;
coinex

افزایش قیمت بنزین ؛ آیا قیمت واقعی بنزین 20 هزار تومان است؟

افزایش قیمت بنزین با تصمیم جدید دولت اجرایی می‌شود؟ بنزین 20 هزار تومانی می‌شود؟ اظهاران مسئولان در این باره متفاوت است. در ادامه با این نوشتار همراه باشید.

علی رحیمی مظفری درباره قیمت بنزین در سال ۱۴۰۱ گفته است که قیمت بنزین افزایش پیدا نمی‌کند و در سال ۱۴۰۱ همین لیتری ۱۵۰۰ تومان باقی می ماند. حمید پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: «قیمت واقعی بنزین، ۲۰ هزار تومان است.»

با این حال پرویز محمدنژاد، عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، به ایسنا گفته است: «در عین حال که معتقدیم باید در حوزه مصرف بنزین، گازوئیل و سایر فرآورده های آن مدیریت دقیقتری اعمال شود اما هیچ گونه برنامه ای برای افزایش قیمت آن ها در دستور کار مجلس و دولت نیست.»

این نماینده مجلس اعلام کرد که ما به زور و با اجبار قیمت بنزین را در این رقم نگه داشتیم. قیمت بنزین رقمی بالغ بر یک دلار است و مابقی آن یارانه است.

افزایش قیمت بنزین با تصمیم جدید دولت؟ [بنزین 20 هزار تومانی می‌شود؟]

پورمحمدی، عاون سازمان برنامه و بودجه، در این زمینه می‌گوید:

افراد ثروتمند که هر کدام چند ماشین دارند، بیشتر از یارانه بنزین استفاده می‌کنند. قیمت اصلی و واقعی بنزین در اصل ۲۰ هزار تومان است، این افراد از ۱۷ هزار تومان مابه‌التفاوت یارانه بیشتر استفاده می‌کنند.تصمیم جدید دولت درباره افزایش قیمت بنزین مشخص نیست.

در سمت دیگر، پرویز محمدنژاد،‌نماینده مردم لنگرود، در گفت‌وگویی با ایسنا، ضمن تکذیب شایعات مطرح شده در خصوص تغییر در نحوه سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت آن، بیان کرد:

هیچ برنامه ای در خصوص افزایش قیمت بنزین و سایر حامل های انرژی در دستور کار نیست. تنها طرحی که اکنون در خصوص تغییر در نحوه سهمیه بندی بنزین مطرح است، همان طرحی است که به صورت پایلوت بدون تغییر قیمت در جزیره کیش در حال اجرا است. این طرح نیز در راستای کسب اطلاعات مدیریتی در حال اجرا است.

افزایش قیمت بنزین با تصمیم جدید دولت؟ [بنزین 20 هزار تومانی می‌شود؟]

وی در ادامه اظهار کرد: «هیچ بحثی در خصوص افزایش قیمت بنزین در کمیسیون انرژی که مرجع اصلی صدور مجوز در این حوزه است، مطرح نشده و این مطالب صرفا شایعاتی در فضای مجازی است. البته ما معتقدیم که در حوزه مصرف حامل های انرژی نظیر بنزین، گازوئیل و سایر فرآورده های نفتی باید مدیریت دقیق تری اعمال گردد.»

طرح بازتوزیع سهمیه‌بندی بنزین جدید در کیش، با موفقیت به اتمام رسید. حالا قرار است این طرح ابتدا در قشم به صورت آزمایشی و سپس در کل کشور اجرا شود.دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی اعلام کرد که طرح سهمیه‌بندی جدید بنزین در کیش با موفقیت اجرا شد.

حذف یارانه انرژی در برنامه سوم توسعه به اجرا درآمد و بر اساس آن قرار بود قیمت حامل‌های انرژی متناسب با نرخ تورم به صورت تدریجی افزایش یابد اما در مجلس هفتم و پس از آنکه سیاست ثبات قیمتی مورد تصویب نمایندگان قرار گرفت اجرای این برنامه نیز به تعلیق درآمد که اجرای آن می‌توانست بسیاری از مشکلات کنونی دولت را در بخش انرژی مرتفع سازد. این در حالی‌است که هم اکنون بر اساس اعلام آژانس بین المللی انرژی ایران با پرداخت سالانه ۸۶ میلیارد دلار رتبه نخست را در پرداخت یارانه به خود اختصاص داده و پس از آن کشور چین با جمعیت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون نفری با ۳۲ میلیارد دلار رتبه دوم را دارد.

افزایش قیمت بنزین با تصمیم جدید دولت؟ [بنزین 20 هزار تومانی می‌شود؟]

ممکن است با افزایش قیمت بنزین مواجه شویم

بهروز محبی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و نماینده سبزوار در این رابطه گفت:

تاکنون موضوعی تحت عنوان افزایش قیمت بنزین در سال ۱۴۰۱ در مجلس مطرح نشده است. به هر حال طرح ساماندهی بخش انرژی و یارانه یکی از مسائل جدی مجلس است که امیدوارم هر تصمیمی گرفته خواهد شد با درنظرگرفتن محاسبه نتایج و تبعات آن در بحث ساماندهی و هدفمندکردن یارانه‌ها باشد. تا امروز بحث افزایش قیمت بنزین نبوده است، ولی ممکن است این تصمیم هم در آینده اتفاق بیفتد. برخی کمیسیون‌های مجلس طرح‌هایی مثل هر نفر در روز یک لیتر بنزین و از این‌دست مطالب را مطرح کردند که طبیعتاً هر موضوعی که از طرف دولت و مجلس در این رابطه باشد ان‌شاالله با تبادل نظر و خردجمعی به نتیجه‌ای که صلاح کشور در آن مستتر است، می‌رسانیم.

وی در ادامه این با اشاره به اینکه شرایط کشور تورمی است، می گوید: «قطعاً ورود به این مسائل مهم همراه با تبعاتی هم هست، اما باید دانست که حدود یک میلیون و ششصد هزار میلیارد در سال یارانه پنهان داریم که این مبلغ، فقط در حوزه گاز حدود نهصد هزار میلیارد است. این مباحث قطعاً می‌طلبد در حوزه انرژی در پنج فرآورده نفتی تجدیدنظر جدی داشته باشیم که تجدیدنظرها، بحث‌های زیادی مثل بهینه‌سازی و صرفه‌جویی و… را هم شامل می‌شود.»

افزایش قیمت بنزین تکذیب شد

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: «تغییری در چگونگی توزیع بنزین در جایگاه‌های عرضه سوخت ایجاد نخواهد شد و قیمت بنزین یارانه‌ای لیتری ۱۵۰۰ تومان و بنزین آزاد نیز همچنان سه‌هزار تومان عرضه می‌شود.» علی اکبر نژادعلی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با تاکید بر اینکه هیچ ابلاغیه‌ای در خصوص حذف کارت سوخت جایگاه‌داران از چرخه عرضه بنزین نداشته‌ایم، گفت:

شایعاتی که در فضای مجازی منتشر شده صحت ندارد و روال مانند گذشته بوده و هیچ تغییری در شرایط ایجاد نشده است. نژادعلی افزود: قرار نیست که از تیرماه کارت سوخت جایگاه‌داران برای سوختگیری با نرخ آزاد حذف شود. همه اخباری که در فضای مجازی و رسانه‌ای کشور در این خصوص منتشر شده، فاقد صحت بوده و تکذیب می‌شود.

افزایش قیمت بنزین ؛ آیا قیمت واقعی بنزین 20 هزار تومان است؟

جمع‌آوری کارت سوخت آزاد صحت دارد؟

امروز 23 خرداد  جلیل سالاری در آیین رونمایی از اجرای آزمایشگاهی طرح بهنگام‌سازی فروش (بهنوش) در هوشمندسازی عرضه سی‌ان‌جی که عصر امروز در مرکز آموزش اندیشه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برگزار شد، افزود:

جمع‌آوری کارت‌های سوخت آزاد جایگاه‌های عرضه صحت ندارد و دولت نیز هیچگونه برنامه‌ای مبنی بر افزایش قیمت بنزین ندارد.

چالش و مشکلی در زمینه تامین سوخت در کشور وجود ندارد و باتوجه به ذخیره سازی مطلوب صورت گرفته در شرایط فعلی، سوخت مایع موردنیاز حوزه نیروگاهی تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص شایعه افزایش قیمت بنزین چیست؟ در کامنت‌ها بنویسید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (63 نظر)

    خداوکیل این چه روزگاری هست برامون ساختن.یه روزروغن گرون میشه.یه رورماکارونی گرون میشه.یه روزآردسهمیه بندی میشه.یه روزمرغ نیست.یه روزکرونا.یه روزتب کریمه..الان هم‌میگن بنزین گرون میشه..این چه مملکتی هست…دیگه خسته شدیم.هرروزاسترس.هروزجنگ اعصاب یه روزخوش ندیدیم ..دیگه بریدم.خسته شدم …باباآدم هستیدشمایاحیوون..میفهمیدخسته شدیم مامردم ایران…ازصبح میریم کارگری وخسته وکوفته شب میایم خونه..بعدبگن توعرض یه شب بنزین میخان گرون کنن…من کارگریه باک بنزین موتورم‌بخام پرکنم برم سرکارمیشه۲۰۰هزارتومان..مگه روزمزدکارگرروزی چنده که ۲۰۰تومانش بدم بنزین…؟فکرکردی فقط خرج خوراک هست زندگی… احمقهاهرخونه ای چندتابچه داره.خرج زن وبچه.خرج داروودوا.خرج پوشاکشون.خرج مدرسه اشون.ایناازکجابیادچراازخدابی خبرید…چرامردم ایران براتون ابزارشدن؟

