;
coinex

افزایش قیمت بنزین ؛ آیا قیمت واقعی بنزین 20 هزار تومان است؟

افزایش قیمت بنزین با تصمیم جدید دولت اجرایی می‌شود؟ بنزین 20 هزار تومانی می‌شود؟ اظهاران مسئولان در این باره متفاوت است. در ادامه با این نوشتار همراه باشید.

علی رحیمی مظفری درباره قیمت بنزین در سال ۱۴۰۱ گفته است که قیمت بنزین افزایش پیدا نمی‌کند و در سال ۱۴۰۱ همین لیتری ۱۵۰۰ تومان باقی می ماند. حمید پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: «قیمت واقعی بنزین، ۲۰ هزار تومان است.»

با این حال پرویز محمدنژاد، عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، به ایسنا گفته است: «در عین حال که معتقدیم باید در حوزه مصرف بنزین، گازوئیل و سایر فرآورده های آن مدیریت دقیقتری اعمال شود اما هیچ گونه برنامه ای برای افزایش قیمت آن ها در دستور کار مجلس و دولت نیست.»

این نماینده مجلس اعلام کرد که ما به زور و با اجبار قیمت بنزین را در این رقم نگه داشتیم. قیمت بنزین رقمی بالغ بر یک دلار است و مابقی آن یارانه است.

افزایش قیمت بنزین با تصمیم جدید دولت؟ [بنزین 20 هزار تومانی می‌شود؟]

پورمحمدی، عاون سازمان برنامه و بودجه، در این زمینه می‌گوید:

افراد ثروتمند که هر کدام چند ماشین دارند، بیشتر از یارانه بنزین استفاده می‌کنند. قیمت اصلی و واقعی بنزین در اصل ۲۰ هزار تومان است، این افراد از ۱۷ هزار تومان مابه‌التفاوت یارانه بیشتر استفاده می‌کنند.تصمیم جدید دولت درباره افزایش قیمت بنزین مشخص نیست.

در سمت دیگر، پرویز محمدنژاد،‌نماینده مردم لنگرود، در گفت‌وگویی با ایسنا، ضمن تکذیب شایعات مطرح شده در خصوص تغییر در نحوه سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت آن، بیان کرد:

هیچ برنامه ای در خصوص افزایش قیمت بنزین و سایر حامل های انرژی در دستور کار نیست. تنها طرحی که اکنون در خصوص تغییر در نحوه سهمیه بندی بنزین مطرح است، همان طرحی است که به صورت پایلوت بدون تغییر قیمت در جزیره کیش در حال اجرا است. این طرح نیز در راستای کسب اطلاعات مدیریتی در حال اجرا است.

افزایش قیمت بنزین با تصمیم جدید دولت؟ [بنزین 20 هزار تومانی می‌شود؟]

وی در ادامه اظهار کرد: «هیچ بحثی در خصوص افزایش قیمت بنزین در کمیسیون انرژی که مرجع اصلی صدور مجوز در این حوزه است، مطرح نشده و این مطالب صرفا شایعاتی در فضای مجازی است. البته ما معتقدیم که در حوزه مصرف حامل های انرژی نظیر بنزین، گازوئیل و سایر فرآورده های نفتی باید مدیریت دقیق تری اعمال گردد.»

طرح بازتوزیع سهمیه‌بندی بنزین جدید در کیش، با موفقیت به اتمام رسید. حالا قرار است این طرح ابتدا در قشم به صورت آزمایشی و سپس در کل کشور اجرا شود.دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی اعلام کرد که طرح سهمیه‌بندی جدید بنزین در کیش با موفقیت اجرا شد.

حذف یارانه انرژی در برنامه سوم توسعه به اجرا درآمد و بر اساس آن قرار بود قیمت حامل‌های انرژی متناسب با نرخ تورم به صورت تدریجی افزایش یابد اما در مجلس هفتم و پس از آنکه سیاست ثبات قیمتی مورد تصویب نمایندگان قرار گرفت اجرای این برنامه نیز به تعلیق درآمد که اجرای آن می‌توانست بسیاری از مشکلات کنونی دولت را در بخش انرژی مرتفع سازد. این در حالی‌است که هم اکنون بر اساس اعلام آژانس بین المللی انرژی ایران با پرداخت سالانه ۸۶ میلیارد دلار رتبه نخست را در پرداخت یارانه به خود اختصاص داده و پس از آن کشور چین با جمعیت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون نفری با ۳۲ میلیارد دلار رتبه دوم را دارد.

افزایش قیمت بنزین با تصمیم جدید دولت؟ [بنزین 20 هزار تومانی می‌شود؟]

ممکن است با افزایش قیمت بنزین مواجه شویم

بهروز محبی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و نماینده سبزوار در این رابطه گفت:

تاکنون موضوعی تحت عنوان افزایش قیمت بنزین در سال ۱۴۰۱ در مجلس مطرح نشده است. به هر حال طرح ساماندهی بخش انرژی و یارانه یکی از مسائل جدی مجلس است که امیدوارم هر تصمیمی گرفته خواهد شد با درنظرگرفتن محاسبه نتایج و تبعات آن در بحث ساماندهی و هدفمندکردن یارانه‌ها باشد. تا امروز بحث افزایش قیمت بنزین نبوده است، ولی ممکن است این تصمیم هم در آینده اتفاق بیفتد. برخی کمیسیون‌های مجلس طرح‌هایی مثل هر نفر در روز یک لیتر بنزین و از این‌دست مطالب را مطرح کردند که طبیعتاً هر موضوعی که از طرف دولت و مجلس در این رابطه باشد ان‌شاالله با تبادل نظر و خردجمعی به نتیجه‌ای که صلاح کشور در آن مستتر است، می‌رسانیم.

وی در ادامه این با اشاره به اینکه شرایط کشور تورمی است، می گوید: «قطعاً ورود به این مسائل مهم همراه با تبعاتی هم هست، اما باید دانست که حدود یک میلیون و ششصد هزار میلیارد در سال یارانه پنهان داریم که این مبلغ، فقط در حوزه گاز حدود نهصد هزار میلیارد است. این مباحث قطعاً می‌طلبد در حوزه انرژی در پنج فرآورده نفتی تجدیدنظر جدی داشته باشیم که تجدیدنظرها، بحث‌های زیادی مثل بهینه‌سازی و صرفه‌جویی و… را هم شامل می‌شود.»

افزایش قیمت بنزین تکذیب شد

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: «تغییری در چگونگی توزیع بنزین در جایگاه‌های عرضه سوخت ایجاد نخواهد شد و قیمت بنزین یارانه‌ای لیتری ۱۵۰۰ تومان و بنزین آزاد نیز همچنان سه‌هزار تومان عرضه می‌شود.» علی اکبر نژادعلی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با تاکید بر اینکه هیچ ابلاغیه‌ای در خصوص حذف کارت سوخت جایگاه‌داران از چرخه عرضه بنزین نداشته‌ایم، گفت:

شایعاتی که در فضای مجازی منتشر شده صحت ندارد و روال مانند گذشته بوده و هیچ تغییری در شرایط ایجاد نشده است. نژادعلی افزود: قرار نیست که از تیرماه کارت سوخت جایگاه‌داران برای سوختگیری با نرخ آزاد حذف شود. همه اخباری که در فضای مجازی و رسانه‌ای کشور در این خصوص منتشر شده، فاقد صحت بوده و تکذیب می‌شود.

افزایش قیمت بنزین ؛ آیا قیمت واقعی بنزین 20 هزار تومان است؟

جمع‌آوری کارت سوخت آزاد صحت دارد؟

امروز 23 خرداد  جلیل سالاری در آیین رونمایی از اجرای آزمایشگاهی طرح بهنگام‌سازی فروش (بهنوش) در هوشمندسازی عرضه سی‌ان‌جی که عصر امروز در مرکز آموزش اندیشه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برگزار شد، افزود:

جمع‌آوری کارت‌های سوخت آزاد جایگاه‌های عرضه صحت ندارد و دولت نیز هیچگونه برنامه‌ای مبنی بر افزایش قیمت بنزین ندارد.

چالش و مشکلی در زمینه تامین سوخت در کشور وجود ندارد و باتوجه به ذخیره سازی مطلوب صورت گرفته در شرایط فعلی، سوخت مایع موردنیاز حوزه نیروگاهی تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص شایعه افزایش قیمت بنزین چیست؟ در کامنت‌ها بنویسید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (63 نظر)

    سلام هر وقت حقوق و درامد مردم را به دلار دادین بنزین هم بکنید یک دلار اگه بنزین در امریکا یک دلاره حقوق یک شهروندش و یارانه اش ۵هزار دلارهست معادل ۵۰۰۰ لیتر بنزین همه چیز را از مردم گرفتین بخدا همه سرشون تو سطل زباله هاست این اسلام نیست خدایا خودت به داد ملت برس….

    پاسخ

    اگه بنزینوگرون کردید دیگه قبرستونوگرون نکنیددیگه لااقل راحت بمیریم

    پاسخ

    اون نفری که دوتا ماشین یا بیشتر داره پولداره اون خیالی واسش نیست که چقدر بشه قیمت بنزین جای دیگه جبران می‌کنه چون سرمایه داره
    ولی اون کار گر بیچاره با حقوق کمش باید از حقوق ثابتش جبران کنه هزینه رفت آمد روزانه اش را
    در حقیقت با این برنامه دولت باز داره فشار رو به مردم مستضعف میاره

    بیاد بکشید ملت رو همه رو راحت کنید بااین برنامه‌های اقتصادی تون

    پاسخ

    این شایه را خودتان سر زبان ها می اندازید……..

    پاسخ

    می خوای تایید ش بکنید یا ییدش نکنید.مهم نیست ⁉️👉

    پاسخ

    ۹% از منابع جهان رو داریم و ۱% جمعیت جهان

    پاسخ

    یعنی تا بنزین را گران نکنید دست بردار نمی شوید..خبر کم اوردید احه چرا بی خیال نمیشین..بابا ملت دیگه خسته شدند..انقدر خبرهای دروغ و بی سر وته چاپ نکنید لطفا

    پاسخ

    شما از فضا اومدی حقوق کی سه برابر شد بازنشسته ده درصد بفیه هم همینه کجا کار میکنی سه برابر شده

    پاسخ

    همراهی جهت سوق دادن ذهن مردم به سمت افزایش قیمت خیانتی بزرگ به مردمی هست که کمرشان زیر بار گرانی ها شکسته است

    پاسخ

    از لحاظ تجربه این حداقل ۲۰سال ثابت شده هر چی روکه دولت قصد دخالت ویا تغییر قیمت در آن را داشته ابتدا به شایعه و تکذیب دامن زده و بعد از بررسی شرایط حتی با اینکه با مخالفت مردم هم روبه رو میشده عملی میکرده این دفعه هم مستثنی نخواهد بود

    پاسخ

    چرا خودمون دوست داریم که بنزین گرون بشه ،چه دلیلی دارد

    پاسخ

    این مدل جوسازی خیلی وقته.نخ نما شده.این همه راه جدید برای امادگی مردم هست.یکم سوادتون رابالا ببرید

    پاسخ

    لطفاجوسازی نکنیدکارشماشایعه پراکنیست ولی هدفمندوابزاردست واقع شده ایدتاذهن جامعه راآماده این تصمیم هولناک کنید

    پاسخ

    کدوم مسئولی تا حالا اومده که ما کارگرا رو ببینه که چقد داریم زحمت میکشیم و نصف حقوقمون رو باید بدیم اجاره آخه کدوم دولت اینکارو با هموطنش میکنه اینه حکومت امام علی خدا اینجوری گفته کدوم پیامبری اینجوری ظلم کرده آخه تا کی یعنی باید مردم همدیگه رو بخورن تا شما ول کنید بابا به دین به پیغمبر اینجور اسلامی ما نخواستیم بریم یهودی بشیم بهتره خدا لعنت کنه

    پاسخ

    شایعه نکن داداش چرته

    پاسخ

    افزایش قیمت بنزین دراین زمان والبته هرچه سریعتربهترین تصمیمی هست که دولت مبگیره چون انشاالله دیگه همه چیز یکسره میشه

    پاسخ

    بازم همون کلک قدیمی اول شایعه ،بعد واقعیت

    پاسخ

    به فکر امثال من که لیسانس گرفتن و بعد سربازی همچنان بیکارند وشغلی ندارند فکری کنید .ازمون های استخدامی هم که کلا پارتی بازیه…حال کی به ما پاسخگویه..مگه ما حساب نمیشیم تو این مملکت…۳۳سالم شده هنوز دستم تو جیب پدرمه واقعا دیگه نمیدونم چیکار کنم…من برای چی باید این همه مصیبت رو تحمل کنم

    پاسخ

    خدا کنه بنزین بشه لیتری ۵۰ هزار

    پاسخ

    اقای سایت عزیز که مربوط به نمی دانم کدام ارکانی یاشخصی هستی لطفا شایعه پراکنی نکن مگر کار وزندگی نداری اینقدر وراجی میکنی
    شایعه کردن کارزشت وناپسند هست

    پاسخ

    بزار گرون کنند نترسید این احمقی که اینها رو مینویسه دنبال شر میگرده لعنت بر پدر مادر کسی که اینها رو تایپ میکنه

    پاسخ

    همیشه اول مطرح بعد انکار و رد ادعا ، بعد هم اجرا می کنند در صورت اجرا همه چیز مثل خوراک ، پوشاک ، لوازم یدکی خودرو ، میوه ، حمل و نقل و خیلی چیزای دیگه باز هم چند برابر میشه ، قدرت تحمل مردم با این اوضاع و درآمد ریالی و هزینه دلاری قابل تحمل خواهد بود ؟؟؟!!!

    پاسخ

    به جای افزایش قیمت بنزین کیفیت خودروهاتونو ببرید بالا بنزین کمتر مصرف بشه که روز به روز قیمت میره بالا ، کیفیت میاد پایین ، پولشو چطوری می خورند خدا عالمه ، خون همه تصادفات به گردن خودروسازهاست

    پاسخ

    مردم به اندازه کافی بابت گرانی ها تهت فشار عصبی و جمسی و روحی هستن . با آتش بازی نکنید که جزقاله میشید .
    این مردم دیگه چیزی برای از دست دادن ندارن .

    پاسخ

    فروش نفت که مرخص بشه، یه چیزی جاش رو باید پر کنه بلاخره!

    پاسخ