;
coinex

در پی ممنوعیت واردات آیفون قیمت 13 پرو مکس به 60 میلیون تومان رسید

پیامدهای ممنوعیت واردات آیفون آغاز شد. گزارش‌ها حاکی از آن هستند که گوشی آیفون در بازار پیدا نمی‌شود. برخی حتی مدعی هستند که قیمت آیفون 13 پرو مکس به 60 میلیون تومان رسیده است.

در پی اعلام خبر ممنوعیت واردات آیفون، فروشگاه‌های آنلاین در فهرست محصولات خود، انواع مدل‌های آیفون را ناموجود زده و فروشندگان در بازار فیزیکی نیز هیچ قیمتی را برای این گوشی‌ها اعلام نمی‌کنند و مدعی هستند که فروش ندارند.

به گزارش دیجیاتو، برخی از فروشندگان در بازار فیزیکی، قیمت انواع گوشی‌های آیفون را 10 میلیون گران‌تر از قبل عرضه می‌کنند. فروشندگان می‌گویند که ثبت مسافری آیفون نیز با مشکل مواجه شده و همین موضوع، باعث افزایش قیمت مدل‌های آیفون شده است.

افزایش قیمت در پی ممنوعیت واردات آیفون

اخبار و شایعات پیرامون ممنوعیت واردات آیفون از مدت‌ها قبل به گوش می‌رسیدند. از اوایل امسال مشخص شد که برخی نماینده‌ها، به‌صورت جدی‌تر از قبل به دنبال ممنوعیت واردات این گوشی‌ها هستند و بالاخره، امروز اعلام شد که ورود تمام مدل‌های آیفون به کشور ممنوع است. گوشی‌های آیفون قبلا در گروه کالایی 23 بودند؛ اما از حالا به بعد در گروه کالای 27 قرار می‌گیرند. این یعنی به عقیده قانون‌گذاران، گوشی‌های آیفون «لوکس» هستند و هیچ ضرورتی برای واردات آنها وجود ندارد.

در پی ممنوعیت واردات آیفون قیمت 13 پرو مکس به 60 میلیون تومان رسید
بخشی از فهرست گوشی‌های آیفون در دیجی‌کالا

بسیاری از کارشناسان و اعضای انجمن واردکنندگان موبایل، این تصمیم‌گیری را غلط می‌دانند و درباره پیامدهای آن هشدار داده بودند. اینطور که از شواهد پیداست، پیش‌بینی آنها درست بوده و تنها در عرض چند ساعت، بازار گوشی‌های آیفون ملتهب شده است. در حال حاضر، بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین هیچ قیمتی برای انواع مدل آیفون ارائه نکرده‌اند.

بسیاری از فروشگاه‌ها که قیمت روز آیفون را از طریق شبکه‌های اجتماعی اعلام می‌کردند، طی چند ساعت اخیر هیچ قیمتی برای گوشی‌های آیفون ارائه نکردند.

یکی از فروشنده‌ها در فروشگاه فیزیکی که هنوز آیفون می‌فروشد، در گفتگو با دیجیاتو مدعی شده که تمام مدل‌های آیفون، از 8 تا 10 میلیون گران‌تر شده‌اند. او می‌گوید قیمت آیفون 13 پرو مکس از 47 میلیون تومان به 57 میلیون تومان رسیده. آیفون 13 نیز که قبلا 44 میلیون تومان فروخته می‌شد، حالا با قیمت 52 میلیون تومانی عرضه می‌شود.

یکی دیگر از فروشنده‌ها در پاساژ علاء‌الدین هم این خبر را تایید کرده و گفته است آیفون 13 پرو مکس با حافظه 256 گیگابایتی تا دیروز با قیمت 46 میلیون تومان فروخته می‌شد؛ اما قیمت آن امروز به 55 میلیون تومان رسیده است. این فروشنده همچنین اضافه کرد که قیمت آیفون 13 پرو با حافظه 256 گیگابایتی از دیروز تا امروز، 7 میلیون افزایش قیمت داشته و در حال حاضر با قیمت 52 میلیون و 500 هزار تومان عرضه می‌شود.

گفته می‌شود که افزایش قیمت آیفون به مرور زمان، باعث افزایش قیمت پرچمداران دیگر نیز خواهد شد؛ چراکه نمی‌توان انتظار داشت قیمت گوشی‌های پرچمدار، اختلاف زیادی با یکدیگر داشته باشند.

انجمن واردکنندگان موبایل در ماه‌های اخیر، بارها درباره پیامدهای ممنوعیت واردات آیفون هشدار داده بود و از افزایش قیمت‌ها و التهاب بازار، ابراز نگرانی می‌کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد پیامدهای ممنوعیت واردات آیفون چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    سال ۸۲ هم گوشی های آیفون ممنوع شد و بعد یه نهاد نـظامی فـراقانونی همون گوشی ها رو قاچاقی وارد کشور کرد و چند برابر قیمت به مردم فروخت. دلیل ممنوعیت هم حذف رقبا بود و این که چون جنس انحصاری و قاچاق بود پس میشد به هر قیمتی به مردم فروخت. الان هم داره همون موضوع تکرار میشه.

    پاسخ

    این‌مسئولین‌از‌خدا‌بی‌خبر‌ونمایندگان‌نفهمی‌که‌به‌ممنوعیتواردات‌آیفون‌‌رای‌دادن‌حتما‌خودشون‌وارد‌کردن‌میخوان‌سود‌چند‌برابربی‌کنن‌بی‌شرفها‌‌چرا‌مارک‌کوکاکولا‌وفانتا‌که‌آمریکایی‌هستش‌رو‌ممنوع‌نمی‌کنن‌چون‌مال‌فلان‌آیت‌الله‌تو‌مشهد‌امتیازش‌فقط‌با‌ملت‌بازی‌میکنن‌عوض‌اینکه‌به.گرانیها‌فکر‌کنن

    پاسخ