;
coinex

بررسی گلکسی A52s سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

تکراتو در ادامه به بررسی گلکسی A52s سامسونگ پرداخته است. اگر مایل هستید در مورد مشخصات گوشی سامسونگ A52s بیشتر بدانید با بررسی گوشی Galaxy A52s با تکراتو همراه باشید.

کمپانی سامسونگ 5 ماه بعد از معرفی Galaxy A52 از نسخه بروزرسانی شده این گوشی، یعنی Galaxy A52s رونمایی کرد.

بر روی کاغذ تفاوت این دو گوشی چندان زیاد نیست و دقیقا به همین دلیل است که سامسونگ ترجیح داده به جای انتخاب نام جدید، تنها یک پسوند S را به انتهای نام گوشی اضافه کند. البته نمایشگر و مغز متفکر گوشی یعنی پردازنده تغییر کرده است.

در ادامه گوشی سامسونگ A52s معرفی شده است. مشخصات فنی این گوشی موضوع مورد بحث در این مطلب است. همچنین در بررسی گوشی Galaxy A52s عملکرد دوربین نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

بررسی گلکسی A52s سامسونگ

گوشی سامسونگ A52s در بسیاری از مشخصه‌ها نسبت به هم‌خانواده‌ی خود، Galaxy A52 تغییری نکرده و این نشان می‌دهد که سامسونگ تلاش می‌کند تا کاربرانی را که از یک گوشی میان‌رده انتظار عملکرد فنی بهتری دارند، راضی نگاه دارد.

در واقع این کمپانی هم‌زمان برای رقابت در بازاری که بازیگران قدرتمندی در آن ایفای نقش می‌کنند، نماینده‌ی قدرتمندتری را به میدان فرستاده است. در ادامه با بررسی گوشی Galaxy A52s در ادامه با ما همراه باشید.

بررسی گوشی Galaxy A52s از نظر طراحی ظاهری و کیفیت

سامسونگ در طراحی A52s به ترکیب تیم برنده دست نزده است. سامسونگ این گوشی را در 4 رنگ (Awesome)؛ یعنی مشکی (Awesome Black)، سفید (Awesome White)، بنفش (Awesome Purple) و سبز (Awesome Mint) راهی بازار کرده است.

نسخه‌ای که برای بررسی در اختیار ما قرار گرفته رنگ سفید خفن این گوشی بود که شاید بهترین رنگ این خانواده باشد.

طراحی قاب پشتی این گوشی مات است و به غیر از گردی‌های سیاه رنگ دوربین همه چیز، حتی محفظه دوربین‌ها هم سفید طراحی شده است.

بیشتر بخوانید:

آیفون 13 پرو (Apple iPhone 13 Pro)

آیفون 13 و آیفون 13 مینی (Apple iPhone 13 Mini)

جنس قاب پشتی A52s از پلی کربنات مقاوم است. به غیر از محفظه دوربین‌ها که برآمدگی نسبتا کمی دارند، اما همچنان باعث لق زدن گوشی بر روی سطح صاف می‌شوند، تنها یک لوگوی سامسونگ در قسمت پایین قاب قرار گرفته است.

بررسی گلکسی A52s سامسونگ

طراحی صاف قاب پشتی، فریم و نمایشگر به گوشی حالت مکعبی شکلی داده است. هرچند که در دست گرفتن این گوشی شاید به اندازه گوشی‌های با لبه خمیده راحت‌تر نباشد اما با این طراحی میزان سر بودن A52s بسیار کمتر شده است.

در لبه پایین بلندگوی اصلی، میکروفون مکالمه، پورت USB-C و جک 3.5 میلیمتری هدفون جا خوش کرده‎‌اند. بلندگوی مکالمه نیز در فاصله میان حاشیه بالای نمایشگر و لبه بالایی دستگاه قرار دارد.

تقریباً همه آن چیزی که یک گوشی هوشمند به آن نیاز دارد، مانند جک هدفون، شیار کارت حافظه و پورت USB-C برای گوشی A52s سامسونگ در نظر گرفته شده است. شاید تنها جای خالی فرستنده مادون قرمز در این گوشی حس شود که آن هم برای بسیاری کاربرد خاصی ندارد.

84.9 درصد از پنل جلوی گوشی به نمایشگر اختصاص یافته است. سنسور اثر انگشت گوشی در زیر این نمایشگر قرار گرفته و به غیر از حفره‌ای که در قسمت وسط بالای آن برای دوربین سلفی در نظر گرفته شده، حاشیه‌های کمی در اطراف آن به چشم می‌خورد.

بررسی گلکسی A52s سامسونگ

بر روی کاغذ، نسبت نمایشگر به بدنه این گوشی در مقایسه با A52 کمی بیشتر شده است.

با بررسی گلکسی A52s سامسونگ متوجه می‌شویم که این گوشی دارای ابعاد 159.9×75.1×8.4 میلیمتر است و 189 گرم وزن دارد. نمایشگر این دستگاه دارای گوریلا گلس 5 است و با گواهینامه IP67 در برابر آب و غبار دارای مقاومت است.

در مجموع به نسبت به یک گوشی میان‌رده، A52s همه آنچه که باید در طراحی یک گوشی مد نظر قرار بگیرد را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی ردمی نوت 10 (Redmi Note 10)

گوشی شیائومی ردمی 9 (Xiaomi Redmi 9) 

بررسی گوشی Galaxy A52s از نظر صفحه نمایش

نمایشگر گلکسی A52s هیچ تفاوتی با مدل قبلی یعنی A52 ندارد و در مقایسه با گلکسی A52 نیز صرفاً شاهد افزایش نرخ رفرش از ۹۰ به ۱۲۰ هرتز هستیم.

بنابراین همان نمایشگر فوق‌العاده باکیفیت را در این گوشی می‌بینیم که دست‌کمی از پرچم‌داران بازار ندارد و حتی سختگیرترین کاربران را راضی خواهد کرد.

نمایشگر ۶.۵ اینچی گلکسی A52s با پنل سوپر امولد، رنگ‌ها را جذاب و دقیق نشان می‌دهد. تماشای محتوا روی این نمایشگر بسیار لذت‌بخش است، به‌خصوص اگر محتوای باکیفیتی مثل ویدیوهای HDR را استفاده کنید.

بررسی گلکسی A52s سامسونگ

گزینه Vivid در منوی تنظیمات نمایشگر از فضای رنگی وسیع DCI-P3 پشتیبانی می‌کند. البته می‌توانید گزینه Normal را انتخاب کنید که فضای رنگی استاندارد sRGB را پوشش می‌دهد.

برای تنظیم نرخ رفرش نمایشگر هم دو گزینه استاندارد (۶۰ هرتز) و سریع (۱۲۰ هرتز) را در اختیار دارید. سامسونگ از فناوری تغییر هوشمند نرخ رفرش در این گوشی استفاده نکرده و تمام رابط کاربری روی حالت ۱۲۰ هرتز اجرا می‌شود.

حداکثر روشنایی نمایشگر در حالت دستی به حدود ۳۹۵ نیت می‌رسد که رقم بالایی نیست، اما با فعال کردن حالت خودکار می‌توان از حداکثر روشنایی حدود ۸۰۰ نیت لذت برد. با این سطح از روشنایی می‌توان در هر محیطی از جمله زیر تابش مستقیم خورشید نیز به‌راحتی با گوشی کار کرد.

بررسی گلکسی A52s سامسونگ از نظر دوربین

در ادامه بررسی گلکسی A52s سامسونگ ، دوربین این گوشی پرقدرت را بررسی می‌کنیم. دوربین از آن قسمت‌هایی است که اگر اولویت اول همه‌ی افراد نباشد بی‌شک جزء مهمترین‌ مشخصاتی است که هنگام خرید گوشی به آن توجه می‌شود.

گوشی a52s مشخصات خوبی از نظر دوربین دارد که با نسخه‌ی استاندارد هیچ تفاوتی ندارد و همین باعث شده مورد توجه بسیاری از افراد قرار گیرد.

مشخصات دوربین سامسونگ a52s به شرح زیر است :

  • لنز واید 64 مگاپیکسل مجهز به قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز و همچنین لرزشگیر اپتیکال تصویر
  • لنز اولتراواید 12 مگاپیکسل با زاویه‌ی فوق‌العاده باز 123 درجه
  • لنز ماکرو 5 مگاپیکسل برای ثبت جزئیات تصاویر در فاصله‌ بسیار نزدیک و حدود چند سانتی‌متر
  • سنسور سنجش عمق 5 مگاپیکسل که در زمان ثبت تصاویر پرتره زمینه را به خوبی تشخیص می‌دهد
  • برخورداری از فلش LED، حالت پانوراما و HDR

بعلاوه با دوربین گوشی a52s می‌توان ویدئوهایی با رزولوشن 4k و سرعت 30 فریم در ثانیه ثبت کرد و یا اگر تمایلی به این کیفیت ندارید می‌توانید رزولوشن فیلم‌برداری را روی 1080 سرعت فریم برداری را روی 30 و یا 60 فریم در هرثانیه تنظیم کنید.

بررسی گلکسی A52s سامسونگ

گوشی سامسونگ a52s با one ui 3.1 ارائه می‎‌شود که از ویژگی‌های بسیار عالی نرم‌افزاری در برنامه‌ی دوربین برخوردارست و به شما در ثبت عکس‌های حرفه‌ای کمک می‌کند.

همچنین در one ui 3.1 فوکوس خودکار و میزان نوردهی تا حد قابل توجهی بهبود یافته و همچنین در برنامه‌ی دوربین قابلیت single take در دسترس است که در عمل به شما کمک می‌کند تنها با یک بار فشردن دکمه‌ی شاتر، عکس‌های پیاپی (در فاصلع زمانی 15 ثانیه) را ثبت کنید.

برای دوربین سلفی سامسونگ a52s نیز یک لنز واید 32 مگاپیکسل در طراحی هول پانچ مهمان نمایشگر شده که عکس‌های مطلوبی ثبت می‌کند و علاوه بر پشتیبانی از قابلیت HDR می‌تواند ویدئوهایی با کیفیت 1080 و 4K و سرعت 60 فریم در هر ثانیه را ضبط کند.

بررسی گلکسی A52s سامسونگ

در پایان باید گفت که نکته اصلی در متفاوت بودن دوربین گوشی a52s این است که به دلیل برخورداری این گوشی از تراشه‌ای بهتر از نسخه‌ی استاندارد، در این مدل عکس‌ها بهتر پردازش می‌شوند و نویز کمتری در آن‌ها به چشم می‌خورد.

بررسی گلکسی A52s سامسونگ از نظر باتری

در ادامه بررسی گلکسی A52s سامسونگ باتری این گوشی را بررسی می‌کنیم. گلکسی A52s 5G از همان باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی گلکسیA52 بهره می‌برد و با وجود اینکه به تراشه متفاوتی مجهز شده است، از نظر عمر باتری عملکرد تقریبا یکسانی با نسل قبل خود دارد.

این گوشی به همراه مودم جدیدتر خود می‌تواند با یک بار شارژ تا ۳۵ ساعت و ۲۰ دقیقه تماس برقرار کند.

در تست وب‌گردی نیز باتری با کیفیت این گوشی می‌تواند تا مدت زمان بالایی پایداری داشته باشد. اگر هم اهل تماشای فیلم و سریال روی گوشی هستید، می‌توانید با خیال راحت ساعت‌ها به تماشای فیلم و سریال بپردازید.

