;
coinex

جاستین لین کارگردان فیلم Fast X استعفا داد؛ اما چرا؟

فیلم Fast X جدیدترین قسمت از فرانچایز 21 ساله کمپانی یونیورسال است. جدیدترین گزارش‌ها حاکی از آن هستند که جاستین لین کارگردان فیلم Fast X در این پروژه حضور نخواهد داشت و قصد ادامه همکاری با یونیورسال را ندارد.

وین دیزل اخیرا ویدیویی 19 ثانیه‌ای را در اینستاگرام خود منتشر کرد. در این کلیپ، دیزل به جاستین لین نزدیک می‌شود تا از کارگردان و نویسنده فیلم بپرسد، در پایان هفته اول تولید فیلم Fast X چه احساسی دارد. در حالی که دیزل به دوربین سلفی خود پوزخند می‌زند، لین نشسته و به ظاهر ناراحت است. او سعی می‌کند کلمات مناسب را پیدا کند، سرش را تکان می‌دهد. لین با قاطعیت می‌گوید:

به نظر می‌رسد آغازِ یک پایان حماسی است.

لین در ظاهر به فیلمبرداری پشت سر هم قسمت دهم و یازدهم این فرنچایز اشاره می‌کرد که حماسه دومینیک و خانواده‌اش به پایان می‌رسد. اما او که کارگردانی پنج قسمت از ده قسمت این فرنچایز را بر عهده داشته است، شاید به طور تصادفی پایان زمان خود را پیش‌بینی می‌کرد. تنها چهار روز بعد، این فیلمساز 50 ساله اعلام کرد که دیگر کارگردانی فیلم Fast X را برعهده نخواهد داشت. لین در بیانیه‌ای که در رسانه‌های اجتماعی رسمی فیلم منتشر شد، گفت:

با حمایت یونیورسال، تصمیم سختی گرفتم که به‌عنوان کارگردان فیلم Fast X  کناره‌گیری کنم و در عین حال به‌عنوان تهیه‌کننده در پروژه باقی بمانم.

استعفای جاستین لین کارگردان فیلم Fast X

این خبر برای طرفداران شوک بزرگی بود؛ زیرا لین به عنوان یکی از معماران اصلی مجموعه سریع و خشن به حساب می‌آید. لین با فیلم توکیو دریفت در سال 2006 وارد پروژه شد، از آن زمان، او برخی از تحسین‌شده‌ترین قسمت‌ها، از جمله Fast Five  را بر عهده داشت و در سال 2021، با فیلم F9: The Fast Saga، بدلکاری‌های این فیلم را به سطح جدیدی ارتقا داد.

جاستین لین کارگردان فیلم Fast X استعفا داد؛ اما چرا؟

استعفای جاستین لین کارگردان فیلم Fast X ظاهراً «دوستانه» بوده و به اختلافات ایده‌پردازی‌ها مربوط می‌شده است؛ اما ادامه قسمت جدید فرنچایز چند میلیونی سریع و خشن، یونیورسال را در موقعیت نادر و غیر قابل رغبتی قرار داده است. چرا که طبق برنامه، قسمت جدید سریع و خشن در 19 می 2023 اکران خواهد شد.

چالش پیش روی فیلم Fast X

بزرگترین چالش پیش روی تولید زمان است. منابع آگاه گزارش کرده‌اند که واحد دوم به تولید خود در بریتانیا ادامه می‌دهد، در حالی که واحد اصلی تا زمانی که کارگردان جایگزین پیدا نشود، متوقف خواهد شد. همین امر سبب بالا رفتن هزینه تولید فیلم می‌شود. زیرا باید عوامل را نگه دارند تا به پروژه دیگری نپیوندند و این امر فقط از طریق پرداخت دستمزد عوامل میسر می‌گردد.

جاستین لین کارگردان فیلم Fast X استعفا داد؛ اما چرا؟

بر اساس تخمین ها، این اتفاق می‌تواند روزانه 600000 تا 1 میلیون دلار برای یونیورسال هزینه داشته باشد. بخش عمده‌ای از هزینه بستگی به این دارد که میزان اکشن موجود در فیلم تا چه اندازه گسترده و هزینه بر خواهد بود. لین تصمیم خود را برای خالی کردن صندلی کارگردان خیلی زود در شروع فیلمبرداری گرفته است تا حتی از آن جلوگیری کند. همچنین موضوع ستارگان جدید فرنچایز، جیسون موموآ و بری لارسون، شارلیز ترون است. چرا که هر سه درگیر پروژه‌های دیگری هستند و ممکن است پروژهایشان با تولید قسمت جدید سریع و خشن تداخل پیدا کند.

تا کنون نمایندگان یونیورسال اظهار نظری نکردند. به نظر شما چه اتفاقی برای فرانچایز سریع و خشن و فیلم Fast X خواهد افتاد؟

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد استعفای جاستین لین کارگردان فیلم Fast X چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: variety

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر