;
coinex

پرتاب ماهواره نور سپاه به فضا با موفقیت انجام شد

پرتاب ماهواره نور سپاه به فضا با موفقیت انجام شد. این ماهواره که نور 2 نام دارد همزمان با اعیاد شعبانیه توسط ماهواره بر قاصد به فضا پرتاب شد. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

همزمان با روزها اعیاد شعبانیه ماهواره نور 2  توسط ماهواره‌بر سه مرحله‌ای و سوخت ترکیبی قاصد متعلق به نیروی هوافضای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی به فضا پرتاب  شد. این ماهواره با موفقیت در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار گرفت.

ماهواره نور سپاه یک ماهواره سنجشی و شناسایی است که مطابق اعلام با سرعت 7.6 کیلومتر بر ثانیه پس از گذشت 480 ثانیه از پرتاب در مدار 500 کیلومتری، پایین‌ مدار LEO، قرار گرفته است. این دومین ماهواره‌ی نظامی کشور است که در مدار نزدیک زمین قرار می گیرد.

پرتاب ماهواره نور سپاه به فضا با موفقیت انجام شد

پیش از این پرتاب، ماهواره نور 1 نیز در سوم اردیبهشت‌ 99 توسط سپاه و توسط همان ماهواره‌بر قاصد به فضا پرتاب شده بود. نور 1 در 425 کیلومتری زمین قرار شد. حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پرتاب ماهواره نور 2 را «نشانه پیروزی در نبرد فناوری بر دشمنان» قلمداد کرد و گفت این پرتاب «پیشرفتی بزرگ» است و «چیزی جز امداد و نصرت الهی نیست.»

ماهواره نور که سال ۹۹ به فضا ارسال شده بود پس از گذشت یک سال همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد و اطلاعات لازم را به زمین منتقل می‌کند.

ایرنا می نویسد: صنعت فضایی کشور طی ۱۰ سال گذشته و متأثر از نگاه دولت‌های سابق به این صنعت، مورد بی‌توجهی و بی‌مهری قرار گرفته بود که حاصل آن نیز توقف روند رشد صنعت فضایی کشور و عدم توفیق در پرتاب‌های فضایی بود. با شروع به کار دولت سیزدهم در فاصله کوتاهی جلسه شورای عالی فضایی با حضور رئیس جمهور و پس از ۱۰ سال تعطیلی برگزار شد که در آن رئیس جمهور حمایت کامل دولت سیزدهم از توسعه صنعت فضایی را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: 

.

نظر شما در خصوص پرتاب ماهواره نور سپاه چیست؟ در کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر