;
coinex

زارع‌پور: کارگروهی برای گران کردن اینترنت در سال 1401 تشکیل می‌شود [با اسم رمز اصلاح تعرفه‌]

زارع‌پور، وزیر ارتباطات از تشکیل کارگروهی، برای ارائه مدل‌های متفاوت اینترنت، جهت بازنگری در تعرفه‌ها به منظور رفع مشکلاتی از جمله کندی سرعت اینترنت در سال 1401 خبر داد. با ادامه این خبر با تکراتو همراه باشید.

زارع پور پس از پرداختن به مشکلات مردم نسبت به کندی سرعت اینترنت، و بیان مطالبی در این باب، افزود:«دلیل اصلی مشکلات اینترنت می‌تواند به علت تناسب نداشتن منبع تامین کننده با نیاز‌های مردم در این بخش باشد. دولت باید تامین کننده اصلی این منبع باشد یا می‌تواند بخش وسیعی از آن، از طریق مردم تزریق شود. او نیز خاطر‌نشان کرد:«ما به این مسئله که مردم درگیر مشکلاتی مثل تورم و گرانی هستند آگاه هستیم، قصد ما از اصلاح این تعرفه‌ها، رسیدن به نقطه مطلوب با در نظر گرفتن وضعیت مردم است.»

گران کردن اینترنت در سال 1401 با نام‌گذاری اصلاح تعرفه

زارع‌پور وزیر ارتباطات دولت سیزدهم، با وجود مخالفت‌های گسترده از سوی شورای عالی فضای مجازی، مدت‌ها پیش، مطالبی را برای اصلاح تعرفه‌ و گران کردن اینترنت در سال 1401 مطرح کرد. با وجود اینکه گران کردن اینترنت در سال 1401 اقدامی حتمی به نظر می‌رسد، زارع‌پور می‌گوید:« این مصوبه را برای افزایش درآمد برای اپراتور‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت، ضمن در نظر گرفتن وارد نشدن فشار اقتصادی مضاعف به مردم مطرح کرده‌ایم.» اما باید دید که این ادعا چقدر می‌تواند صحت داشته باشد.

گران کردن اینترنت در سال 1401

وی بخش وسیعی از مشکل سرعت پایین اینترنت را نداشتن منبع تامین‌کننده از سمت دولت یا عدم سرمایه‌گذاری مناسب دانست و همچنین تصریح کرد که این اقدامات برای بهبود اینترنت، درواقع بدون افزایش درآمد امری ناممکن است. او نیز صراحتا ارتقا و توسعه زیرساخت‌ها را در سال جاری به منظور کاهش سرعت اینترنت، ملزم به سرمایه‌گذاری وسیع دانست.

مطالب بیشتر:

عیسی زارع‌پور در بخش دیگری از سخنان خود به منع از افزایش تعرفه اپراتور‌ها به بهانه افزایش حق السهم دولت از اپراتورها در بودجه 1401، تاکید بسیار کرد. او همچنین افزود این افزایش دو درصدی سهم دولت نباید موجب گران کردن اینترنت در سال 1401 شود. این درآمد اضافی در واقع به توسعه شبکه ملی اطلاعات اختصاص داده می‌شود و این موضوع در اولویت است.

آقای زارع پور در آخر، در پی فرایند گرفتن رای اعتماد از مجلس، وعده راه‌اندازی و بهره‌برداری شبکه ملی اطلاعات را در طی 4 سال آینده را نیز داد.

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    جالبه تعرفه گاز و برق و آب هر سال بالا رفته ولی حالاکه زمزمه بالا رفتن تعرفه اینترنت بعد از چندین سال زده شده مخالفان پیدا شدند. تازه تعرفه تلفن ثابت نیز 12 سال هست که ثابت مانده ولی دولت هر سال مخالف افزایش تعرفه ها می باشد چون مخابرات خصولتیه ولی هر سال با افزایش تعرفه برق و گاز و آب صد در صد موافقه و جالبه هیچکس هم حرفی و نقدی ندارد !!!!

    پاسخ

    همینجوری هم خیلس گرونه مریضید واقعا مردمو اذیت میکنید چقدر اخه پول بدیم برای اینترنت زود هم تموم میشه

    پاسخ