coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

دو فیلم اصغر فرهادی به هالیوود می‌روند

براساس تازه ترین اخبار سینما دو فیلم اصغر فرهادی توانست امتیاز رفتن به هالیوود را کسب کند. برای آشنایی با این فیلم‌ها، در ادامه با تکراتو همراه باشید.

براساس آخرین خبر‌ها موومنت کلاسیکس امتیاز پخش و ترمیم دیجیتال و 4k دو تا از فیلم اصغر فرهادی به نام های «شهر زیبا» و «رقص در غبار» را به دست آورد. هردو فیلم در سال 2022 در سالن‌های سینمایی در آمریکای شمالی بر پرده نقره‌خواهد رفت و پس از آن به شبکه نمایش خانگی می‌روند.

دو فیلم اصغر فرهادی توانست امیتاز پخش در هالیوود را بگیرد

«رقص در غبار» اثر اصغر فرهادی از اولین کارهای بلند وی محسوب می‌شود که در سال 2003 اکران شد. «یوسف خداپرست» در نقش نظر، جوان 23 ساله ای که در یک مینی‌بوس با ریحانه «باران کوثری» آشنا می‌شود.

نظر با حرف و حدیث‌هایی که درباره مادر ریحانه وجود دارد او را طلاق می‌دهد. نظر توان پرداخت بدهی‌هایش را ندارد و سر به بیابان میگذارد. در بیابان با «فرامرز قریبیان» در نقش  پیرمردی آشنا می‌شود که کارش جمع کردن زهرمار است.

این فیلم جوایز بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد نقش مکمل را از جشنواره آسیا پاسیفیک کسب کرد.

دو فیلم اصغر فرهادی به هالیوود می‌روند
رقص در غبار

فیلم «شهر زیبا» عنوان دومین فیلم بلند فرهادی را در کارنامه وی دارد. در سال 2004 اکران شد، داستانی درباره پسر 16 ساله به نام «اکبر» که به جرم کشتن دوستش به مرکز بازپروری فرستاده می‌شود اکبر محکوم به اعدام است ولی چون در سن قانونی نیست باید تا سن 18 سالگی صبر کند.

در سن 18 سالگی به زندان بزرگسالان انتقال داده می‌شود و او در انتظار مرگ است، پدر دختر مقتول با رضایت خود می‌تواند حکم را از اعدام به حبس ابد تغییر دهد و اکبر را ببخشد. فرامرز قریبیان در نقش پدر دختر مقتول است.

اصغر فرهادی جزء محدود سینماگران ایرانی است که توانسته اسکار بگیرد. او با دو فیلم «جدایی نادر از سیمین» (A Separation) و «فروشنده» (The Salesman) جایزه اسکار را دریافت کرده است. امسال با فیلم «قهرمان» موفق به دریافت نامزدی اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی شد. همچنین او در جشنواره فیلم کن 2021 توانست جایزه هیئت داوران  را برای فیلم قهرمان بدست آورد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما درباره دو فیلم اصغر فرهادی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر