;
coinex

مقایسه آیفون SE 2022 با شیائومی 12 لایت ؛ پرچمدارانی اقتصادی

مقایسه آیفون SE 2022 با شیائومی 12 لایت موضوعی است که تکراتو در ادامه به آن پرداخته است. برای اطلاعات بیشتر در مورد این دو مدل گوشی همراه ما باشید.

با گذشت دو سال از عرضه آخرین مدل از آیفون‌های اقتصادی، اپل امسال جدیدترین عضو سری SE یعنی آیفون SE 2022 را روانه بازار کرد که اقتصادی‌ترین آیفون نسل جدید محسوب می‌شود.

شرکت چینی شیائومی که در حال حاضر یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشی هوشمند در دنیا است،‌ امسال یکی از اعضای خانواده شیائومی 12 را در قالب یک گوشی کامپکت عرضه کرده است. این مدل شیائومی 12 لایت است که بسیار قدرتمند است.

در این مطلب با مقایسه iPhone SE 2022 با Xiaomi 12 Lite به وجوه تمایز این دو گوشی و ارزش خرید هر یک را بررسی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

مقایسه پیکسل 6a گوگل با آیفون SE 2022 ؛ جدال میان‌رده‌ها

مقایسه گلکسی اس 21 اولترا با شیائومی می 11 اولترا

مقایسه آیفون SE 2022 با شیائومی 12 لایت

با بررسی و مقایسه شیائومی 12 Lite با آیفون SE 2022 در ادامه همراه ما باشید. این دو گوشی ویژگی‌ها و خصوصیاتی متفاوت و منحصر به فرد دارند که به صورت کامل در ادامه مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

مقایسه شیائومی 12 Lite با آیفون SE 2022 از نظر کیفیت ساخت و طراحی

گوشی se 2022 باز هم از ظاهر سری‌های قبلی خود استفاده کرده و با بهره‌گیری از کلید Home فیزیکی و سنسور اثر انگشت، شکل و شمایل نوستالژی خود را حفظ کرده است.

هرچند گمانه‌زنی‌هایی در مورد تغییر ظاهری آیفون se 2022 نیز به گوش می‌رسید، اما با معرفی رسمی و عرضه‌ی این گوشی مشخص شد، تغییر و تحول چشمگیری در این مدل وجود ندارد.

البته متریال بکار رفته در گوشی آیفون se 2022 هم مانند نسخه‌های قبلی فوق‌العاده باکیفیت بوده و به هیچ عنوان به یک میانرده شبیه نیست. این گوشی از پنل شیشه‌ای و فریم آلومینیومی استفاده کرده تا حس لوکس بودن را به صورت کامل به کاربر القا کند.

ابعاد این مدل برابر 138.4 × 67.3 ×7.3 میلی‌متر و وزن آن معادل 144 گرم بوده و در واقع این گوشی یکی از سبک و خوش‌دست‌ترین موبایل‌های موجود در بازار است.

ناگفته نماند آیفون اس ای ۲۰۲۲ گواهی‌ IP67 را نیز دریافت کرده و به عنوان یک مدل ضد آب و مقاوم در برابر گرد و غبار عرضه شده است. برای این گوشی سه رنگ جذاب سفید، مشکی و قرمز در نظر گرفته شده تا تمامی سلیقه‌ها را در بر بگیرد.

شیائومی 12 Lite از همان زبان طراحی مینیمال خانواده شیائومی 12 استفاده کرده و درست مانند این سری یک ماژول دوربین منحصربه‌فرد و جدید هم دارد. تفاوت دیگری که وجود دارد و باید به آن توجه کرد مربوط به سایز است و این گوشی به نسبت سری 12 بلند‌تر و باریک‌‌تر بوده و از نظر رنگبندی نیز متفاوت باشد.

سایر مشخصات Xiaomi 12 Lite تقریباً مشابه Xiaomi 11 Lite 5G NE است اما این بار حسگر اثر انگشت به زیر صفحه نمایش منتقل شده است که می‌توان آن را بر اساس نظر شخصی ارتقا یا پس رفت دانست.

بیشتر بخوانید:

بررسی پوکو اف 4 جی تی (Xiaomi POCO F4 GT) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

مقایسه گلکسی A11 با گلکسی M11 سامسونگ ؛ دو پایین رده کارآمد

مقایسه آیفون SE 2022 با شیائومی 12 لایت از نظر صفحه نمایش

نمایشگر آیفون SE جدید هم تفاوتی با نمایشگر نسل قبلی و آیفون 8 ندارد. این گوشی به یک صفحه ۴.۷ اینچی از نوع Retina IPS LCD مجهز شده که با رزولوشن ۷۵۰ در ۱۳۳۴ پیکسل تجربه بصری قابل قبولی را به شما ارائه می‌دهد.

کیفیت کلی نمایشگر آیفون SE 2022 مطلوب است. این نمایشگر رنگ‌ها را بسیار دقیق نشان می‌دهد و با فناوری True Tone می‌تواند دمای رنگ را بر اساس نور محیط تنظیم کند. پشتیبانی از فناوری‌های HDR10 و دالبی ویژن نیز برای کاربرانی که به چنین محتوایی دسترسی دارند، قابل اهمیت است.

حداکثر روشنایی صفحه آیفون SE 2022 به حدود ۶۵۰ نیت می‌رسد که حتی در مقایسه با میان‌رده‌های اندرویدی هم حرفی برای گفتن ندارد و هنگام تماشای محتوا زیر تابش مستقیم نور خورشید، شما را به دردسر می‌اندازد.

نرخ رفرش ۶۰ هرتزی نمایشگر این گوشی نقطه ضعف بزرگی نیست، اما اگر تجربه استفاده از پنل‌هایی با نرخ رفرش بالاتر را داشته باشید احتمالا برایتان آزار دهنده خواهد بود.

شاید مشکل اساسی هنگام استفاده از آیفون SE 2022 ابعاد بسیار کوچک نمایشگر آن باشد. کاربران این گوشی احتمالا استفاده بسیار ساده و عمومی از آن خواهند داشت.

شیائومی 12 لایت شیائومی نمایشگر 6.55 اینچی امولد با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز و رزولوشن فول اچ‌دی پلاس دارد که پیشرفت خوبی محسوب می‌شود. این نمایگشر خمیده است.

از جمله قابلیت‌هایی دیگر و مهم این صفحه نمایش می‌توان به پشتیبانی از HDR10 و دالبی ویژن اشاره کرد. این پنل بسیار روشن است و وضوح تصویر و تراکم پیکسلی بالایی هم دارد.

بیشتر بخوانید:

بررسی شیائومی ردمی 10 پاور (Redmi 10 Power) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با پوکو x3 پرو (Xiaomi Note 10 Pro Vs. POCO X3 Pro)

مقایسه iPhone SE 2022 با Xiaomi 12 Lite از نظر دوربین

آیفون SE(2022) دارای همان دوربین‌های 12 مگاپیکسلی عقب و 7 مگاپیکسلی جلوی آیفون 8 و آیفون SE 2020 است و از حسگرهای قدیمی با لنزهای مشابه پشتیبانی می‌کند. دوربین حالت شب را دریافت نمی‌کند؛ با این حال از فناوری‌های پیشرفته Smart HDR و Deep Fusion برای افزایش کیفیت تصویر استفاده می‌کند.

لازم به ذکر است که نه دوربین اولتراواید وجود دارد و لنز تله فوتو مشاهد می‌شود؛ به‌علاوه عکاسی ماکرو جزو قابلیت‌های آیفون SE 2022 نیست و به طور کلی هیچ یک از زیبایی‌های امروزی که حتی از گوشی‌های هوشمند میان رده انتظار داریم را ارائه نمی‌دهد.

با این حال از قابلیت‌هایی که دارد به نحو احسن استفاده می‌کند و بهترین عملکرد را در نوع خود ارائه می‌دهد. دوربین پشتی به سنسور 12 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 1.22 میکرومتری و لنز تثبیت شده 28 میلی‌متری با دریچه دیافراگم f/1.8 متکی است.

به علاوه از فناوری PDAF پشتیبانی می‌کند و قادر است با کیفیت 4K و سرعت 60 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. دوربین جلویی از سنسور 7 مگاپیکسلی بهره می‌برد و می‌تواند از صفحه نمایش به عنوان فلاش استفاده کند. این دوربین دارای لنز f/2.2 با پیکسل‌های 32 میلی‌متری و فوکوس ثابت است. گفتنی است که قابلیت پرتره در هر دو دوربین وجود دارد و با عملکرد خوب خود رضایت شما را جلب می‌کند.

لنز اصلی دوربین xiaomi 12 lite 64 مگاپیکسلی بوده و لنز استفاده شده متعلق به شرکت سامسونگ است، بجز این، از دو لنز فرعی دیگر نیز در ساختار دوربین استفاده شده است. لنز اولترا واید 8 مگاپیکسلی و لنز ماکروی 5 مگاپیکسلی نیز این لنز اصلی را پشتیبانی می‌کنند.