این میان رده جذاب سامسونگ همچنان از شارژ ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند. سامسونگ در جعبه محصول در برخی بازار‌ها یک آداپتور ۲۵ وات قرار داده و در برخی بازارها نیز یک آداپتور ۱۵ وات.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های 5G در سال 2021

بهترین گوشی برای فیلمبرداری 2021

بررسی مشخصات گلکسی A52s سامسونگ از نظر نرم‌افزاری

با بررسی گلکسی A52s سامسونگ متوجه می‌شویم که این گوشی از سیستم‌عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری One UI 3.1 سامسونگ بهره می‌برد. نسخه‌ی 3.1 رابط کاربری کره‌ای‌ها هم‌زمان با عرضه‌ی گلکسی اس ۲۱ منتشر شد و قابلیت‌های هرچند کوچک اما کاربردی را به One UI اضافه کرد. مثلا اضافه شدن بخش Google Discover‌ به صفحه‌ی هوم، آخرین اخبار روز را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

قابلیت آشنای فیلتر نور آبی (blue light filter) نیز در این نسخه به Eye Comfort Shield تغییر نام داده است و کاربران می‌توانند بین دو گزینه‌ی تطبیقی (Adaptive) و Custom‌ انتخاب کنند.

بررسی گلکسی A52s سامسونگ

در حالت تطبیقی، دستگاه متناسب با زمان روز دمای رنگ‌ها را برای راحتی چشم کاربر تنظیم می‌کند. حالت Custom هم به شما امکان می‌دهد تا تقویم زمانی مدنظرتان را برای گرم یا سردتر شدن رنگ‌ها تعیین کنید.

این دست تغییرات جزیی با اینکه شاید در نگاه اول تفاوت زیادی را رقم نزنند، اما نقش مهمی در یکپارچه‌تر شدن تجربه‌ی کاربری دارند.

بررسی مشخصات A52s سامسونگ از نظر سخت‌افزاری

با توجه به استقبال چشمگیر کاربران از گوشی‌های میان رده، این دسته از گوشی‌ها همواره در حال قدرتمند‌تر شدن هستند و در واقع باید گفت که عملکرد برخی از آنها در تجربه کاربری، تفاوت چندانی با پرچمداران ندارد. گوشی گلکسی A52s 5G نیز در این دسته قرار دارد. این گوشی از چیپست هشت هسته‌ای کوالکام اسنپدراگون 778G 5G بهره می‌برد.

این چیپست با لیتوگرافی ۶ نانومتری ساخته شده و دارای ۴ هسته از نوع کرایو 670 با کلاک اسپید ۲.۴ گیگاهرتز و همچنین چهار هسته دیگر کرایو 670 با کلاک اسپید ۱.۹ گیگاهرتز است.

پردازنده گرافیکی این گوشی نیز از نوع ادرنو 642L بوده و عملکرد بسیار خوبی را از خود در بازی‌ها نشان می‌دهد.

سامسونگ گلکسی A52s 5G در نسخه‌های زیر ارائه شده است:

  • ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی
  • ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی
  • ۶ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی
  • ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی

در عمل، باید گفت که این گوشی نسبت به A52 5G با چیپست کوالکام اسنپدراگون 750G خود، بسیار بهتر است و استفاده از چیپست اسنپدراگون 778G، بهبود خاصی در عملکرد به ویژه در بخش گیمینگ را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

بررسی مشخصات اسپیکر گلکسی A52s سامسونگ

گلکسی A52s از امکان پخش صدای استریو توسط بلندگوی اصلی (لبه پایینی) و بلندگوی مکالمه (فاصله میان نمایشگر و لبه بالایی) بهره می‎برد. می‌توان گفت که قدرت بلندگوی پایینی دستگاه بیشتر است و صدایی که از این ناحیه خارج می‌شود سطح بالاتری دارد.

مثل تمامی بلندگوهای گوشی‌های هوشمند، A52s در پخش صدای بم عملکرد چشمگیری ندارند، اما صدای زیر را با جزئیات مناسبی پخش کرده و به طور کلی بلندی خوبی دارند.

نکته مثبت درخصوص صدای این گوشی، فناوری Dolby Atmos است که جدا از امکان تنظیم اکولایزر، حالت‌های پیش‌فرضی برای موسیقی، صدا و فیلم نیز دارد.

بررسی گلکسی A52s سامسونگ

سامسونگ امکان شخصی‌سازی صدا را به کاربر می‌دهد و چون این گوشی از دالبی اتموس پشتیبانی می‌کند، شاهد حالت صدای فیلم، موسیقی، وویس و بازی هستیم.

در حالت بازی برخی صداها مثل صدای پا بلند‌تر شنیده می‌شود که هیجان بیشتری را به شما تزریق می‌کند. این مورد را می‌توان یکی از برتری‌های گوشی سامسونگ نسبت به رقبا به حساب آورد.

بیشتر بخوانید:

گوشی گیمینگ ردمی K40 شیائومی (Xiaomi Redmi K40)

گوشی سامسونگ گلکسی A13 فایوجی (Galaxy A13 5G)

اسپیکرهای استریویی با حجم بالای صدا باعث می‌شود این مدل مورد توجه علاقه‌مندان به موسیقی هم قرار گیرد و گزینه‌ی مناسبی برای گوش سپردن به موزیک باشد.

بررسی گلکسی A52s سامسونگ از نظر قیمت

با بررسی گلکسی A52s سامسونگ متوجه شدیم که گوشی a52s یک میانرده‌ی سامسونگ به حساب می‌آید و قیمتی در حد یک میانرده دارد اما از امکانات یک گوشی پرچمدار برخوردار است.

در واقع با توجه به قیمت گوشی a52s امروز ایراد گرفتن از این مدل کار بسیار دشواری است و به طور کلی باید گفت سامسونگ a52s را برای آن دسته از هوادارانش که یک گوشی با ویژگی‌های پرچمدار می‌خواهند و تمایلی به پرداخت قیمت بالای 500 دلار ندارند معرفی کرده است.

در این مطلب به بررسی گلکسی A52s سامسونگ پرداختیم. این گوشی حرفه‌ای و باکیفیت ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فردی دارد و می‌تواند همراه خوبی برای شما باشد.

سوالات متداول

در ادامه به برخی سوالات پیرامون این گوشی سامسونگ پاسخ داده‌ایم.

آیا گوشی سامسونگ A52s ارزش خرید دارد؟

این مدل از یک تراشه‌ی قدرتمند و گیمینگ بهره‌مند شده که توان اجرای بالاترین سطح گیم‌ها را دارد، آپشن‌های متنوعی را برای نسخه‌های حافظه‌ی داخلی ارائه می‌دهد و حتی از کارت حافظه‌ی خارجی هم پشتیبانی می‌کند، کاملاً ضد آب بوده و می‌توانید آن را با خود به درون استخر برده و از استفاده از گوشی همراه در زیر آب لذت ببرید، طول عمر باتری بسیار خوب است و نمایشگر بهترین ویژگی‌ها را در این کلاس قیمتی خودش ارائه می‌دهد. دوربین a52s هم با توجه به پشتیبانی توسط تراشه‌ی اسنپ دراگون 778G عکس‌‍‌های بهتری را به نسبت نسخه‌ی استاندارد ثبت می‌کند. اکنون انتخاب با شماست.

مهترین برتری گلکسی A52s سامسونگ نسبت به رقبا چیست؟

گفتیم که این گوشی میانرده است اما تمامی ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن در حد یک گوشی پرچم‌دار است. بنابراین می‌توان گفت در مقایسه با هم رده‌های خود از ویژگی‌هایی متمایز برخوردار است که باعث شده نسبت به آنها برتر باشد. بررسی گلکسی A52s سامسونگ در این مطلب به صورت کامل انجام شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره گوشی سامسونگ A52s چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر