;
coinex

آیفون 13 پرو مکس (Apple iPhone 13 Pro Max) ؛ قیمت، مشخصات فنی و قابلیت ها

آیفون 13 پرو مکس (Apple iPhone 13 Pro Max) به عنوان پرچمدار جدید اپل معرفی شد. در ادامه این نوشتار با قیمت، مشخصات فنی و قابلیت های گوشی آیفون جدید همراه تکراتو باشید.

اپل به طور رسمی جذاب‌ترین عضو خانواده آیفون 13 را امروز 23 شهریور رونمایی کرد: آیفون 13 Pro Max. پرچمداری که احتمالا در ادامه بیشتر از آن خواهیم شنید. نمایشگر 120 هرتزی و تراشه A15 Bionic مهمترین ویژگی‌های سحت‌افزازی این دستگاه است که بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد. ماژول دوربین پشتی نیز آپدیت شده و سه سنسور جدید اضافه شده است.

نسل قبلی پرچمدار کوپرتینو یعنی آیفون 12 پرو مکس با مشکلاتی که در باتری برای کاربران بوجود آورده بودد و رفرش‌ریتی که 60 هرتز بالاتر نمی‌رفت، اگر نگوییم ناامید بود، حداقل مطابق انتظارات طرفداران این کمپانی نبود. اما حالا آیفون 13 Pro Max آمده با به روزرسانی‌های جدید در مرکز توجه‌ها قرار گیرد. با ادامه این نوشتار و بررسی مشخصات و قابلیت های آیفون 13 Pro Max همراه باشید.

آیفون 13 پرو مکس (Apple iPhone 13 Pro Max)

قیمت، مشخصات فنی و قابلیت ها

تغییرات آیفون 13 نسبت به نسل قبل خود چشمگیر است اما در نگاه به ظاهر گوشی تغییر خاصی را متوجه نمی‌شویم، چون ظاهر آیفون 13 شباهت زیادی به نسل قبل خود دارد.

ارتقا کیفیت دوربین‌ها، بهبود باتری و نمایشگر، به روزرسانی مهم باتری و چند مورد دیگر از مهمترین مواردی است که نسل جدید آیفون را با نسل پیشین متفاوت می‌کند.

آیفون 13 پرو مکس
مشخصات فنی آیفون 13 Pro Max

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سامسونگ 2021

بهترین گوشی تا 7 میلیون تومان

طراحی و ساخت آیفون 13 پرو مکس

طراحی آیفون 12 یک ارتقا مهم در طراحی آیفون‌های جدید بود و استقبال طرفداران از آن نیز زمینه‌ساز ادامه این طراحی در نسل جدید شد. گرچه تغییرات ظاهری خاصی را در آیفون 13 Pro Max نسبت به نسل قبل شاهد نیستیم اما شاید یکی از مهمترین تغییرات مربوط به کوچکتر شدن اندازه ناچ نمایشگر باشد.

ناچ نسل جدید آیفون، به صورت افقی کوچکتر شده است و در نتیجه فضای کمتری از نمایشر را به خود اختصاص داده است. با این وجود این کوچک‌ شدن اندازه ناچ سبب نشده که بتوانید اطلاعات بیشتری را روی نمایشگر مشاهده کنید. برای مثال همچنان برای مشاهده درصد باقی مانده باتری مجبور به مراجعه به کنترل سنتر هستید.

از دیگر تغییرات مشخص ایفون 13 در بخش ظاهری، کمی ضخیم‌تر شدن گوشی است. افزایش حجم ماژول دوربین سبب شده تا این ضخامت بیشتر به چشم بیاید اما از سویی موقعیت را برای افزایش ظرفیت باتری فراهم کرده است.

اپل مانند نسل قبل و برعکس بسیاری از کمپانی‌های اندرویدی به جای نمایشگر خمیده از نمایشگر کاملا مسطح استفاده کرده است. دور این نمایشگر حاشیه قابل توجهی دیده می‌شود. این نمایشگر با یک لایه سرامیک شیلد محافظت می‌شود که مقاومت بالایی در برابر ضربه و خط و خش دارد. البته با این وجود استفاده از دیگر ابزار حفاظتی برای نمایشگر حساس و گرانقیمت آیفون کار عاقلانه‌ای است. در عوض اپل برای حفاظت از لنزهای دوربین، از لایه بسیار مقاومی از یاقوت کبود استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های هواوی 2021

بهترین گوشی های شیائومی 2021

نمایشگر آیفون 13 پرو مکس

آیفون 13 پرو مکس (Apple iPhone 13 Pro Max) ؛ قیمت، مشخصات فنی و قابلیت ها
مشخصات فنی آیفون 13 Pro Max

آیفون 13 Pro Max از نمایشگری 6.7 اینچی با وضوح تصویر 2778 در 1284 پیکسل بهره‌مند است. این نمایشگری از نوع Super Retina XDR OLED با نرخ نوسازی 120 هرتزی است که برای اولین بار در آیفون‌ها استفاده شده است. این نمایشگر از استاندارد HDR10 و دالبی‌ویژن نیز بهره‌مند است که کیفیت دو چندانی به آن بخشیده است.

این نمایشگر همانطور که گفتیم با یک لایه سرامیک شیلد حفاظت می‌شود که سبب مقاومت نسبتا قابل قبول آن در برابر ضربه و خط و خش شده است. البته با این وجود استفاده از گلس اختصاصی را برای آن توصیه می‌کنیم.

یکی از ویژگی‌های صفحه نمایش آیفون 13 Pro Max که البته روی مدل‌های قبلی آیفون هم وجود داشت، ویژگی True Tone است. این ویژگی قدرت نمایش رنگ‌ها را در شرایط نوری مختلف تغییر می‌دهد و باعث می‌شود که رنگ‌ها در اکثر زمان‌ها خوب به نظر برسند.

نمایشگر آیفونها تا نسل پیشین همیشه از نرخ نوسازی صفحه 60 هرتزی بهره‌مند بودند اما اپل در آیفون 13 بالاخره به تقاضای دوستدارانش پاسخ داد و نرخ نوسازی صفحه 120 هرتزی را در نسخه‌های برتر آیفون 13 استفاده کرد. حالا این محصولات در کنار دیگر مشخصات فنی برتر خود به محصولاتی ایده‌آل حتی برای گیمینگ بدل شده‌اند.

در این مدل از نمایشگر LTPO استفاده است که تکنولوژی آن اولین بار توسط سامسونگ به کار رفت و داینامیک رنج بسیار بالایی ارائه می‌دهد در نتیجه روشنایی خاصی از نمایشگر ساطع می‌شود.

بیشتر بخوانید:

مقایسه وان پلاس 9 پرو با شیائومی می 11 اولترا

مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 با گلکسی A71

اسپیکر آیفون 13 پرو مکس

آیفون 13 پرو مکس (Apple iPhone 13 Pro Max) ؛ قیمت، مشخصات فنی و قابلیت ها
مشخصات فنی آیفون 13 Pro Max

بلندگوهای این گوشی نیز مانند دیگر مشخصات فنی آیفون 13 Pro Max عملکرد بسیار خوبی دارد. بلندگوهایی استریو که در زمان پخش موسیقی، صدای بازی و یا فیلم شما را شگفت‌زده می‌کنند.

این بلندگوها همچنین حجم صدای خیلی خوبی دارند. صداهایی باکیفیت و جزئیات بسیار دقیق که حتی در تماس‌های صوتی و ویدیویی نیز ملموس است.

نرم افزار و رابط کاربری

آیفون 13 پرو مکس (Apple iPhone 13 Pro Max) ؛ قیمت، مشخصات فنی و قابلیت ها

آیفون 13 پرو مکس با سیستم عامل iOS 15 روانه بازار شده است و ویژگی‌های جذاب و باکیفیتی را به کاربر ارائه می‌کند. البته باید بدانید که در بخش رابط کاربری نباید انتظار تغییر شگرفی را نسبت به iOS 14 داشته باشید.

یکی از ویژگی‌های جذاب iOS 15 امکان نمایش سه‌بعدی شهرها به سرویس نقشه اپل است. البته در حال حاضر تنها چند شهر مهم در ایالات متحده این قابلیت را دارند.

فراتر از این برخی قابلیت‌های دیگر نیز به iOS 15 اضافه شده است. برای مثال قابلیت جدیدی به نام Face Time اضافه شده است که به واسطه آن می‌توانید با افراد نزدیک خودتان که از فیس تایم استفاده می‌کنند، در ارتباط باشید.

همچنین به فیس تایم ویژگی دیگری به نام SharePlay اضافه شده که به واسطه آن می‌توانید لینک‌ مخصوص Face Time Call را به سیستم‌های ویندوزی و اندرویدی ارسال کنید تا کاربران به واسطه مرورگر بتوانند به گفت‌وگوی فیس تایمی اضافه شوند.

از دیگر ویژگی‌های مهم iOS 15 باید به ظاهر جدید و جذاب مرورگر سافاری اشاره کرد. حالت جدیدی به این سیستم عامل با نام Focus Mode اشاره شده است. در این حالت می‌توانید تنظیم کنید که تنها یک اپلیکیشن اعلان داشته باشد.

دو ویژگی دیگر به نام‌های Live Text و سیری آفلاین هم در iOS 15 دیده می‌شود. ویژگی Live Text فعلا در مرحله آزمایشی قرار دارد که البته خوب کار می‌کند. شما می‌توانید دوربین را جلوی هر نوشته‌ای قرار دهید و ویژگی Live Text می‌تواند همه اطلاعات مورد نیاز از آن نوشته را خارج کند. اپل در iOS 15 کاری کرده که بتوانید به صورت آفلاین هم به سیری فرمان دهید. البته استفاده از سیری در حالت آفلاین بسیار محدود است و تنها به برخی از تنظیمات و اپلیکیشن‌ها دسترسی خواهید داشت.

بیشتر بخوانید:

مقایسه هوآوی پی 50 با گلکسی اس 21 اولترا

مقایسه وان پلاس 9 پرو با گلکسی اس 21 اولترا

سخت‌افزار آیفون 13 پرو مکس

آیفون 13 پرو مکس (Apple iPhone 13 Pro Max) ؛ قیمت، مشخصات فنی و قابلیت ها
مشخصات فنی آیفون 13 Pro Max

اپل معمولا در نسل‌های جدید آیفون می‌کوشد تا از جدیدترین مدل از پردازنده‌های اختصاصی خود استفاده کند. حال و در آیفون 13 شاهد استفاده از پردازنده A15 Bionic هستیم. تراشه‌ای بسیار قدرتمند که تقریبا هم رقبای خود را از میدان به در می‌کند.

اپل همواره کوشیده تا آیفون‌ها در زمینه پردازشی عملکردی بی‌نظیر داشته باشند. این موضوع در آیفون 13 نیز به لطف تراشه جدید میسر شده است و به واقع آیفون 13 در بخش پردازشی عملکردی بسیار خوب دارد.

مدل پایه آیفون 13 پرو مکس با 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی راهی بازار شده است اما در نسخه‌هایی با فضای ذخیره‌سازی 256، 512 و همچنین 1 ترابایت نیز می‌توانید این گوشی را تهیه کنید. این اولین بار است که آیفون‌ها به فضای ذخیره‌سازی 1 ترابایتی مجهز شده‌اند.

در مورد شبکه‌های ارتباطی باید به این موضوع توجه کنیم که این گوشی‌ها همگی از شبکه فایوجی پشتیبانی می‌کنند. اپل کوشیده در تمام مدل‌های آیفون 13 از پوشش شبکه 5G mid-band استفاده کند.

همانطور که احتمالا می‌دانید تمام شبکه‌های فایوجی به هم شبیه نسیتند و تفاوت زیادی در طیف باندهای آن‌ها وجود دارد. شبکه 5G Mid-band باعث شده که آیفون 13 پرو مکس روی بیشتر اپراتورهای تلفن‌ همراه که شبکه  5Gرا ارائه می‌دهند، عملکرد خوبی داشته باشد و اپراتورها هم بتوانند سرعتی که به کاربران قول داده‌اند را فراهم کنند.

باند 5G Mid-band رنج 1 تا 6 گیگاهرتز را شامل می‌شود و به همین دلیل در تمام کشورها می‌توان از آن استفاده کرد. همه مدل‌های آیفون 13 با 6 گیگابایت رم راهی بازار شده‌اند و باید بدانید که در کار کردن با این گوشی هیچگاه شاهد لگ و یا کند شدن نخواهید بود.

با توجه به توان پردازشی بسیار بالایی این گوشی و البته پشتیبانی از بهترین طیف شبکه فایوجی، شما در اجرای بهترین بازی‌های روز دنیا نظیر league of Legends: Wild Rift و حتی Call of Duty Mobile هیچ مشکلی نخواهید داشت.

البته در زمان پردازش‌های سنگین کمی متوجه گرم شدن بیش از اندازه گوشی خواهید شد. این گرما از قسمت بالای قاب پشتی گوشی آغاز می‌شود و به مرور به سمت پایین قاب منقل می‌شود. اما سیستم خنک کننده گوشی در این مواقع با عملکرد خوب خود به سرعت گوشی را خنک می‌کند.

البته حتی در زمان گرم شدن بیش از اندازه گوشی نیز شاهد کاهش عملکد پردازشی گوشی نیستید و همه چیز نرم و روان اجرا می‌شود. این گرم شدن گوشی را در زمان فیلمبرداری با کیفیت بالا یا عکاسی متوالی نیز شاهد خواهید بود.

فیلم‌برداری طولانی مدت و با کیفیت بالا فشار زیادی روی تراشه گوشی وارد می‌کند و به همین دلیل گوشی گرم می‌رسد. البته در تست‌های که روی گوشی انجام دادیم، در زمان فیلم برداری و عکاسی متوجه مشکلی در عملکرد گوشی یا کند شدن آن نشدیم. با این حال اگر مدت زمان فیلم برداری با این گوشی اگر خیلی زیاد باشد، قطعا گوشی بیش از اندازه گرم می‌شود.

بیشتر بخوانید:

گوشی سامسونگ گلکسی A13 فایوجی (Galaxy A13 5G)

گوشی سامسونگ گلکسی A12 ناچو (Galaxy A12 Nacho)

باتری آیفون 13 پرومکس

آیفون 13 پرو مکس (Apple iPhone 13 Pro Max) ؛ قیمت، مشخصات فنی و قابلیت ها

یکی از تغییرات مهم نسل آیفون 13، افزایش ظرفیت باتری این گوی است. این موضوع سبب شده که مدت زمان بیشتری بتوانید از آیفون 13 Pro Max استفاده کنید.

این موضوع سبب شده که بتوانید مدت زمان بیشتری از گوشی خود استفاده کنید. افزایش توان باتری در شرایطی است که پردازنده قدرتمند و نمایشگری با کیفیت‌تر با نرخ نوسازی بالاتر می‌تواند مصرف باتری را افزایش دهد.

اگر آیفون 13 پرومکس را زیر فشار زیادی قرار دهید و  بازی های سنگینی مثل Call of Duty Mobile را اجرا کنید یا فیلم‌برداری کنید و یا حتی به ویرایش فایل‌های ویدیویی خود بپردازید، متوجه می‌شوید که باتری سریع‌تر از هر زمان دیگری خالی می‌شود.

البته میزان روشنایی صفحه نمایش هم روی این موضوع تاثیر زیادی دارد. اگر از گوشی استفاده مناسبی داشته باشید و کارهای معمولی انجام دهید، قطعا ظرفیت باتری برای یک روز کاری شما را همکاری می‌کند. در واقع چیزی بین ۱۰ تا ۱۵ ساعت در طول روز می‌توانید از گوشی خود استفاده کنید. با این حال باتری آیفون در طول چند سال گذشته و حتی روی آیفون 13 Pro Max نقطه قوت آن نبوده است.

اگر ظرفیت باتری آیفون 13 پرو مکس کامل باشد می‌توانید با این گوشی نزدیک به ۲۲ ساعت ویدیو به صورت آفلاین تماشا کنید. پس اگر ویدیوهای انلاین تماشا کنید قطعا مدت زمان کمتری باتری شما را همراه خواهد کرد. در حالت آنلاین گوشی به شبکه موبایل مثل شبکه 4G یا 5G یا حتی شبکه وای-فای متصل می‌شود و به همین دلیل باتری بیشتری مصرف می‌کند.

بیشتر بخوانید:

گوشی گیمینگ ردمی K40 شیائومی (Xiaomi Redmi K40)

مقایسه هوآوی پی 50 با شیائومی می 11 اولترا

دوربین آیفون 13 پرو مکس

رنگ بندی های آیفون 13 پرو مکس (Apple iPhone 13 Pro Max)

در همین ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم که سیستم دوربین دو گوشی آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس دقیقا شبیه به هم هستند. پس در نظر داشته باشید که با خرید گوشی آیفون 13 Pro Max که قیمت بیشتری هم دارد، عکس‌های باکیفیت‌تری در اختیار نخواهید داشت.

در آزمایش‌هایی که ما روی دوربین این گوشی انجام دادیم، فعلا گوشی دیگری را مشاهده نکردیم که بتواند عملکردی به خوبی دوربین گوشی آیفون 13 پرومکس داشته باشد. البته می 11 اولترا و هوآوی پی 50 پرو به طرز چشمگیری بهتر هستند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: theverge

نظر شما در خصوص آیفون 13 پرو مکس (Apple iPhone 13 Pro Max) چیست؟ در کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    من در تهران پارس هستم و میخواهم در مورد آیفون ۱۳ پرومکس بیشتر معلومات بگیرم و بدانم قیمت هین گوشی چند است در بازار تهران

    پاسخ

    سلام ممنون بابت پست های خوبتون
    فقط عذرخواهی میکنم رنگ ها رو اشتباه نوشتید
    رنگ اولش گرافیتی هست و نه گرافیکی D:
    بازم ممنون

    پاسخ