لازم به ذکر است که دوربین 64 مگاپیکسلی دارای لرزشگیر اپتیکال است. دوربین شیائومی 12 لایت در نور ضعیف، احتمالا تصاویری تار یا پر از نویز را ثبت کند، اما فریم‌ها معمولاً با کوچک ترین جزئیات خوشایند هستند. اما ویدیوی 4K به دلیل عدم وجود تثبیت کننده نوری، کیفیت چندان خوبی ندارد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی A73 با گلکسی A72 سامسونگ ؛ قدرتمندترین سری A کدام است؟

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با A52 سامسونگ (Xiaomi Note 10 Pro vs. Galaxy A52)

مقایسه شیائومی 12 Lite با آیفون SE 2022 از نظر باتری

اپل 2018 میلی آمپر ساعتی برای آیفون SE 2022 استفاده کرده است. این گوشی محبوب از شارژ سریع 18 واتی ( 50 درصد در 30 دقیقه) و شارژ بی‌سیم Qi پشتیبانی می‌کند.

آیفون SE 2022 از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند و همین نیز می‌تواند مصرف باتری را افزایش دهد؛ اما ترکیب iOS 15 و تراشه A15 Bionic اپل سبب شده که این گوشی در مقایسه با نسل قبل عمر باتری بیشتری داشته باشد.

مقایسه آیفون SE 2022 با شیائومی 12 لایت

شیائومی 12 Lite یک باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی دارد که می‌تواند یک ویژگی مناسب برای این گوشی باشد. باتری 4500 میلی آمپر ساعتی برای یک و نیم روز تعامل فعال دوام می‌آورد. این باتری قدرتمند از شارژ سریع 67 واتی پشتیبانی می‌کند و گوشی شما را سریع‌تر شارژ می‌کند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با گلکسی A72 سامسونگ

مقایسه پوکو ایکس 4 پرو با گلکسی A51 سامسونگ (POCO X4 Pro Vs. Galaxy A51)

مقایسه آیفون SE 2022 با شیائومی 12 لایت از نظر نرم افزاری

از نظر نرم‌افزاری ایفون se 2022 به صورت پیش‌فرض با آخرین نسخه iOS (در زمان عرضه) یعنی iOS 15.4 عرضه شده که به محض فعال شدن گوشی و اتصال آن به اینترنت می‌توانید آن را جدیدترین نسخه‌ی این نرم‌افزار به روزرسانی کنید.

طبق سیاست آیفون احتمالاً تا 5 سال هم آپدیت نرم‌افزاری برای se2022 ارائه خواهد شد که عملاً می‌توانید با خیال راحت، چندین سال از آن استفاده کنید و از قابلیت‌های جدید اضافه شده در هر آپدیت نیز لذت ببرید.

مقایسه آیفون SE 2022 با شیائومی 12 لایت

در واقع یکی از مشخصاتی که باعث می‌شود قیمت آیفون se 2022 مقرون‌به‌صرفه در نظر گرفته شود و این مدل نسبت به میان رده‌های اندرویدی ارزش خرید بالاتری داشته باشد، همین پشتیبانی چندین ساله‌ی نرم‌افزاری است.

شیائومی 12 لایت از نظر مشخصات نرم‌افزاری کاملاً بروز و آپدیت است. این گوشی با اندروید 12 و رابط کاربری MIUI 13 اجرا می‌شود و به واسطه دو سال بروزسانی متوالی با آن حتی می‌توانید اندروید 15 را نیز تجربه کنید.

مقایسه آیفون SE 2022 با شیائومی 12 لایت

نسخه 13 رابط کاربری شیائومی تا حد زیادی بهینه شده و دیگر خبری از باگ‌های مزاحم نیست و فضای کاربری به شدت روان و سریعی در اختیار شما قرار می‌دهد، علاوه‌بر این امکان شخصی‌سازی‌های زیادی دارد و می‌توانید براساس سلیقه و نیاز، محیط نرم‌افزاری را سفارشی کنید.

مقایسه آیفون SE 2022 با شیائومی 12 لایت از نظر سخت افزاری

آیفون SE 2022 از جدیدترین تراشه اپل یعنی A 15 Bionic استفاده می‌کند که مانند تراشه به کار رفته در آیفون 13 است. در واقع این دومین تراشه 5 نانومتری اپل است و 15 میلیارد ترانزیستور را در خود جای می‌دهد که 27 درصد بیشتر از A 14 در گوشی‌های آیفون 12 است.

تراشه A 15 همچنان به یک پردازنده شش هسته‌ای با 2 هسته بزرگ Avalanche با فرکانس 3.23 گیگاهرتز و چهار هسته کوچک بلیزارد با فرکانس 1.82 گیگاهرتز متکی است. پردازنده Apple A15 سریع‌ترین پردازنده موبایل تا به امروز بوده که از رقبای اندروید خود جلوتر است و افزایش زیادی نسبت به پردازش تراشه A 13 موجود در آیفون SE نسل دوم در عملکرد‌های چند هسته‌ای و تک هسته‌ای پیدا کرده است.

مقایسه آیفون SE 2022 با شیائومی 12 لایت

در این گوشی همچنین یک پردازنده گرافیکی 4 هسته‌ای و بهبود یافته وجود دارد که به طور قابل توجهی قدرتمندتر از GPU آیفون SE نسل دوم با تراشه A 13 می‌باشد؛ می‌توان گفت تا آنجایی که به عملکرد گرافیکی خام مربوط می‌شود، آیفون SE 2022 بهترین‌ها را در میان نسل فعلی چیپست‌ها ارائه می‌دهد.

مقایسه آیفون SE 2022 با شیائومی 12 لایت

گوشی شیائومی 12 lite از تراشه اسنپدراگون 778G بهره برده و با آن راهی بازار شده است. این تراشه از نسل پنجم اینترنت همراه پشتیبانی می‌کند و یک مدل خوش‌قیمت برای بازی‌های گرافیکی است.

این مدل علاوه بر اسنپدراگون 778G که از قابلیت‌های مهم آن است، رم 6 و 8 گیگابایتی، فضای ذخیره‌سازی 128 و 256 گیگابایتی نیز دارد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی 11 تی پرو با اس 21 اف ای سامسونگ (Xiaomi 11T Pro vs. Samsung S21 FE)

مقایسه پوکو اف 4 جی تی با پوکو ایکس 3 پرو (POCO F4 GT Vs POCO X3 Pro)

مقایسه آیفون SE 2022 با شیائومی 12 لایت از نظر کیفیت صدا

گوشی آیفون SE 2022 اسپیکرهایی مناسب و باکیفیت دارد. اسپیکرهای این گوشی به اندازه‌ای قدرتمند هستند که می‌توانند جایگزین بلندگوهای استریو باشند، به‌ویژه هنگامی که روی دستگاه کوچکی مانند SE 2022 قرار گرفته باشند.

گوشی شیائومی 12 لایت از نظر کیفیت صدا و اسپیکر بسیار مناسب است و عملکرد خوبی دارد. این گوشی به 2 عدد اسپیکر استریو  مجهز است. برای گوش دادن به موسیقی، دیدن فیلم و سریال و بازی کردن و مکالمه این اسپیکرها به خوبی عمل می‌کنند.

در این مطلب به بررسی و مقایسه شیائومی 12 Lite با آیفون SE 2022 پرداختیم. با مقایسه iPhone SE 2022 با Xiaomi 12 Lite می‌توان به توانایی‌ها و خصوصیات این دو مدل گوشی پی برد و با عملکرد آنها بیشتر آشنا شد. اگر شما هم مایل هستید در مورد نتیجه مقایسه iPhone SE 2022 با Xiaomi 12 Lite به اطلاعات کامل دست یابید، این مطلب را مطالعه کنید.

سوالات متداول

آیفون SE 2022 بهتر است یا شیائومی 12 لایت؟

در این مطلب به بررسی و مقایسه شیائومی 12 Lite با آیفون SE 2022 پرداختیم. دو گوشی حرفه‌ای از دو برند متفاوت که هر دو بسیار پرطرفدار هستند. این دو گوشی به طور کامل در این مطلب مورد بررسی قرار گرفتند. با خواندن این مطلب می‌توان در مورد مقایسه iPhone SE 2022 با Xiaomi 12 Lite به اطلاعات بهتری دست یافت. شما باید در ابتدا نسبت به نیاز و میزان بودجه خود فکر کنید و سپس در ادامه تصمیم بگیرید که کدام مدل برای شما مناسب است و نسبت به خرید آن اقدام کنید. انتخاب با شماست!

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد مقایسه آیفون SE 2022 با شیائومی 12 لایت چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر