;
coinex

ویوو ایکس فولد با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 رسما رونمایی شد

ویوو ایکس فولد (Vivo X Fold) گوشی تاشو و رده‌بالای ویوو رسما رونمایی شد و کار خود را در بازار گوشی‌های تاشو آغاز کرد؛ بازاری که به‌سرعت در حال گسترش است و هر روز، توجه تولیدکننده‌های بیشتری را به خود جلب می‌کند.

طی روزهای گذشته، اخبار مختلفی درباره مشخصات ویوو ایکس فولد شنیدیم که هیجان برای روز رونمایی را بیشتر می‌‌کرد. این گوشی با مشخصات رده‌بالای خود می‌تواند رقابت را برای Galaxy Z Fold 4 و Galaxy Z Flip 4 سخت‌تر کند. البته نباید گوشی تاشوی شیائومی را فراموش کرد.

مشخصات ویوو ایکس فولد

گوشی تاشوی Vivo X Fold از نمایشگر 6.53 اینچی AMOLED برخوردار است؛ اما نمایشگر داخلی آن در اندازه 8.03 اینچی ساخته شده و از نوع LTPO2 AMOLED E5 است. این نمایشگر از رزولوشن 2200×1800 پیکسل پشتیبانی می‌کند.

هر دو نمایشگر بیرونی و داخلی ویوو ایکس فولد از نرخ نوسازی 120 هرتز و +HDR10 برخوردارند؛ اما فقط نمایشگر اصلی از نرخ نوسازی متغیر 1 تا 120 هرتزی بهره می‌برد.

نمایشگر تاشو در این گوشی از گلس فوق باریک SCHOTT UTG برخوردار است و توانسته استاندارد +A را در تست‌های Display Mate کسب کند. هر دو نمایشگر Vivo X Fold از اسکنر اثرانگشت زیر نمایشگر از نوع اولتراسونیک برخوردار هستند.

لولای این گوشی تاشو با سطح استانداردهای هوا فضا ساخته شده و این امکان را به گوشی می‌دهد که در حالت کاملا تخت، باز شود. علاوه‌براین، می‌تواند در حالت 60 و 120 درجه نیز نیمه‌باز بماند.

اما درباره سیستم روی تراشه ویوو ایکس فولد باید گفت که از اسنپدراگون 8 نسل 1 با رم 12 گیگابایتی بهره می‌برد که چندان عجیب نیست. باتری این گوشی 4600 میلی‌آمپرساعتی است که از شارژ سریع 66 واتی باسیم پشتیبانی می‌کند. این تکنولوژی شارژ می‌تواند گوشی را در عرض 37 دقیقه به‌طور کامل شارژ کند.

قابلیت شارژ وایرلس 50 وات و شارژ معکوس 10 وات نیز برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

ویوو ایکس فولد با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 رسما رونمایی شد

مشخصات دوربین ویوو ایکس فولد

تنظیمات دوربین Vivo X Fold هم در سطح استانداردهای پرچمدار است؛ مخصوصا اگر آن را با گوشی‌های تاشوی گلکسی مقایسه کنید، متوجه قدرت بالای آن می‌شوید. این گوشی از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی (OIS)، لنز اولتراواید 48 مگاپیکسل، دوربین 12 مگاپیکسلی تله‌فوتو با زوم 2x و لنز پریسکوپ 8 مگاپیکسلی 5x بهره می‌برد.

برند Zeiss روی ماژول دوربین هم از تنظیمات این کمپانی و همکاری آن با ویوو خبر می‌دهد. تنظیمات دوربین زایس، قابلیت‌هایی مثل Texture Portrait ،Motion Capture 3.0 ،Super Night Scene و Zeiss Nature Color را در دسترس کاربر قرار می‌دهند.

از دیگر مشخصات دوربین این گوشی تاشو باید به دو دوربین سلفی آن اشاره کرد که یکی از آنها در نمایشگر داخلی، و دیگری روی نمایشگر بیرونی قرار دارد.

ویوو ایکس فولد با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 رسما رونمایی شد

نمایشگر داخلی و بزرگ ویوو ایکس فولد به کاربر اجازه می‌دهد که دو اپلیکیشن را به‌صورت همزمان روی گوشی اجرا کند. علاوه‌براین، می‌توانید پنجره‌های شناور بیشتری را هم باز کنید و به‌راحتی چندین کار را به صورت همزمان انجام دهید.

ویوو ایکس فولد در مرحله اول،‌ تنها در بازار چین راه‌اندازی می‌شود و هنوز تاریخ دقیقی از عرضه جهانی آن در دست نیست. این گوشی در رنگ‌های مشکی، آبی و خاکستری و با قیمت 1.415 دلار عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره مشخصات ویوو ایکس فولد چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر