;
coinex

پردانلودترین اپلیکیشن های سال 2022 را بشناسید

این روزها پردانلودترین اپلیکیشن های سال 2022 و محبوب‌ترین آن‌ها میان مردم، اپلیکیشن‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی است. در ادامه قصد داریم به جزئیات این اپلیکیشن‌ها بپردازیم؛ پس با تکراتو همراه باشید.

در دنیای امروز، اپلیکیشن‌ها بخش جدایی‌ناپذیر زندگی افراد شده‌اند. به تازگی ویژوال‌کپ در گزارشی که در سایت خود منتشر کرده، 10 مورد از پردانلودترین اپلیکیشن های سال 2022 را معرفی کرده است. درواقع این برنامه‌ها بیش‌ترین آمار دانلود از گوگل پلی و اپ استور را در بسیاری از کشورها داشته‌اند. طبق این گزارشات، مردم در سه ماهه اول سال 2022، نزدیک به 36.9 میلیارد بار اپلیکیشن دانلود کرده‌اند که این آمار نسبت به سال 2021، تقریبا 1.4 درصد افزایش داشته است. گفتنیست که بیش‌ترین آمار دانلود مربوط به اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی است که از بین آن‌ها کمپانی متا و بایت‌دنس بیش‌ترین سهم را دارند.

پردانلودترین اپلیکیشن های سال 2022

همان‌طور که اشاره کردیم، پردانلودترین اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی مربوط به دو شرکت متا و بایت‌دنس است که چهارتای آن از جمله اینستاگرام، فیس‌بوک، واتساپ و مسنجر متعلق به متا بوده و تیک‌تاک و برنامه ویرایش ویدئو کپ‌کات از برنامه‌های کمپانی بایت‌دنس است. مجموع اپلیکیشن‌های مذکور به علاوه‌ی شاپی (مخصوص خرید اینترنتی) و اسپاتیفای، لیست 10 اپلیکیشن پردانلود را تشکیل می‌دهند.

پردانلودترین اپلیکیشن های سال 2022

تیک‌تاک از جمله اپلیکیشن‌های محبوب است که با وجود اعمال فیلترینگ در برخی از کشورها بر روی این برنامه، در سال گذشته نزدیک به 3.5 میلیارد بار دانلود شده است. همچنین هند، از دیگر کشورهایی است که این برنامه را در کشور خود در سال 2020 فیلتر کرد. گفتنیست که تا قبل از فیلتر تیک‌تاک در کشور هند، این برنامه 30 درصد از سهم دانلودها را به خود اختصاص داده بود. پاکستان نیز از دیگر کشورهای آسیایی است که این برنامه را به دلیل انتشار محتوای نامناسب فیلتر کرد؛ اما این فیلتر تیک‌تاک تنها چند روز دوام آورد و اکنون مردم پاکستان به تیک‌تاک دسترسی دارند.

در سال 2022 تیک‌تاک با درآمد 821 میلیارد دلاری، نخستین برنامه پردرآمد در بین اپلیکیشن‌های غیر بازی است و در گوگل پلی نیز پس از گوگل وان، رتبه دوم را دارد. این درحالیست که هیچ کدام از اپلیکیشن‌های پرطرفدار متا نتوانسته‌اند در لیست اپلیکیشن‌های پردرآمد قرار گیرند. البته گفتنیست که 97 درصد درآمد برنامه‌های متا تنها از تبلیغات است که این مبلغ به 117.9 میلیارد دلار می‌رسد.

در آخر باید بگوییم که با شیوع کرونا در سال 2020، دانلود اپلیکیشن‌ها 30 درصد افزایش داشته و به 111 میلیارد دلار رسیده است. حتی در حال‌حاضر با کمرنگ‌تر شدن این بیماری و کاهش قرنطینه‌ها و محدودیت‌ها، باز هم بازار این برنامه‌ها روند صعودی خود را طی می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2025 به 270 میلیارد دلار نیز برسد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درمورد پردانلودترین اپلیکیشن های سال 2022 چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر