;
coinex

نماینده مجلس: ارز واردات آیفون را به واردات خودرو اختصاص می‌دهیم

فرهاد طهماسبی، عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس گفت که شنیده‌ام ارز واردات آیفون قرار است به واردات خودرو اختصاص پیدا کند. برای اطلاع از جزییات این خبر در ادامه با تکراتو همراه باشید.

به گفته این عضو کمسیون مشترک، رئیس سازمان توسعه و تجارت اظهار داشته است که ارز واردات آیفون به واردات خودرو اختصاص خواهد یافت. حواشی واردات خودرو و آیفون در روزهای گذشته بسیار زیاد بوده است. ابتدا با انتشار خبر ممنوعیت آیفون شاهد واکنش منفی بازار و افزایش انفجاری قیمت آیفون بودیم؛ سپس این خبر تکذیب شد؛ اما همچنان قیمت‌های افزایش یافته گوشی‌های آیفون سرجای خود ماندند. اما در آخرین اخبار، دوباره از اختصاص ارز واردات آیفون به واردات خودرو می‌شنویم.

واردات آیفون یا واردات خودرو؟ کدام به سرانجام خواهد رسید؟

فرهاد طهماسبی که از اعضای کمسیون صنایع و معادن است، گفت از رئیس سازمان توسعه و تجارت شنیده که قرار است ارز واردات آیفون به واردات خودرو تخصیص یابد. با این شنیده، دوباره وضعیت واردات آیفون و قیمت این کالا شرایط بلاتکلیفی به خود خواهد گرفت.

آیا ارز واردات آیفون به واردات خودرو اختصاص میابد؟

فرهاد طهماسبی ضمن تاکید بر واردات خودرو در بازه قیمت‌های خودرو داخلی گفت:

مجلس یازدهم این موضوع را به‌عنوان یک خواسته مردمی و ضرورت بازار مصوب کرده و از دولت خواسته که این کار را انجام دهد. بنابراین تصمیم مشترک مجلس و دولت باید در جهت تنظیم بازار و خواسته مردم نتیجه داشته باشد. منفعت عمومی فلسفه واردات خودرو است.

همچنین طهماسبی با تاکید بر نظارت بر بازه قیمتی برابر با تولیدات داخلی افزود: «دولت باید روی ثبت سفارش‌ها نظارت داشته باشد. همچنین نوع خودرویی که وارد می‌شود، امکان ارائه خدمات پس از فروش برندها و سایر امکانات بسیار حائز اهمیت است.»

این گفته‌ها و شنیده‌ها بر دو مسئله دامن می‌زنند، امکان ممنوعیت دائمی آیفون و حتمی بودن واردات خودرو. البته این اخبار در حالی به گوش می‌رسند که پیش از این مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت و انجمن واردکنندگان موبایل، از حل مشکل ثبت سفارش آیفون خبر داده بودند.

مردم هم ترجیح می‌دهند به جای آیفون خودرو وارد شود

طهماسبی در ادامه سخنان خود از بازه قیمتی خودروهای وارداتی احتمالی اظهار بی اطلاعی کرد و افزود:

این موضوع را از علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه و تجارت شنیدم که تأکید کردند که ارز ترجیحی ما به گوشی آیفون اختصاص پیدا کرده بود و واردکنندگان بدون توجه ارز ترجیحی موبایل را با ارز آزاد می‌فروختند؛ بنابراین به‌جاست که ارز این بخش را به واردات خودرو اختصاص بدهند.

طهماسبی: مردم هم ترجیح می‌دهند خورو به جای آیفون وارد شود

همچنین طهماسبی اظهار داشت که مردم واردات خودرو را به واردات گوشی ترجیح می‌دهند: «اگر قرار باشد ارز آیفون حذف نشود و به برندهای دیگر برود، این اقدام چندان صحیح نیست. آنچه وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح می‌کند همان اختصاص ارز آیفون به خودرو است. عقیده بنده هم این است که مردم واردات خودرو را ترجیح می‌دهند

حال باید منتظر ماند و دید که شنیده‌های این نماینده مجلس چه زمان تایید خواهد شد و گوشی‌های آیفون چه زمان از بلاتکلیفی خارج می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درمورد سرنوشت واردات آیفون چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر