coinex
راهنمای خرید تکراتو

اینفلوئنسرها با بیش از 500K فالوور مشمول مالیات می‌شوند [به نظر شما تصمیم درستی است؟]

اینفلوئنسرها با بیش از 500K فالوور مشمول مالیات می‌شوند. امور مالیات کشور این تصمیم را اعلام کرده است. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

محمد مسیحی، معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی درخصوص اخذ مالیات از اینفلوئنسر‌های اینستاگرامی  تصریح کرده است که کاربران دارای بیش از 500 هزار نفر، باید مالیات پرداخت کنند.

اینفلوئنسرها با بیش از 500K فالوور مشمول مالیات می‌شوند

معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد:« دستورالعمل اجرایی در ارتباط با کاربران دارای بیش از 500 هزار دنبال‌کننده در رسانه های کاربرمحور ، پس از تایید وزیر اموراقتصادی و دارایی در تاریخ 26 تیر امسال به این سازمان ابلاغ و طی بخشنامه‌ای در مردادماه برای اجرا به ادارات کل امورمالیاتی کشور ارسال شد»

اندازه گیری درآمد اینفلوئنسرها با بیش از 500K فالوور برای دریافت مالیات از آنان چگونه انجام می‌شود؟

محمد مسیحی، معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در مورد چگونگی شناسایی و اندازه‌گیری درآمد اینفلوئنسر های اینستاگرامی توضیح داد:« مکاتباتی با سازمان های مرتبط مانند معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صدا و سیما، سازمان فناوری اطلاعات ایران، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، پلیس امنیت اقتصادی ناجا و پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا صورت پذیرفته است.

همچنین در این خصوص طی جلسات برگزار شده با معاونت امورمطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی مقرر شده است، اطلاعات هویتی کامل فعالاان فضای مجازی کاربرمحور (اینفلوئنسر‌ها) و میزان دقیق درآمدهای آنها به این سازمان ارسال شود.»

اخذ مالیات از اینفلوئنسرهای اینستاگرام

ملاک دریافت میزان مالیات

چندی پیش در طی بررسی و اجرای این قانون اعلام شده بود که ملاک دریافت مالیات از اینفلوئنسر های اینستاگرامی نه میزان دنبال‌کنندگان آن‌ها بلکه میزان درآمدی است که آنها از تبلیغات دریافت می‌کنند. خبرها نیز حاکی از این بودند  که اینفلوینسرهای اینستاگرامی که زیر 500 هزارنفر دنبال‌کننده دارند، شامل قوانین دریافت مالیات می‌شوند.

اما در طی جدیدترین اخبار مربوط به دریافت مالیات از اینفلوئنسرهای اینستاگرامی، مسیحی، معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، اعلام کرد که اینفلوئنسرهای اینستاگرامی با تعداد دنبال‌کنندگان بالای 500 هزار نفر شامل پرداخت مالیات می‌شوند.

بیشتر در تکراتو: 

.

آیا به نظر شما اخذ مالیات از اینفلوئنسرها با بیش از 500K فالوور تصمیم درستی است؟

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    3سپاسگذارم مرا معروف میکنید

    پاسخ