;
coinex

علت عدم واریز یارانه معیشتی خرداد 1401 چه بود؟ [+زمان برداشت یارانه]

دلیل عدم واریز یارانه معیشتی خرداد 1401 را می‌توان یکپارچه‌سازی یارانه‌های معیشتی و واریز آن در قالب یارانه 300 و 400 هزار تومانی دانست. در ادامه قصد داریم به جزئیات بیش‌تری از این خبر بپردازیم؛ پس با تکراتو همراه باشید.

با توجه به اینکه یارانه معیشتی از آذر ماه سال 98 هر ماه به صورت منظم برای سرپرستان خانوار واجد شرایط واریز شده است، می‌توان گفت که این ماه با عدم واریز یارانه معیشتی خرداد 1401 ، پرونده واریز یارانه معیشتی پس از دو سال بسته شد. درواقع با یکپارچه‌سازی تمام یارانه‌ها و پرداخت یارانه جدید 300 و 400 هزار تومانی، می‌توان گفت دیگر مبلغی با عنوان یارانه کمک معیشتی برای افراد واریز نخواهد شد.

عدم واریز یارانه معیشتی خرداد 1401

پیگیری‌ها از سازمان هدفمندی یارانه ها نشان می‌دهد که احتمالا یارانه خرداد ماه در آخرین روزهای ماه جاری قابل برداشت می‌شود. اما بسیاری از این افراد به عدم واریز یارانه انتقاد کردند. قرار شد معترضان به واریز نشدن کمک معیشتی اردیبهشت ماه، در سامانه ثبت‌نام کنند و وزارت کار بعد از رسیدگی به این اعتراضات، لیست جدید یارانه‌بگیران را در اختیار سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار دهد.

حالا این سازمان اعلام کرده که برای واریز یارانه خرداد ماه، منتظر اتمام ثبت‌نام جاماندگان است و در مرحله بعد باید اطلاعات ثبت‌نام شدگان را بررسی کند و این روند سبب می‌شود که یارانه آخر خرداد ماه واریز شود. اولین یارانه جدید در روز ۲۱ اردیبهشت ماه قابل برداشت شد و انتظار می‌رفت که یارانه خرداد ماه هم نهایتا تا تاریخ ۲۱ خرداد قابل برداشت باشد.

طبق گزارشات منتشر شده از سازمان هدفمندی یارانه‌ها، از این پس، دیگر یارانه معیشتی به حساب افراد واریز نخواهد شد. گفتنیست که تمام یارانه‌ها یکپارچه‌سازی شده و پرداخت یارانه نقدی و یارانه معیشتی، در قالب یک یارانه که آن هم یارانه 300 و 400 هزار تومانی است، واریز می‌شود.

عدم واریز یارانه معیشتی خرداد 1401

در گذشته افراد شناسایی شده علاوه بر دریافت یارانه نقدی 45,500 تومانی، یارانه دیگری به طور جداگانه با عنوان کمک معیشتی دریافت می‌کردند که مبلغ آن برای خانوار تک نفره 55 هزار تومان، خانوار دو نفره، 90 هزار تومان، خانوار سه نفره 137 هزار تومان و خانوار چهار نفره 172 هزار تومان و در نهایت خانوار 5 نفره و بیش‌تر 205 هزار تومان در نظر گرفته شده بود. حال دیگر یارانه‌های نقدی و معیشتی جمع شده و در قالب یارانه جدید واریز می‌شود.

گفتنیست که همزمان با قطع شدن یارانه 45 هزار تومانی از ماه گذشته و یارانه معیشتی بنزین از این ماه، یارانه 300 هزار تومانی به ازای هر نفر، برای 9 دهک اول جامعه از ماه گذشته پرداخت شده است که یارانه خرداد ماه از بیستم همین ماه قابل برداشت خواهد بود.

در رابطه با یارانه جدید باید بگوییم که این یارانه برای دهک اول تا سوم جامعه به مبلغ 400 هزار تومان برای هر نفر واریز می‌شود و برای دهک‌های چهارم تا نهم مبلغ 300 هزار تومان در نظر گرفته شده است. می‌توان این یارانه جدید را مجموع یارانه نقدی 45 هزار تومانی و یارانه معیشتی دانست.

البته این موضوع را هم باید ذکر کنیم که یارانه مذکور تنها تا اجرایی شدن طرح کالابرگ الکترونیکی واریز می‌شود و پس از آن افراد دیگر یارانه نقدی دریافت نخواهند کرد. درواقع پس از توزیع کالابرگ الکترونیکی، افراد می‌بایست کالاهای اساسی را با قیمت شهریور 1400 خریداری کنند و مابه‌تفاوت مبلغ پرداختی و قیمت روی اجناس از کالابرگ الکترونیکی کسر خواهد شد.

بروزرسانی 18 خرداد:

اواخر اردیبهشت یارانه جدید به حساب جاماندگان واریز شد. یارانه‌ای که هنوز قابل برداشت نیست. حالا وزیر اقتصاد اعلا کرده تمام افرادی که اعتراض خود را در سامانه وزارت کار ثبت‌کرده باشند، مشمول یارانه جدید شده‌اند و مبلغ یارانه باید به حساب همه این افراد واریز شده باشد. اگر فردی اعتراض خود را ثبت کرده اما هنوز یارانه‌ای به حسابش واریز نشده، حتما باید اطلاع بدهد و مجددا به وزارت کار مراجعه کند.

اگر قرار باشد یارانه جدید در تاریخ قبلی واریز شود، همه مشمولان باید امشب (18 خرداد) پیامک واریز یارانه را دریافت کنند و روز شنبه ۲۱ خرداد ماه امکان برداشت کمک معیشتی خرداد را داشته باشند. اما نکته مهم این است که سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرده بود که کار بررسی اطلاعات خانوارهایی که در مرحله اول مشمول کمک معیشتی جدید دولت نشده‌اند، ادامه دارد و واریز یارانه‌ها بعد از بررسی اطلاعات این خانوارها انجام می‌شود.

گزارش‌ها می‌گوید حدود ۵ میلیون نفر جدید مشمول کمک معیشتی شده‌اند و اطلاعات این افراد در حال بررسی است. اما این روند احتمالا در هفته سوم و یا نهایتا آخر خرداد تمام می‌شود.

بروزرسانی 21 خرداد:

بالاخره پس ازمدتها انتظار  وعده یارانه جدید  رئیسی عملی شد و به حساب سرپرستان واریز شد. تاکنون هیچ مسئولی در رابطه با پرداخت یارانه جدید موضوعی را مطرح نکرده است اما بر اساس صحبت کارشناسان یارانه جدید هنوز قابل برداشت نیست.  یارانه جدید به گفته برخی از نمایندگان به صورت کالا پرداخت خواهد شد.در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

«طیبه حسینی» اظهارداشت: هم اکنون دو دسته از افراد هستند که یارانه اردیبهشت و خرداد ماه آنها مسدود است، نخست افرادی که تا فروردین ماه یارانه دریافت می‌کردند اما پس از طرح اصلاح ارز ترجیحی و بررسی‌های انجام شده از لیست دریافت کنندگان یارانه خارج شدند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درمورد عدم واریز یارانه معیشتی خرداد 1401 چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (39 نظر)

    سلام
    در دهک ۴ قرار دارم و به دهک هم اعتراض کردم خانواده ۴ نفره هستم در مرحله اول ۱۲۰۰ ت اومده بحسابم ولی در مرحله دوم ۱۲۰۰ ت دیگر بحسابم نیامده حالا باید چکار کنم.

    پاسخ

    اعتراض دارم شدید من باز نشسته هستم و مستاجر پسر من ازدواج کرده بخاطر کمک به ما یارانه خودش جدا نکرده حالا دولت آمده یارانه مرا قطع کرده پسرم رفت یارانه اش جدا کرد من یارانه ام میخواهم دولت ندهد شکایت می کنم مراجع دیگر چرا حق مردم نمی دهین این چه وضعشه شما بیاید ثابت کنید ما وضع مون خوبه اگر خلاف واقع گفته بودیم جریمه مون کنین یارانه مرا بدهین اعتراض دارم شدید

    پاسخ

    تورو ب خدا یارانه نقدی بدید

    پاسخ

    سلام خدمت مسولین محترم..مردانه در حضور ملت ایران قول می دهم شغل خودم به ناحق کارمند زده اند یک کارمند کد دارد پست دارد حقوق دارد اینکه به نعل دولت ویتنام پلاک خودرو ها بنام خانواده ثبت کرده تمام برای دولت ..چرا خانه اجاری من ثبت نمی کنید که باشه بچه جوان که جلوی 15سال واخری 10سال از ازدواجش گذشته گناه اینها گردن کی مملکتی که روی گنج واقع شده وقت بی عدالتی دارد بی داد می کند یکی می خورد یکی هم گرسنه بخوابت

    پاسخ