;
coinex

مقایسه شیائومی پوکو X3 پرو و گلکسی A71 سامسونگ ؛ نبرد دو غول میان‌رده از دو نسل!

مقایسه شیائومی پوکو X3 پرو و گلکسی A71 سامسونگ موضوعی است که تکراتو در این مطلب به آن پرداخته است. این دو گوشی قدرتمند هر کدام ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند. برای آشنایی بیشتر با ما همراه باشید.

پوکو ایکس 3 پرو یکی از محصولات شیائومی است که با قیمتی مقرون‌به‌صرفه مجموعه کاملی از امکانات و تکنولوژی‌های موبایل را در اختیار کاربران می‌گذارد. گلکسی آ 71 نیز یکی از گوشی‌های میان‌رده سری آ گلکسی است که چند ماه زودتر، در سال 2019 به بازار ارائه‌ شده و مجموعه‌ای از امکانات و تکنولوژی‌های سطح ‌بالای موبایل را در اختیار هواداران سامسونگ قرار داد

در ادامه با مقایسه POCO X3 Pro و Galaxy A71 متوجه خواهیم شد که هر دوی این گوشی‌ها با پردازنده Qualcomm Snapdragon، ماژول دوربین قدرتمند و باتری بادوام، از عملکرد رضایت‌بخشی برخوردارند.

مقایسه شیائومی پوکو X3 پرو و گلکسی A71 سامسونگ

همانطور که می‌دانید سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های لوازم هوشمند بوده که محصولات باکیفیتی دارد. از طرفی دیگر کمپانی شیائومی با بالاتر بردن کیفیت نسبت به قیمت محصولات‌اش توانسته در بازه زمانی کوتاهی نظر کاربران بسیاری را به خود جلب کند. به نظر شما کدام یک از این کمپانی‌های محصولات بهتری دارند؟ به نظر شما پوکو X3 پرو ارزش خریداری دارد یا گلکسی A71 ؟

با مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با سامسونگ A71 در ادامه با امکانات آن‌ها بیشتر آشنا می‌شویم. البته لازم به ذکر است که هر دوی این گوشی‌ها بسیار پرقدرت هستند و از طرفداران بسیاری برخوردارند. برای انتخاب بهتر با ما همراه باشید.

مقایسه پوکو X3 پرو با سامسونگ A71  از نظر طراحی ظاهری و کیفیت ساخت

در ابتدا مقایسه شیائومی پوکو X3 پرو و گلکسی A71 از نظر طراحی ظاهر انجام می‌شود. شیائومی POCO X3 Pro از فناوری گوریلا گلس شش برای پنل جلویی استفاده کرده است که واقعاً مقاومت در برابر ضربه و خط و خش را تا حدود زیادی اجرا می‌کند.

گواهینامه IP53 نیز از دیگر مزیت‌های فوق‌العاده و قابل قبول این گوشی است که باعث شده POCO X3 Pro در مقابل گرد و خاک و ترشح مایعات بیمه شود.

بدنه POCO X3 Pro از پلاستیک ساخته شده و دارای وزن ۲۱۵ گرم و ابعاد ۱۶۵.۳×۷۶.۸×۹.۴ میلی متر است. گلکسی ای 71 یک گوشی مدرن بزرگ با طراحی ظریف است که 163.6x76x7.7 میلی‌متر ابعاد دارد و با وزن 179 گرم به‌راحتی با یک دست می‌توان با آن کار کرد.

نمایشگر گلکسی ای 71 با شیشه کورنینگ گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود. جنس فریم و پنل پشتی این گوشی سری ای گلکسی هم پلاستیکی است. پنل پشتی این گوشی‌ها با وجود پلاستیکی‌بودن، از نوع بافت‌دار بوده و از طراحی جذاب و ممتازی برخوردار است.

مقایسه شیائومی پوکو X3 پرو و گلکسی A71 سامسونگ

پنل پشتی گلکسی ای 71 دارای طراحی هندسی پریسم سامسونگ است که از محبوبیت زیادی بین هواداران این برند کره‌ای برخوردار است.

پوکو ایکس 3 در رنگ‌های مشکی، آبی، برنزی به مشتریان ارائه می‌شود. گلکسی ای 71 تنوع رنگ بیشتری دارد و در چهار رنگ مشکی، نقره‌ای، آبی و صورتی با طراحی پریسم و بافت 3 بعدی ارائه می‌شود.

مقایسه POCO X3 Pro و Galaxy A71 از نظر نمایشگر

در این بخش مقایسه شیائومی پوکو X3 پرو و گلکسی A71 از نظر صفحه نمایش انجام می‌شود. پوکو ایکس 3 پرو با نمایشگر 6.67 اینچ IPS LCD پیشرفته با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز و HDR10 ارائه می‌شود. عملکرد سخت‌افزاری این گوشی بسیار قابل قبول و پرقدرت است. این امکانات همراه با دوربین اصلی 48 مگاپیکسل با قابلیت ضبط ویدئو 4K و مجموعه پیشرفته‌ای از امکانات ارتباطی و شبکه باعث شده این گوشی یکی از ارزشمندترین گوشی‌های میان‌رده بازار با توجه به قیمت باشد.

تراکم پیکسلی این گوشی ۳۹۵ پیکسل بر اینچ است و کیفیت تصویر و عملکرد بدون لگ و روان بازی‌ها را تضمین می‌کند. این نمایشگر ۸۴.۶ درصد از مساحت پنل جلو را در اختیار دارد که برای افرادی که نمایشگر برایشان در اولویت است و بیشتر فیلم تماشا می‌کنند گزینه مناسبی است.

مقایسه شیائومی پوکو X3 پرو و گلکسی A71 سامسونگ

گلکسی ای 71 یک گوشی قابل اعتماد از برند معتبر سامسونگ است که بازار کشورهای پیشرفته را هدف قرار می‌دهد. این گوشی پیشرفته با نمایشگر سوپر AMOLED، پردازنده Snapdragon 730، 6 تا 8 گیگ رم و 128 گیگ فضای ذخیره سریع UFS 2.1 از عملکرد پردازشی سطح بالایی برخوردار است. ماژول دوربین اصلی این گوشی 64 مگاپیکسلی و دوربین سلفی آن 32 مگاپیکسل است.

هر دوی این دوربین‌ها از قابلیت ضبط ویدئو 4K برخوردار هستند که باعث می‌شود این گوشی‌ها گزینه بسیار مناسبی برای کاربرانی باشد که به تولید محتوای ویدئویی علاقه دارند.

بیشتر بخوانید:

گوشی گیمینگ ردمی K40 شیائومی (Xiaomi Redmi K40)

گوشی سامسونگ گلکسی A13 فایوجی (Galaxy A13 5G)

مقایسه POCO X3 Pro وGalaxy A71 از نظر دوربین

مقایسه شیائومی پوکو X3 پرو و گلکسی A71 سامسونگ از نظر دوربین بسیار مهم است زیرا دوربین نقش مهمی در خرید یک گوشی هوشمند دارد. عملکرد دوربین پوکو ایکس 3 پرو و گلکسی ای 71 با داشتن ماژول دوربین 4 لنزی 64 مگاپیکسلی مناسب است.

گوشی POCO X3 Pro مجهز به دوربین چهارگانه است که دوربین اصلی از یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی با اندازه ۱.۲ اینچ و اندازه پیکسل ۰.۸ میکرونی استفاده می‌کند. این سنسور Sony IMX 582 در پشت یک لنز ۲۵ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و همچنین از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند.

دوربین فوق عریض POCO X3 Pro سنسوری هشت مگاپیکسلی دارد که اندازه لنز آن ۱۵ میلی متری با دیافراگم f/2.2 است و توانایی ثبت تصاویری ۱۱۹ درجه‌ای را دارد. لنز ماکرو این گوشی نیز سنسوری دو مگاپیکسلی با فوکوس ثابت چهار سانتی متری دارد. دوربین سلفی POCO X3 Pro از سنسور ۲۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد که برای دوست داران عکس سلفی کیفیت قابل قبولی دارد.

مقایسه شیائومی پوکو X3 پرو و گلکسی A71 سامسونگ
مقایسه شیائومی پوکو X3 پرو و گلکسی A71

دوربین اصلی گلکسی A71 یک لنز واید 26 میلی‌متری با دیافراگم f/1.8 و سنسور 64 مگاپیکسلی است. یک لنز اولتراواید با عمق میدان 123 درجه و دیافراگم f/2.2 و سنسور 12 مگاپیکسل به‌عنوان دوربین دوم در این ماژول قرارگرفته است. یک لنز کمکی ماکرو با دیافراگم f/2.4 و یک سنسور عمق با دیافراگم f/2.2، هر دو با سنسور 5 مگاپیکسل هم به دوربین‌های اصلی ماژول ای 71 کمک می‌کنند.

کیفیت عکس‌های پوکو ایکس 3 پرو هم از لحاظ جزئیات و هم سرزندگی رنگ‌ها قابل‌توجه است. عکس‌های دوربین اصلی در طول روز دارای جزئیات زیاد به‌خصوص در بخش‌های بافت‌دار هستند. کنتراست عکس‌ها رضایت‌بخش است و از داینامیک رینج گسترده‌ای برخوردار هستند.

کیفیت عکس‌های گلکسی ای 71 با توجه به پیشرفته‌تر بودن الگوریتم‌های تصویربرداری سامسونگ و البته برتری سنسور لنزهای کمکی از پوکو ایکس 3 پرو بالاتر است. جزئیات به‌واسطه رنگ‌های شارپ و کنتراست بالا کاملاً در عکس‌ها واضح هستند و کمتر جایی ممکن است با نویز مواجه شوید.

دوربین سلفی 32 مگاپیکسل یکی از مزیت‌های دیگر گلکسی ای 71 است. مزیت دیگر عملکرد دوربین سلفی A71 ، قابلیت ضبط ویدئو 4K با سرعت 30 فریم‌ در ثانیه است.

عملکرد ویدئویی ماژول دوربین اصلی در هر دو گوشی با گزینه‌های سطح بالایی مثل ضبط ویدئو 4K همراه است. این موضوع باعث می‌شود کاربرانی که به عملکرد ویدئویی گوشی توجه دارند، از داشتن این گوشی‌ها لذت زیادی ببرند.

بیشتر بخوانید:

گوشی سامسونگ گلکسی A12 ناچو (Galaxy A12 Nacho)

مقایسه هوآوی پی 50 با شیائومی می 11 اولترا

مقایسه POCO X3 Pro وGalaxy A71 از نظر اجزای سخت افزاری

مشخصات سخت افزاری هر دو دستگاه بسیار بالا و قابل قبول است و برای اجرای اکثر برنامه‌ها با کیفیت بسیار بالا عملکرد مناسبی دارد. مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با سامسونگ A71 از نظر سخت افزاری به صورت کامل در ادامه ارائه شده است.

گوشی شیائومی POCO X3 Pro مجهز به پردازنده Snapdragon 860 است که از فرآیند ساخت هفت نانومتری بهره‌برده است. همچنین پردازنده گرافیکی آن Adreno 640 است که عملکرد بهتری نسبت به هم‌رده های خود دارد. تنوع حافظه رم و حافظه داخلی درPOCO X3 Pro نیز مانند A32 زیاد و مناسب است. حافظه رم شش و هشت گیگابایتی به همراه حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه شده است.

مقایسه شیائومی پوکو X3 پرو و گلکسی A71 سامسونگ
مقایسه شیائومی پوکو X3 پرو و گلکسی A71

پردازنده گلکسی ای 71 مدل Qualcomm SD730 Snapdragon 730 با فرایند تولید 8 نانومتر است. این مدل پردازنده‌ 8 هسته‌ای میان‌رده سطح‌بالا به‌شمار می‌رود که دارای معماری هسته‌ای نامتقارن است.

پردازنده Galaxy A71 از معماری یکسانی برخوردار است. در خوشه سریع این پردازنده 2 هسته 2.2 گیگاهرتزی Kryo 470 Gold و در خوشه کم‌مصرف آن 6 هسته کم‌مصرف 1.8 گیگاهرتزی Kryo 470 Silver قرار گرفته است. پردازنده این گوشی میان‌رده با 128 گیگ فضای ذخیره داخلی از نوع سریع UFS 2.1 و 6 تا 8 گیگ حافظه رم، تمام امکانات پردازشی لازم برای یک گوشی سطح بالا را در اختیار کاربر می‌گذارد.

گلکسی ای 71 با داشتن نمایشگر پیشرفته‌تر، در مجموع عملکرد پردازش گرافیکی قدرتمندتری از رقیب مقرون‌به‌صرفه‌تر خود دارد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه هوآوی پی 50 با گلکسی اس 21 اولترا

مقایسه وان پلاس 9 پرو با گلکسی اس 21 اولترا

مقایسه شیائومی پوکو X3 پرو و گلکسی A71 از نظر نرم افزار

شیائومی و سامسونگ هر دو از رابط کاربری خودشان برای این دو گوشی استفاده می‌کنند. رابط شیائومی MIUI 12 بیشترین تغییرات را در اندروید می‌دهد. آیکن‌ها، انیمیشن‌ها و تک تک المان‌ها شخصی‌سازی شده‌اند. رابط MIUI همچنین بیشترین امکانات جانبی را ارائه می‌دهد که البته شاید برای همه کاربران مفید نباشد. عیب MIUI وجود تبلیغات خصوصاً در برخی اپلیکیشن‌های پیش‌فرض است. این تبلیغات را می‌توانید غیرفعال کنید، اما فرایندی طولانی و نسبتاً پیچیده دارد.

سامسونگ از رابط کاربری اختصاصی خود یعنی One UI 3.1 در گلکسی ای 71 استفاده ‌کرده ‌است. علاوه ‌بر این، سامسونگ امکان به‌روزرسانی سیستم عامل این گوشی به اندروید 11 را در اختیار خریداران گذاشته است. ضمانت به‌روزرسانی عمده نرم‌‌افزاری 3 ساله گلکسی ای 71 نکته جذاب نرم‌افزاری دیگر آن محسوب می‌شود.

رابط کاربری MIUI 12 بهبودهای قابل‌توجهی نسبت به نسخه‌های قبلی داشته ‌است. کمبودهایی مثل اپ‌دراور در این نسخه کاملاً برطرف شده‌اند و مجموعه‌ای از امکانات پیشرفته به‌خصوص برای اشتراک فایل بین گوشی‌ها و تبلت‌های شیائومی به آن اضافه شده است. به‌هرترتیب ویژگی اصلی رابط کاربری MIUI همچنان سادگی و در عین‌حال ارائه راه‌کارهای ساده و خلاقانه است.

محل سنسور اثر انگشت که همزمان وظیفه خاموش و روشن کردن گوشی را نیز بر عهده دارد کاملا ایده‌آل است و فارغ از نحوه در دست‌گیری گوشی، به‌خوبی در زیر انگشتان متناظر هر دو دست قرار می‌گیرد. ولوم پایین نیز تا حدودی در محل مناسبی قرار دارد اما برای دسترسی به ولوم بالا بی‌شک نیاز به جابجایی گوشی یا استفاده از دست دوم است.

مقایسه شیائومی پوکو X3 پرو و گلکسی A71 سامسونگ
مقایسه POCO X3 Pro و Galaxy A71

سنسور اثر انگشت این گوشی سامسونگ اپتیکال است و زیر نمایشگر قرارگرفته است. راه‌اندازی این سنسور برای بار اول کمی زمان‌بر است، اما بعد از آن کاملاً سریع و بدون هیچ مشکلی عمل می‌کند. گزینه شناسایی چهره نرم‌افزاری روش دیگری برای باز کردن قفل صفحه ای 71 است که با توجه به عملکرد قدرتمند دوربین سلفی در این گوشی از سرعت خیلی بالایی هم برخوردار است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه وان پلاس 9 پرو با شیائومی می 11 اولترا

مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 با گلکسی A71

مقایسه POCO X3 Pro وGalaxy A71 از نظر باتری

یکی دیگر از اجزای بسیار مهم یک گوشی باتری آن است بنابراین مقایسه شیائومی پوکو X3 پرو و گلکسی A71 از نظر باتری نیز بسیار ضروری است.

پوکو X3 Pro از باتری نسبتا حجیمی با ظرفیت 5160 میلی آمپر ساعت بهره می‌برد که پوکو یک بار شارژ کامل آن را برای 11 ساعت بازی یا 18 ساعت نمایش ویدئو یا 110 ساعت پخش موسیقی (همگی در شرایط خاص) مناسب می‌‌داند. در دنیای واقعی با باتری توانمندی روبرو می‌شویم که در هر دو حالت 60 و 120 هرتزی صفحه‌نمایش توان بالایی را از خود نشان می‌دهد و در یک استفاده متوسط رو به بالا به سادگی می‌تواند روز دوم را نیز با یک بار شارژ به سلامت پشت سر بگذارد.

باتری گلکسی ای 71 هم از ظرفیت قابل‌قبول و کیفیت بالایی برخوردار است. این گوشی میان‌رده با مصرف 0.63 وات در حالت حداقل مصرف انرژی خیلی کمی مصرف می‌کند. در نهایت شارژ کامل این گوشی از صفر فقط 1:25 ساعت طول می‌کشد که سرعتی رقابتی محسوب می‌شود.

شیائومی با ارائه یکی از بهترین باتری‌ها در گوشی میان‌رده ایکس 3 پرو سعی کرده نظر کاربرانی که به باتری و شارژ اهمیت می‌دهند را جلب کند. اگر از این دسته از کاربران هستید، این گوشی مقرون ‌به ‌صرفه بدون تردید رضایت شما را جلب می‌کند.

سامسونگ در مقابل از یک باتری خوب و با کیفیت با ظرفیت مناسب برای گوشی میان‌رده سطح‌بالای خود استفاده کرده است. این باتری با وجود ظرفیت کمتر، همان‌طور که از این برند معتبر کره‌ای انتظار می‌رود، کاملاً رضایت‌بخش و قابل‌اطمینان عمل می‌کند.

مقایسه شیائومی پوکو X3 پرو و گلکسی A71 سامسونگ
مقایسه POCO X3 Pro و Galaxy A71

در انتهای مقایسه شیائومی پوکو X3 پرو و گلکسی A71 باید گفت که Poco X3 Pro اسمارت‌فونی قدرتمند و شایسته احترام است که برخی از امکانات آن از حد معمول و قابل انتظار رده میانی کاملا فراتر می‌رود. طراحی دستگاه در بخش پشتی فارغ از برداشت‌های مختلف کاربران (اوج خلاقیت یا نهایت نازیبایی)‌، تجربه متفاوتی را به‌نمایش می‌گذارد که در کمتر نمونه دیگری می‌توان سراغ گرفت.

گلکسی ای 71 نیز از گوشی‌های سری A گلکسی سامسونگ است که با استانداردهای کشورهای پیشرفته طراحی‌شده است. پردازنده قدرتمند Snapdragon 730، نمایشگر Super AMOLED Plus با قابلیت‌های پیشرفته‌ای که از 97% گوشی‌ها قدرتمندتر عمل می‌کند، فضای ذخیره و حافظه رم قدرتمند و البته ماژول دوربین اصلی و سلفی با قابلیت ضبط ویدئو 4K، یکی از گوشی‌های میان‌رده سطح بالای بازار محسوب می‌شود که نیازهای هر کاربری را تأمین می‌کند.

اکنون انتخاب با شماست؛ POCO X3 Pro یا Galaxy A71 ؟

در این مطلب به بررسی و مقایسه POCO X3 Pro وGalaxy A71  پرداختیم. این دو گوشی هوشمند هر دو دارای قدرت و امکانات بالایی هستند که طرفداران بسیاری نیز دارند. مقایسه شیائومی پوکو X3 پرو و گلکسی A71 برای آشنایی بیشتر کاربرانی است که قصد خرید یکی از این دو مدل را دارند.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما درباره مقایسه شیائومی پوکو X3 پرو و گلکسی A71 چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (56 نظر)

    پوکو x3 حتما حتما بعد از چند سال از مود میوفته و ساخته نمیشه الانم تو بازار امروز تو گوگل بزنی قیمت نداره و در بازار موجود نیس اما a71 هنوز و از همون اول تو بازاره و قیمت داره پوکو x3 چون مخصوص گیمه همه فک میکنن عالیه اما اینطور نیس همچیش از a71 پایین تره به جز اسنپ دراگونش همین

    پاسخ

    از نظر من a71 بهتره اگرم پوکو امکاناتش بهتره چون سال ۲۰۲۰ ساخته شده اما a71 سال ۲.۱۹ دومن a71 خیلی ارزش خرید داره چون بهترین کیفیتو داره تو بازیم هیچ لگی نداره من خودم پوکو دارم همش لگو باگه اولش عالی بود امما یهو همچیش خراب شد الان دنبال گوشی سامسونگ میگردم نظر من a71 عالیه.

    پاسخ