;
coinex

قالیباف: به مردم کوپن الکترونیکی مرغ، تخم مرغ، روغن و پنیر می‌دهیم

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی از تعلق گرفتن کوپن الکترونیکی به اقلام ضروری خبر داد؛ اقلامی چون مرغ، تخم‌مرغ، روغن و پنیر. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

کوپن، کالا برگ و کوپن الکترونیکی واژه‌هایی هستند که به نظر می‌رسد باید به آنها عادت کنیم. چند سالی بود که خبری از کوپن در زندگی مردم نبود اما این روزها با توجه به افزایش بی‌رویه قیمت اقلام و کالاهای ضروری مورد نیاز و اولیه زندگی مردم، به نظر می‌رسد دولت دوباره به فکر بازگرداندن کوپن به زندگی روزمره مردم افتاده است. اما دیگر خبری از کوپن کاغذی نیست و باید از کوپن الکترونیکی استفاده کرد.

کوپن الکترونیکی برای حفظ قدرت خرید مردم است

محمدباقر قالیباف در توجیه کوپن الکترونیکی می‌گوید:

برای هر نفر در ماه، مقدار مشخصی از چند قلم کالای ضروری مانند مرغ، تخم مرغ، روغن و پنیر هر نفر در در نظر گرفته شده؛ مردم باید بتوانند این مقدار را با کالابرگ کوپن الکترونیکی، به همان قیمت شهریور ۱۴۰۰ بخرند.

محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم مهریز در جلسه علنی یکشنبه 18 اردیبهشت ماه ضمن بیان اینکه گرانی دارد ستون فقرات مردم را می‌شکند گفت: این جراحی اقتصادی همان هدفمندی یارانه‌ها نام گرفت. این جراحی اقتصادی در زمان دولت نهم و دهم انجام شد که قرار بود قیمت آب، برق، نان و انرژی گران شود.

کوپن الکترونیکی

بر این اساس، یارانه 45 هزار تومانی به مردم داده شد که همه جناح‌ها نیز از آن حمایت کردند؛ اما باز چه شده که باید این جراحی اقتصادی را مجدد انجام دهیم و هدفمندسازی یارانه‌های دیگری را آغاز کنیم.

نماینده مردم مهریز در مجلس در ادامه، مشکل اصلی کشور را نبود نظارت و فعالیت مافیا، سلاطین مرغ، شکر، تخم‌مرغ و خوراک دام دانست و گفت: ما نیاز به دستگاه‌های نظارتی قوی داریم. دولت اسب لنگی برای جنگ اقتصادی دارد که باید آن را عوض کند. نیروهای دستگاه‌های نظارتی ضعیف هستند و با حقوق کم به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند.

چرا کوپن الکترونیکی به جای یارانه نقدی؟

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان می‌کند برای جلوگیری از مشکلات پرداخت یارانه نقدی و حواشی پیش روی آن مجلس اصرار بر کالابرگ الکترونیکی دارد و این اقدام برای حفظ قدرت خرید مردم است.

به گفته قالیباف طبق قانون مجلس، برای هر نفر در ماه، مقدار مشخصی از چند قلم کالای ضروری مانند مرغ، تخم مرغ، روغن و پنیر در نظر گرفته شده. مردم باید بتوانند این مقدار را با کالابرگ یا همان کوپن الکترونیکی، به همان قیمت شهریور ۱۴۰۰ بخرند.

وی با بیان اینکه ما بال گرانی‌ها را باز کردیم و بال یارانه‌ها را نیز دولت بست، عنوان کرد:

یارانه‌ها ۴۵ هزار تومان باقی ماند و مردم این تجربه را داشته‌اند، چطور اعتماد کنند که وقتی دولت می‌خواهد دوباره یارانه بدهد بعد مدتی مجددا یارانه‌ها به همین میزان باقی مانده و قیمت‌ها پرواز نکند. آیا به این موضوع فکر شده است؟

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره کوپن الکترونیکی یا همان کالابرگ چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    ترکیه خوش میگذره ؟

    پاسخ