;
coinex

حجم معاملات صرافی غیرمتمرکز یونی‌سوآپ از 1 تریلیون دلار فراتر رفت

بر اساس آخرین اطلاعیه‌ها، حجم معاملات صرافی غیرمتمرکز یونی‌سوآپ ، از 1 تریلیون دلار فراتر رفته است. تنها یکسال طول کشید تا حجم معاملات صرافی غیرمتمرکز یونی‌سوآپ ده برابر شود.

بر اساس گزارش‌های U.Today، حجم معاملات یونی‌سوآپ در اواسط فوریه 2021 (اسفند 1399) از 100 میلیارد دلار عبور کرد. در ماه آپریل، Uniswap Labs که شرکت مادر صرافی پیشرو یونی‌سوآپ است، زیرمجموعه‌ای جدید راه‌اندازی کرد. این زیرمجموعه سرمایه‌ صرافی را در شرکت‌های مختلف وب 3 پخش می‌کند.

رشد شدید صرافی غیرمتمرکز یونی‌سوآپ

Uniswap در نوامبر 2018 (آبان 1397) به عنوان یک استارت آپ معمولی توسط هیدن آدامز کارمند سابق زیمنس AG راه‌اندازی شد، یونی سوآپ در سال 2020 به دلیل رونق مالی حوزه غیرمتمرکز (DeFi) به غول ارزهای دیجیتال تبدیل شد.

علی‌رغم اینکه صرافی‌های غیرمتمرکز مبتنی بر دفترچه سفارش (orderbook-based) در سال جاری موفق به رشد نشدند، Uniswap خود را به عنوان رقیبی جدی برای رهبران بازار متمرکز مانند Binance ،Huobi و Coinbase مطرح کرده است.

حجم معاملات صرافی غیرمتمرکز یونی‌سوآپ از 1 تریلیون دلار فراتر رفت

ذر ماه سپتامبر 2022 (شهریور 1400)، صرافی غیرمتمرکز یونی‌سوآپ، از طریق ایردراپ توکن‌های رایگان میان کاربران تقسیم کرد. این اقدام، موج جدیدی از علاقه‌مندی‌ها را به یونی‌سوآپ ایجاد کرد.

انتقادات مطرح شده از صرافی یونی سوآپ

شرکت یونی سوآپ به دلیل فعالیت در قمار، طرح‌های پانزی و پولشویی با انتقادات زیادی مواجه شده است. این صرافی بر خلاف صرافی‌های سنتی، هویت کاربران خود را بررسی نمی‌کند.

شرکت یونی سوآپ در ماه گذشته درگیر کلاهبرداری‌های گسترده شد. از این شرکت به دلیل عدم موفقیت در جلوگیری از کلاهبرداری و همچنین تشویق به ایجاد توکن‌های اسکم، شکایت دسته‌جمعی شده است. Uniswap ادعا می‌کند شکایات مطرح‌شده دقت و اعتبار کافی ندارند.

توکن UNI نیز عملکرد بسیار ضعیفی از خود نشان داده است. این توکن شاهد ریزش 87.94 درصدی نسبت به بالاترین قیمت تاریخی خود بود. بهترین عملکرد قیمت توکن یونی مربوط به اواخر ماه می می‌شود که هر واحد یونی 44.92 دلار ارزش داشت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره صرافی غیرمتمرکز یونی‌سوآپ چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: u.today

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر