;
coinex

شیائومی 12 اولترا با دوربین ToF سه بعدی عرضه خواهد شد

شیائومی 12 اولترا پرچمدار اصلی این شرکت در سال جاری خواهد بود. این گوشی با دوربین ToF سه بعدی به بازار عرضه می‌شود. آیا Xiaomi 12 Ultra موفق به زمین زدن رقبای خود خواهد شد؟ با ما همراه باشید.

شیائومی تا کنون از دو مدل گوشی 12 و 12 پرو خود رونمایی کرده است. بهترین گوشی سری 12 شیائومی، 12 اولترا خواهد بود. تاریخ رسمی عرضه این گوشی همچنان مشخص نشده است. کارشناسان و علاقه‌مندان دنیای تکنولوژی بی‌صبرانه منتظر عرضه پرچمدار جدید شیائومی هستند. این شرکت هرساله در مدل الترا گوشی‌های پرچمدارش،بهترین و به‌روزترین قطعات و امکانات را عرضه می‌کند. در ادامه به بررسی مشخصات فنی و قیمت Xiaomi 12 Ultra می‌پردازیم.

صفحه نمایش و دوربین شیائومی 12 اولترا

طبق شایعات منتشر شده شیائومی 12 اولترا صفحه نمایشی 6.73 اینچی از نوع AMOLED LTPO 2.0 با رزولوشن 3200 در 1440 پیکسل و نرخ به روز رسانی 120 هرتز خواهد داشت. پنل AMOLED LTPO 2.0 به طور تطبیقی نرخ تازه سازی صفحه نمایش را از 1 تا 120 هرتز تنظیم می‌کند. Xiaomi 12 Ultra از سنسور E5 شرکت سامسونگ و نرخ نوسازی LTPO 2.0 پویا پشتیبانی خواهد کرد.

در حال حاضر، سنسور تصویر Sony IMX800 در مرحله آزمایشی قرار دارد و به زودی آماده عرضه به بازار خواهد شد. این سنسور ویژگی‌هایی نظیر فوکوس خودکار سریعتر، عملکرد بهتر در نور کم و پردارش بهتر تصاویر را به همراه خواهد داشت. انتظار می‌رود شیائومی اولین برندی باشد که از این حسگر تصویر در گوشی هوشمند پرچمدار خود یعنی شیائومی 12 اولترا استفاده می‌کند. بر اساس اطلاعات منتشر شده، فرمت اپتیکال سونی IMX800 1/1.1 اینچ خواهد بود. سنسور این گوشی وضوح 50 مگاپیکسلی خواهد داشت. این سنسور یکی از بهترین حسگرهای موجود در بازار خواهد بود. در ادامه مشخصات دوربین شیائومی 12 اولترا را مشاهده می‌کنید:

دوربین ToF سه بعدی

دوربین ToF سه بعدی

یکی از اساسی‌ترین تغییرات شیائومی 12 اولترا نسبت به گوشی‌های سری 11، اضافه شدن دوربین ToF سه بعدی است. دوربین‌های ToF از یک لیرز کوچک برای روشن کردن نور مادون قرمز استفاده می‌کنند. نور حاصل شده از اشعه مادون قرمز اطلاعات هرچیزی که در برابر سنسور دوربین قرار دارد را دوباره به دوربین بازمی‌گرداند. این دوربین‌ها زمان مورد نیاز برای رسیدن نور از یک جسم به چشم کاربر را تخمین زده و قادر به اندازه‌گیری دقیق فاصله اجسام با دوربین خواهد بود.

مشخصات سخت افزاری Xiaomi 12 Ultra

بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده، شرکت کوالکام در تاریخ 20 می از آخرین تراشه Snapdragon 8 Gen 1+ SoC به همراه تراشه Snapdragon 7 Gen 1 رونمایی می‌کند. گوشی Xiaomi 12 Ultra جزو اولین گوشی‌هایی است که در ساخت آن از تراشه Snapdragon 8 Gen 1+ SoC استفاده شده است.

سایر امکانات شیائومی 12 اولترا

ظرفیت باتری Xiaomi 12 Ultra برابر با 4900 میلی آمپر ساعت خواهد بود. این گوشی از شارژر 120 واتی باسیم و 50 واتی بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. در بدنه گوشی Xiaomi 12 Ultra، اسکنر اثر انگشت، درگاه اینفرارد، اسپیکرهای استریو،موتور کنترل لرزش linear vibration و فناوری ضد آب IP68 تعبیه شده است.

گوشی شیائومی 12 اولترا دارای پردازنده تصویر Surge C2 است. اندروید 12 به طور پیش فرض با آخرین نسخه MIUI با نام Thor در این گوشی نصب شده است. رونمایی رسمی از شیائومی 12 اولترا در ماه ژوئن یا جولای سال جاری انجام می‌شود.

کاربران می‌توانند گوشی Xiaomi 12 Ultra را پس از رونمایی در چهار حالت مختلف زیر تهیه کنند:

  • حافظه 256 گیگابایت با رم 8 گیگابایت و قیمت 885 دلار
  • حافظه 256 گیگابایت با رم 12 گیگابایت و قیمت 960 دلار
  • حافظه 512 گیگابایت با رم 12 گیگابایت و قیمت 1005 دلار
  • حافظه 512 گیگابایت با رم 16 گیگابایت و قیمت 1080 دلار

مطالب بیشتر در تکراتو:

منبع: gizchina

نظر شما درباره گوشی Xiaomi 12 Ultra و دوربین ToF سه بعدی آن چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر