;
coinex

فقط مدل های پرو آیفون 14 به نمایشگر 120 هرتز مجهز می‌شوند

شایعه‌ای که روز گذشته منتشر شد،‌ از وجود نمایشگر 120 هرتز در هر چهار مدل آیفون 14 خبر می‌داد؛ اما خبری که امروز منتشر شده،‌ مدعی است که تنها مدل های پرو آیفون 14 از این ویژگی برخوردار می‌شوند.

اپل اولین شرکتی بود که دستگاه‌های خود (آیپد پرو در سال 2017) را به نمایشگری با نرخ نوسازی بالا مجهز کرد. از آن زمان تابه‌حال، تولید‌کننده‌های گوشی‌های اندرویدی از این روند الهام گرفتند و توانستند بازار گوشی‌هایی با نرم نوسازی 90 تا 120 هرتز را بگیرند.

اینطور که به نظر می‌رسد، اپل هیچ عجله‌ای ندارد و نمی‌خواهد مدل‌های آیفون 14 و آیفون 14 مکس را به نمایشگر 120 هرتزی مجهز کند. تنها مدل های پرو آیفون 14 یعنی آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس از تکنولوژی ProMotion برخوردار می‌شوند.

تکنولوژی ProMotion در مدل های پرو آیفون 14

منظور از نرخ نوسازی، تعداد دفعاتی است که تصویر در هر ثانیه روی نمایشگر به‌روزرسانی می‌شود. اکثر گوشی‌های موجود از نرخ نوسازی 60 هرتز بهره می‌برند و گوشی‌های جدیدتر، به 90 و 120 هرتز مجهز شده‌اند.

فقط مدل های پرو آیفون 14 به نمایشگر 120 هرتز مجهز می‌شوند

این ویژگی باعث می‌شود که تصاویر روی نمایشگر، روان‌تر و بهتر نمایش داده شوند. برای مثال، ویدیو‌هایی که سرعت بالاتری دارند، مثل حرکت سریع خودروها یا بازی‌های کامپیوتری، در نمایشگرهایی با نرخ نوسازی بالاتر، بهتر از نمایشگرهای 60 هرتزی نمایش داده می‌شوند.

اپل این ویژگی را که ProMotion نامگذاری کرده، برای اولین همراه با گوشی‌های آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس روانه بازار کرد. سری آیفون‌های 2022 اپل شامل دو نسخه استاندارد (iPhone 14 و iPhone 14 Max) و دو نسخه رده‌بالاتر پرو (iPhone 14 Pro و iPhone 14 Pro Max) هستند.

پیش از این گفته می‌شد که تنها مدل های پرو آیفون 14 از قابلیت نرخ نوسازی 150 هرتز پشتیبانی می‌کنند؛ اما بعد از آن، شایعه دیگری منتشر شد که مدعی بود گوشی آیفون 14 مکس نیز از این ویژگی برخوردار می‌شود. روز گذشته هم اعلام شد که هر چهار مدل به نمایشگر 120 هرتز مجهز می‌شوند. اما خبر امروز، تمام شایعات قبلی را رد می‌کند.

ProMotion فقط برای مدل های پرو آیفون 14

راس یانگ، افشاگر معروف و قابل اعتماد محصولات اپل، تمام شایعات قبلی را رد کرده است. او مدعی شد که کمپانی BOE که تولید پنل‌های نمایشگر برای گوشی‌های آیفون 14 و آیفون 14 مکس را به عهده دارد، تکنولوژی لازم برای تولید پنل‌های OLED را ندارد. این نوع پنل‌ها برای فعال‌سازی داینامیک نرخ نوسازی الزامی هستند.

آیفون 14 و 14 مکس احتمالا به پنل LTPS و مدل‌های پرو به پنل LTPO مجهز می‌شوند. پنل LTPO قابلیت پشتیبانی و اجرای نرخ نوسازی بالا را دارد. سامسونگ و احتمالا ال‌جی، پنل‌های LTPO را تولید می‌کنند؛ اما پنل‌های LTPS توسط کمپانی چینی BOE تولید می‌شوند.

همچنین گفته می‌شود که در مدل های پرو آیفون 14 از ناچ نمایشگر خبری نیست و این‌بار، طراحی کاملا متفاوتی خواهند داشت. این گوشی‌ها احتمالا به سنسور دوربین 48 مگاپیکسلی مجهز می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره نمایشگر 120 هرتزی مدل های پرو آیفون 14 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌های تکراتو با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر