;
coinex

بررسی گلکسی M62 سامسونگ (Galaxy M62) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

تکراتو در ادامه به بررسی گلکسی M62 سامسونگ پرداخته است. اگر مایل هستید در مورد این میان رده پرقدرت بیشتر بدانید در ادامه با ما همراه باشید.

کمپانی سامسونگ طی سال‌های اخیر با تولید انواع گوشی‌های میان رده توانسته جایگاه خوبی برای خود کسب کند. این کمپانی با معرفی گلکسی M62 توانست بار دیگر در میان گوشی‌های میان رده نظر کاربران را به خود جلب و همچنان جزو پرچمداران گوشی‌های میان رده در جهان باشد.

گوشی سامسونگ M62 از سری میان‌رده‌های جدید این تولید کننده بزرگ و محبوب کره‌ای است. این گوشی میان رده در روز 24 فوریه 2021 به صورت رسمی رونمایی شد.

این محصول که پس از ماه‌ها به دست کاربران رسید، توانست همگان را از قابلیت‌های خود به عنوان یک گوشی میان رده متحیر کند.

بررسی گلکسی M62 سامسونگ

گوشی سامسونگ M62 در ادامه مورد بررسی قرار گرفته است. اگر مایل هستید در مورد مشخصات گوشی سامسونگ M62 بیشتر بدانید با بررسی گوشی Galaxy M62 سامسونگ با تکراتو همراه باشید. این گوشی هوشمند و میان رده دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی منحصر به فرد است و طرفدارانی بسیار دارد.

بررسی گوشی Galaxy M62 از نظر ظاهر و کیفیت

در این قسمت بررسی گوشی Galaxy M62 از نظر ظاهر و کیفیت ساخت انجام می‌شود. روی پنل پشتی گلکسی M62 نوارهای سبز، آبی و خاکستری عمودی وجود دارد که ضخامت آن‌ها به‌تدریج از لبه‌ی بالا کاهش می‌یابد و در نهایت در لبه‌ی پایین، رنگ نقره‌ای با خطوط رنگی بسیار باریکی برجای می‌ماند.

رنگ‌آمیزی گلکسی M62 سامسونگ در نوع خود جالب است؛ اما در نگاه نخست، باعث آزار افرادی با چشمان آستیگمات می‌شود. فراموش نکنید که پنل پشتی و فریم دستگاه کماکان پلاستیکی، براق و جاذب لکه یا چربی هستند و از گواهی IP برای مقاومت در برابر آب هم خبری نیست.

بررسی گلکسی M62 سامسونگ (Galaxy M62)

 

البته مشکلی مهم نیست زیرا می‌توان برای گوشی گارد تهیه کرد تا از بروز مشکلاتی مثل لک جلوگیری شود.

تغییر چینش دوربین پشتی، یکی دیگر از تفاوت‌های M62 سامسونگ با M51 است. اکنون ماژول‌های دوربین چهارگانه‌ی دستگاه به‌جای مستطیل، درون مربعی شیشه‌ای قرار دارند که با‌توجه ضخامت زیاد گوشی، برآمدگی چندانی ندارد.

نمایشگر 6.7 اینچی، ضخامت 9.5 میلی‌متری و وزن ۲۱۸ گرمی، گلکسی M62 را به دستگاهی نسبتا بزرگ و سنگین بدل ساخته‌ که در دست افراد ریزاندام به‌خوبی جا نمی‌گیرد و در استفاده‌های مداوم، شاید باعث خستگی مچ دست شود.

البته شاید باتری عظیم ۷۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و شارژدهی بسیار خوب آن، تا حدود زیادی ایرادات وارده را کمرنگ کند.

86.7 درصد از نمای جلوی M62 سامسونگ دراختیار نمایشگر 6.7 اینچی آن قرار دارد، این نمایشگر از لبه‌های کناری و بالایی دستگاه فاصله‌ی بسیار کمی دارد؛ اما حاشیه‌ی پایینی آن کمی قطور به‌نظر می‌رسد.

بررسی گلکسی M62 سامسونگ
بررسی گلکسی M62 سامسونگ

درست‌مانند M51، حفره‌ای کوچک در وسط لبه‌ی بالایی نمایشگر از دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی گوشی میزبانی می‌کند. از صفحه‌نمایش گلکسی M62 پوششی شیشه‌ای محافظت می‌کند.

با وجود بهره‌گیری M62 سامسونگ از پنل OLED، حسگر اثرانگشت به‌صورت یکپارچه با کلید پاور در سمت چپ فریم پلاستیکی گوشی قرار دارد. دسترسی به حسگر و کلیدهای کنترل صدا به‌سادگی صورت می‌گیرد و نیاز چندانی به جابه‌جایی دست نیست.

دریچه‌ی اسپیکر، درگاه USB 2.0 Type-C و جک 3.5 میلی‌متری هدفون در لبه‌ی پایینی فریم قرار گرفته‌اند. گلکسی M62 سامسونگ به‌صورت هم‌زمان از دو سیمکارت و کارت حافظه‌ی microSD نیز پشتیبانی می‌کند و از لبه‌ی سمت چپ فریم می‌توانید به درگاه آن‌ها دسترسی داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی A53 سامسونگ (Galaxy A53) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی A33 سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی M62 سامسونگ از نظر صفحه نمایش

نمایشگر این مدل گلکسی، با شیشه‌ای که مقاومت زیادی دارد، محافظت می‌شود. همین ویژگی سبب می‌شود که صفحه نمایشگر این مدل گلکسی در برابر انواع خط و خش مقاوم باشد. کیفیت بالای صفحه نمایشگر این گوشی نیز جزو مزیت‌های اصلی این مدل است.

گلکسی M62 دقیقا از نمایشگری مشابه با M51 استتفاده می‌کند و این یعنی یک پنل 6.7 اینچی Super AMOLED Plus با رزولوشن FHD+ و تراکم پیکسلی 393 ppi را شاهد هستیم که از همان نرخ نوسازی معمول یعنی 60 هرتز بهره می‌برد.

بررسی گلکسی M62 سامسونگ

روشنایی این صفحه نمایش نیز 420 نیت است که برای مشاهده‌ی محتوا در فضاهای باز و زیر نور مستقیم خورشید کاملا کافی به نظر می‌رسد.

کیفیت این نمایشگر بسیار خوب است و در اولین نگاه توجه شما را به خود جلب می‌کند و با توجه به حاشیه‌های مناسب و همچنین اندازه‌ی بزرگ برای مشاهده‌ی محتوای مختلف و گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی ایده‌آل به حساب می‌آید.

این پنل به دلیل امولد بودن رنگ مشکی را با عمق بسیار زیادی به نمایش درمی‌آورد و به همین دلیل Dark mode می‌تواند جلوه‌ی دو چندانی به کهکشانی شما ببخشد.

این گوشی از صفحه نمایش همیشه روشن هم برخوردار است که می‌توانید آن را به سلیقه‌ی خود درآورید و همه‌ی جزئیات از جمله رنگ، مدل و … را به خواست خود تغییر دهید.

بررسی گلکسی M62 سامسونگ

گلکسی M62 نیز مانند دیگر محصولات سامسونگ با پنل امولد کمی رنگ‌ها را اغراق شده به نمایش می‌گذارد که باعث می‌شود تصاویر و ویدئوهای چشم نوازتری را مشاهده کنید، اما اگر به حالت عادی رنگ‌ها عادت دارید می‌توانید داخل تنظیمات نمایشگر این حالت را تغییر دهید.

کیفیت صفحه نمایش این گوشی میان رده مناسب است و شما می‌توان از دیدن فیلم و سریال لذت ببرید و یا برای انجام بازی از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی A52s و گلکسی A72 سامسونگ ؛ دو شاهکار سری A

بررسی گلکسی A52s سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گوشی سامسونگ M62 از نظر دوربین

دوربین اصلی این گوشی سنسور 64 مگاپیکسلی مدل Sony IMX686 Exmor RS دارد. این سنسور اندازه‌ی 1/1.73 اینچی و اندازه‌ی پیکسل 0.8 میکرونی داشته و در پس یک لنز 26 میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است.

این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند و همچنین به دلیل پشتیبانی از فناوری Quad bayer به صورت پیش فرض عکس‌های 16 مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.

بررسی گلکسی M62 سامسونگ

تصاویر گرفته شده با دوربین اصلی در نور روز از جزئیات خوبی برخودار هستند و رنج دینامیکی آن‌ها نیز وسیع می‌باشد. این عکس‌ها شارپنس معمولی دارند و دقت رنگ در آن‌ها مناسب ارزیابی می‌شود.

در نور کم و عکاسی در شب هم گلکسی M62 عملکرد قابل قبولی از خود نشان می‌دهد. عکس‌های گرفته شده در شب از نظر جزئیات در سطح خیلی پایین‌تری قرار می‌گیرند و به غیر از آن نویز هم تا حد نسبتا زیادی افزایش پیدا می‌کند و شارپنس کاهش می‌یابد، اما در نهایت با توجه به قیمت محصول نمی‌توان آن‌ها را بد به حساب آورد.

بررسی گوشی Galaxy M62 از نظر باتری

در ادامه بررسی گلکسی M62 سامسونگ ، باتری این گوشی را بررسی می‌کنیم. باتری به کار برده شده در این مدل گلکسی جزو باتری‌های قوی است.

در واقع کمپانی سامسونگ با تولید این گوشی میان رده خود توانست نظر بسیاری از کاربرانی که علاقه مند به گوشی‌های با کیفیت باتری بالا هستند را جلب کند. از جمله ویژگی‌های مهم باتری به کار برده شده در این گوشی می‌توان به طول عمر بالا و قابلیت فست شارژ بودن آن اشاره کرد.

در واقع کاربران می‌توانند با شارژ روزانه این گوشی برای مدت زمان طولانی از آن به راحتی استفاده کنند. گلکسی M51 دارای باتری 7000 میلی آمپر ساعتی است. این گوشی از این باتری استفاده می‌کند تا بتواند مانند M51 شارژ دهی تحسین برانگیزی را ارائه کند.

بررسی گلکسی M62 سامسونگ

در استفاده روزمره و عادی این گوشی هم شارژ دهی کم و بیش یکسانی با M51 دارد، هرچند که به خاطر تراشه‌ی قوی‌تر و همچنین بهینه نبودن تراشه‌های اگزینوس نسبت به تراشه‌های کوالکام حدود 1 ساعت کمتر می‌تواند در تست‌های مختلف دوام بیاورد.

بیشتر بخوانید:

گوشی سامسونگ گلکسی A52

گوشی شیائومی Mi Mix 4

گذشته از این حرف‌ها این گوشی شارژدهی بی نظیری دارد و اصلا نمی‌توان در این بخش هیچ گونه ایرادی به آن وارد کرد. شاید تنها رقیب این گوشی را بتوان برادر خود آن یعنی M51 به حساب آورد و به غیر از آن در زمینه باتری هیچ رقیب دیگری ندارد.

گلکسی M62 می‌تواند به راحتی 2 روز کامل شما را همراهی کند و کمی شارژ هم برای روز سوم نگه دارد. اگر استفاده‌ی خیلی سنگین شامل بازی کردن هم دارید باز هم می‌توانید بین 1 تا 1.5 روز به روی این کهکشانی حساب باز کنید.

بررسی گلکسی M62 سامسونگ

این باتری از شارژ سریع 25 واتی هم پشتیبانی می‌کند و به کمک آن می‌تواند در زمان کمتر از 2 ساعت به شارژ کامل برسد که در مقایسه با حجم باتری عظیم آن عدد کاملا قابل قبولی است.

این محصول از شارژ معکوس هم بهره می‌برد و این یعنی می‌توانید از آن به عنوان پاوربانک برای شارژ دیگر گوشی‌ها و محصولات بهره ببرید.

بررسی گلکسی M62 سامسونگ از نظر نرم‌افزاری

گوشی‌های سامسونگ همگی از رابط کاربری اختصاصی این شرکت یعنی One Ui استفاده می‌کنند. سیستم عامل تعبیه شده برای این مدل جدیدترین سیستم عامل عرضه شده برای گوشی‌های اندرویدی یعنی اندروید 11 است که دارای رابط کاربری اختصاصی سامسونگ یعنی One UI 3.1 است.

با این ویژگی‌ها این گوشی از نظر نرم افزاری بسیار به روز است. One Ui یکی از بهترین و کامل‌ترین رابط کاربری‌های موجود در دنیای گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید که برای کهکشانی‌های سامسونگ عملکردی پایدار و روان را به ارمغان آورده است.

بررسی گلکسی M62 سامسونگ
بررسی گلکسی M62 سامسونگ

این رابط کاربری قابلیت‌های زیادی دارد و می‌توان بخش‌های مختلف آن را شخصی سازی کرد. از آنجایی که این محصول جدید است حتما بروزرسانی One Ui 4 بر پایه‌ی اندروید ۱۲ را دریافت می‌کند پس شما می‌توانید از جدیترین رابط کاربری سامسونگ و همچنین جدیدترین نسخه از اندروید گوگل استفاده کنید.

بررسی گلکسی M62 سامسونگ از نظر امنیت و سخت‌افزار

احتمالا در جریان هستید که تراشه‌های شرکت کوالکام نسبت به تراشه‌های شرکت سامسونگ پایداری بیشتری دارند، بهینه‌تر هستند و به طور کلی کمتر داغ می‌شوند و عملکرد نهایی آن‌ها بهتر از تراشه‌های سامسونگ می‌باشد. شرکت کره‌ای در گلکسی M51 از تراشه‌ی اسنپدراگون 730G A استفاده کرده است، اما حالا در این گوشی به سراغ اگزینوس 9825 رفته است، تراشه‌ی 7 نانومتری که در پرچمدارانی مانند گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس شاهد آن بوده‌ایم.

این گوشی دارای 2 هسته اگزینوس M4 با سرعت 2.73 گیگاهرتز است و 2 هسته Cortex-A75 با سرعت 2.40 گیگاهرتز دارد و چهار هسته دیگر آن از نوع Cortex-A55 با سرعت 1.95 گیگاهرتز هستند. این پردازنده قابلیت پشتیبانی از شبکه اتصالات 2G، 3G و LTE را فراهم آورده است.

بررسی گلکسی M62 سامسونگ
بررسی گلکسی M62 سامسونگ

تفاوت عمده این گوشی با نسل قبل از خود را شاید بتوان در همین بخش سخت افزار خلاصه کرد، جایی که این تراشه‌ی پرچمدار (هرچند کمی قدیمی) قدرتی بیشتر برای M62 به ارمغان آورده و آن را به دستگاه مناسبی برای بازی کردن تبدیل کرده است، چراکه هم نمایشگر بزرگ و باکیفیتی را به روی این گوشی شاهد هستیم، هم سخت افزار قوی و هم باتری غول آسا!

بیشتر بخوانید:

گوشی سامسونگ گلکسی A12 ناچو (Galaxy A12 Nacho)

مقایسه هوآوی پی 50 با شیائومی می 11 اولترا

برای این کهکشانی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی به همراه ۸ گیگابایت حافظه رم در نظر گرفته شده است تا از بابت مولتی تسکینگ و ذخیره اطلاعات با هیچ مشکلی مواجه نشوید.

بررسی گلکسی M62 سامسونگ

در این گوشی سامسونگ از دو روش مرسوم تشخیص چهره و حسگر اثر انگشت استفاده کرده است. تشخیص چهره به صورت دو بعدی بوده و به کمک دوربین سلفی انجام می‌شود و سرعت و دقت خوبی دارد اما در نظر داشته باشید که از نظر امنیتی روش خیلی مناسبی برای باز کردن قفل صفحه به حساب نمی‌آید.

روش دوم حسگر اثر انگشت فیزیکی موجود به روی دکمه پاور است که عملکرد سریع و دقیقی دارد و می‌تواند به خوبی اثر انگشت شما را تشخیص دهد. بهتر است از روش دوم یعنی حسگر اثر انگشت استفاده کنید تا امنیت گوشی بیشتر شود.

بررسی گوشی Galaxy M62 از نظر کیفیت صدا

اسپیکر یکی از بخش‌های این گوشی است که نه می‌توانیم آن را بد به حساب آوریم و نه خوب، ولی در عین حال انتظار داشتیم که حداقل شرکت کره‌ای به روی محصولی با این برچسب قیمتی در سال ۲۰۲۱ از اسپیکرهای استریو استفاده کند تا بتوان هنگام بازی یا مشاهده‌ی محتوا صدای فراگیرتر و بهتری را تجربه کرد.

بررسی گلکسی M62 سامسونگ

در حالت کلی کیفیت اسپیکر تکی گلکسی M62 سامسونگ قابل قبول است، اما بلندی خیلی زیادی را شاهد نیستیم و نباید انتظار خیلی زیادی از اسپیکر تکی این کهکشانی داشته باشید و شاید در محیط‌های خیلی شلوغ هم حجم صدا مقداری کم باشد.

در این مطلب به معرفی و بررسی گلکسی M62 سامسونگ پرداختیم. براساس توضیحاتی که در این مطلب ارائه شد پی بردیم که این گوشی میان رده بسیار پرقدرت است و با توجه به قیمت ارزش خرید بالایی دارد.

بیشتر بخوانید:

آیفون 13 پرو (Apple iPhone 13 Pro)

آیفون 13 و آیفون 13 مینی (Apple iPhone 13 Mini)

سوالات متداول

آیا گلکسی M62 سامسونگ ارزش خرید دارد؟

پیشنهاد دادن این گوشی برای خرید بسیار ساده است، این محصول به نسبت قیمت خود ویژگی‌های بسیار جذابی دارد که هر کاربری را به خرید آن تشویق می‌کند. این کهکشانی باتری بسیار عالی دارد که می تواند همراه قابل اتکایی برای شما باشد و دوربین‌های آن می‌توانند به ثبت شفاف‌تر خاطرات شما کمک کنند.

قدرت سخت افزاری آن می‌تواند شما را وارد دنیای جذاب بازی‌ها موبایلی کند و نمایشگر بسیار خوب آن می‌تواند بهترین انتخاب برای دیدگان شما هنگام مشاهده‌ی محتوای مختلف باشد. به راستی چه انتظار بیشتری از یک میانرده می‌توان داشت؟

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد بررسی گلکسی M62 سامسونگ چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (10 نظر)

    بدون عیب و ایراد ترین گوشی دنیا سامسونگ گلکسی ام 62 هستش فقط
    سلام این گوشی سامسونگ گلکسی ام 62 یکی از بی نقصی ترین گوشی دنیا است و این گوشی سامسونگ گلکسی ام 62 یکی از بی نقص ترین گوشی دنیا است و من هیچ وقت و هرگز نقاط ضعف را به هیچ وجه نمی نویسم و نخواهم نوشت که گمراه کننده باشد هر کسی موافقه بیایید نظر من را خیلی خیلی زیاد لایک کنید ممنونم
    این گوشی سامسونگ گلکسی ام 62 یکی از بی نقص ترین گوشی دنیا است
    این گوشی سامسونگ گلکسی ام 62 یکی از بی نقصی ترین گوشی دنیا است
    فوق‌العاده بود
    فوق‌العاده بود
    معرکه
    معرکه
    بی نظیر
    بی نظیر
    محشر
    محشر
    درجه یک
    درجه یک
    عالی
    عالی
    فوق‌العاده بود
    معرکه
    بی نظیر
    محشر
    درجه یک
    عالی

    پاسخ

    سلام، یه سریع مشخصاتش خوبه ولی یچزهاییشم بده، اول چیپستش، البته درسته واسه سری نوت 10 بوده ولی قدیمیه،وقتی گوشی بروز باشه باید چیپستشم بروز باشه، گوشی پایینرده و اقتصادی هم نیستش که، الان بیشتر چیپستهای خوب و یروز از کورتکس های a78یاa77 استفاده میکنن، پرچمدارهام که کورتکسهای x1 یاx2 هم دارن، کلا چیپست این گوشی اسنپ 860 میزاشت عالی بود همون چیپی که روی پوکوx3pro هستش یا نسخه 4جی چیپست اسنپ778جی، دوم اینکه باطریش واقعا عالیه ولی فست شارژش نه، هرچندکه سامسونگ کلا تو بحث فستشازژ ار کمپانیهای دیگه عقبه و هم اپل، بقیه مواردش عالیه،دوربین هاش، صفحه نمایشش، باطری، شارژمعکوسم داره که خیلی خوبه،پس یکی چیپستش که خیلی خوب حساب نمیشه، وفست شارژش، اگه یه گواهی ضدآبم داشت که کامل میشد

    پاسخ

    من این گوشیو سیزدهم نوامبر یعنی پنج و نیم ماه قبل خریدم از نمایندگی ، با گذاشتن قاب اصلا چربی و لک پشت گدشی معلوم نمیشه ، جز سنگین بودن من نقطه ضعفی این مدت ازش ندیدم و نسبت به قیمت ارزشش بیشتر هست با توجه به قیمتهای پرت هواوی یا شیائومیل

    پاسخ

    من دقیقا یک ساله این گوشی رو دارم فوق العادس بزرگترین ایرادش ک خیلی اذیتم کرد عدم پشتیبانی از ۴جی پلاسه ک تو بازی پینگت بده

    پاسخ

    من این گوشی رو چندین ماهه دارم راضیم ازش. بخصوص تو بخش باتری.. اندازه صفحه شم خوبه که بزرگتر امثال a52 و غیره هست. وزنش هم ابدا مشکلی نداره..

    پاسخ

    واقعا گوشی خیلی خوبیه ، من خودم دارم.
    باتریشم که حرف نداره

    پاسخ

    سلام تنها ایراد اصلی این گوشی ۴ g بودنشه اگه ۵g بود من همین الان میخریدم. شنیدم m63 با همین امکانات و 5g بزودی وارد بازار میشه

    پاسخ

    سلام
    ۱. گوشی های سامسونگ فقط پول مارکشو میگیره
    ۲. خیلی سریع باطریشون تموم میشه

    ۳. خیلی هم داغ میکنند
    ۴. درمقایسه با شیائومی پایین تره

    پاسخ

    واقعا گوشی عالیه از هر لحاظ فقد بدنه پشت که چرب پیشه ولی درکل همه گوشی ها جلوش کم میارن

    پاسخ

    سلام
    من این گوشی رو حدود نه ماه هست که دارم
    حرف نداره واقعا گوشی خوبیه چه از لحاظ سخت افزاری و جه از لحاظ نرم افزاری

    پاسخ