمی در مورد اینکه کدام شرکت سازنده کدام تراشه است وجود ندارد.

علاوه بر تغییر سازنده، نامگذاری نیز متفاوت خواهد بود. به گفته منابع آگاه، این پردازنده را می توان اسنپدراگون 8 نسل 2 نامید. البته احتمال اینکه اسنپدراگون 8 نسل 1+ نامیده شود را نمی توان نادیده گرفت.

همچنین گزارش شده است که تعداد تراشه های تولید شده توسط TSMC از میزان تولید سامسونگ بیشتر خواهد شد. این ممکن است به این دلیل باشد که فناوری 4 نانومتری TSMC بالغ تر است و بهره وری انرژی را بهبود می بخشد.

اسنپدراگون ۸ نسل ۲

تراشه اپل A15 Bionic شهریور امسال در کنار گوشی های هوشمند سری آیفون 13 عرضه شد. بعداً مدیاتک و کوالکام چیپست های پرچمدار خود را معرفی کردند. این تراشه ها Dimensity 9000 و Snapdragon 8 Gen 1 نام داشتند و برای رقابت با پلتفرم اپل حاضر شده بودند. طبق آخرین بنچمارک ها، پردازنده گرافیکی Adreno اسنپدراگون 8 نسل 1 با گرافیک A15 Bionic اپل برابری می کند.

نتایج تست آیفون 13 پرو و ​​گوشی هوشمند مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 1 را منتشر کرده است. این بنچمارک ها تقریبا برابری کامل بین دستگاه ها را نشان می دهد. بنابر این تست های منتشر شده، در تست T Rex آیفون 13 پرو امتیاز 451 کسب کرد. در حالی که دستگاه مبتنی بر اسنپدراگون 8 نسل 1 امتیاز 450 را کسب کرد.

 

بیشتر بخوانید:

 

نظر شما درباره اسنپدراگون ۸ نسل ۲ چیست؟ نظرات خود را با ما در بخش کامنت‌های تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر