;
coinex

سایت وزارت ارشاد هک شد، اما توسط چه کسی؟

در تاریخ ۲۳ اسفند سایت وزارت ارشاد و برخی از دامنه‌های مرتبط با آن مورد حمله سابری قرار گرفت و هک شد. این حمله سابری توسط منافقین صورت گرفت.

در ویدئو‌هایی که در فضای مجازی در روز 23 اسفند منتشر شد شاهد این بودیم که سایت وزارت‌ارشاد و برخی از دامنه های مربوط به آن توسط گروه منافقین هک شده است. در تصاویر و ویدیوهای منتشر شده از صفحات مربوط به سایت وزارت‌‌ارشاد، تصاویر رهبران منافقین برای چند ساعت روی صفحات این سایت و دامنه‌های وابسته به آن مشاهده شده است.

 سایت وزارت ارشاد هک شد

در طی این اقدام در روز 23 اسفند 1400 سایت وزارت‌ارشاد و برخی دامنه‌های مرتبط با آن مورد حمله سایبری قرار گرفت و برای چند ساعت تصویر رهبران منافقین بر روی صفحات این سایت مشاهده می‌شد.

در چند روز اخیر حملات سایبری مشابهی به وبسایت تلویبیون و وبسایت خود صداو‌سیما انجام شده است که با توجه به شباهت به حمله سایبری که در روز گذشته به سایت وزارت‌ارشاد انجام شد، به نظر می‌رسد این حملات از سوی گروه یکسانی صورت گرفته باشد.

سایت وزارت ارشاد اکنون به حالت اولیه خود بازگشته است

به نظر می‌رسد طی این حمله سایت وزارت‌ارشاد و برخی سامانه‌های مرتبط با آن مانند وبسایت‌های ارشاد آمار و مراکز و… دچار حمله سایبری شده و ساعاتی از دسترس خارج شده است.

این مشکل پس از ساعاتی برطرف شده و هم‌اکنون این وبسایت‌ها به حالت اولیه خود در آمده‌اند. هنوز هیچ مقام مسئولی درباره این حمله توضیح رسمی ارائه نداده است. سایت خبری ایسنا توضیح داده که تلاش کرده با مسئولین مرتبط در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صحبت کند اما پاسخی دریافت نکرده است.

حملات هکری سال 1400 به ارگان‌ها و نهاد‌های دولتی

در سالی که گذشت شاهد حملات بی‌سابقه هکرها به ارگان‌ها و سازمان های دولتی ایران بودیم. حملات هکری به وبسایت تلویبیون و سایت وزارت‌‌ارشاد از تازه‌ترین این حملات هکری است. تمام این حملات باعث می‌شود تا سیستم امنیتی و زیرساخت‌های مربوطه زیر سوال قرار بگیرند.

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه‌ای در سال 97 هشدار داده بود که رصد فضای مجازی نشان‌دهنده حملاتی مبتنی بر آسیب‌پذیری‌های موجود در سرویس iLo سرورهای HP بوده است. سرویس iLo یک درگاه مستقل فیزیکی است که جهت مدیریت و نظارت سروهای شرکت HP از سوی مدیران شبکه استفاده می‌شود.

اما به نظر می‌سد که از سال 97 تاکنون اقدام خاصی برای تامین امنیت و ایجاد زیر ساخت‌های مناسب در برابر حملات‌ هکری صورت نگرفته است.

بیشتر در تکراتو: 

.

نظر شما در خصوص هک شدن سایت وزارت ارشاد چیست؟ در کامنت‌ها بنویسید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    متاسفانه هنوز زیرمجموعه ها که مربوط به صدور مجوز هستن غیر فعال است!!!
    14 فروردین…

    پاسخ

    بله متاسفانه. و ما هم منتظر هستیم !!! امروز 17 فروردین

    پاسخ

    آدرس صحیح سایت:
    maraakez dot ir

    و هنوز از 23 اسفند تا امروز 6 فروردین 1401 هیچ تغییری نکرده و هنوز خارج از دسترسه. در حالی که ما منتظر پیگیری صدور مجوز موسسات خود هستیم و کلا کارها از طریق سایت انجام میشه و ادارات هم تماس میگیریم میگن از سایت پیگیری کنید. دقیقا کدوم سایت. که هنوز اصلاح نشده است؟!
    با سپاس

    پاسخ

    سایت marakez.ir مربوط به صدور مجوز موسسات فرهنگی هنوز خارج از دسترسه. لطفا پیگیری کنید.

    پاسخ