    پاسخ

    چرااینقدرباشایعات دامن میزنیدبه گرانیها

    پاسخ

    سلام ،ما مردم کاملا حقمونه چرا چون بیشترمون یه هفته نمیتونیم تحمل کنیم مرغ نخوریم بنزین نزنیم گوشت نخوریم نون نخوریم ،ما مردم خودخواه کاملا حقمونه چون برعکسه این چیزی که گفتم عمل میکنیم توقع داریم جامعه پر از دزد و خفت گیر نشه،هیچ آمریکایی هیچ دولتی مسئول نیست ،من و شما مسئولیم ،که هر چی میشه خواست خدا و حاکم شهر میدونیم

    پاسخ

    درضمن حقوق کارگرتواروپا1100یوروست

    پاسخ

    بااین تفاسیرافزایش خواهدداشت ولی حضرات مقایسه روبادیگرکشورها ملاک قرارمیدن پس حقوق روهم به دلاریایوروبدید درضمن 5برابریارانه ای که پرداخت میشه سوددولته منت نذارید

    پاسخ

    با طرح جدید سهمیه بندی و اصلاح تدریجی و پلکانی شدن قیمت بنزین و دیگر حاملهای انرژی در بازار بهینه‌سازی و خرید و فروش سهمیه توسط مردم موافقم اگر درست و حساب شده اجرا شود، این نتایج را در پی دارد: 1- کاهش کسری بودجه دولت که منشا اصلی تورم است 2- به کاهش ترافیک خیابانها و آلودگی هوا و مرگ و میر فراوان ناشی از آن و منجر میشود 3- اصلاح قیمت و بهینه سازی مصرف انرژی و سرمایه گزاری و اشتغال بیشتر در این زمینه 4- عدالت بیشتر در بهره مندی از یارانه انرژی.
    در صورتی که فقط سهمیه دولتی قابل فروش باشد، میتوان از دلالی هم جلوگیری کرد.
    البته در کنار اصلاح و بروز بودن قیمت انرژی و سوخت باید سیاستهای تکمیلی دیگری مانند کوپن یا کارت مواد غذایی و سهمیه حمل و نقل عمومی انجام گیرد – در زمینه دیگر حاملهای انرژی هم سهمیه قابل مبادله به مردم داده شود تا افرادیکه در مصرف منابع ، برنامه ریزی و صرفه جویی انجام میدهند نتیجه مستقیم آنرا دریافت کنند، همچنین باعث اصلاح الگوی مصرف میگردد.
    برای اینکه سهمیه بندی جدید بنزین به افراد عادلانه تر باشد و حد اقل سهمیه هم رعایت گردد، پیشنهاد میشود: به خانواده های 2 نفره 60 لیتر- 3 نفره 75 و 4 نفره 90 و 5 نفر به بالا 105 لیتر پرداخت گردد.

    پاسخ

    بنزین 20 هزار تومانی غربی نه خاورمیانه، غربی که بنزین نداره، نه خاورمیانه ای که روی اقیانوس نفت گاز معلق،، اگه بخایم اروپایی قیمت گزاری کنیم پس قیمت یک پورشه در ایران باید 500 میلیون باشه، هرحغرافیایی نداشته هاش گرونه، ما چرا؟؟؟؟؟؟

    پاسخ

    اصلاح قیمت کار بسیار درستی اما در زمان مناسب زیرساخت مناسب درنظر گرفتن مردم وجامعه اقتصادی نهایتا هر کاری کردیم قیمت ارز بالا نرود در غیر اینصورت اب در هاون کوبیدن است کار بدیم دست اقتصادانا

    پاسخ

    یکی از بزرگترین مشکل مملکت بی ارزش بودن پول ملی است اگر دولت بجای اینکه به افزایش نرخ بنزین محصولات غذایی بپردازند به افزایش ارزش پول ملی اقدام کنه تمام مشکلات حل میشه در تمام این سالها هیچگونه بحثی در مورد افزایش ارزش پول ملی نشده و نمی‌دونم چرا

    پاسخ

    نه تو را خدا خجالت نکشید زیادش کنید…..

    پاسخ

    سلام و درود
    بله قیمت واقعی بنزین در کشور های خارجی نزدیک به 22یا 23هزار تومان است
    ولی حقوق کارگر هم در کشورهای خارجی روزانه 1800هزار تومان است
    حقوق به این قیمت برسه بنزینم افزایش پیدا کنه ………

    پاسخ

    با سلام به نظر بنده کسانی که در این موقع حساس این حرفها را بیان می‌کنند نه دوست خواه دولت هستند و نه دوست خواه ملت ،اصلا این موقع نباید دست به چنین شایعات خطرناکی زده شود ،چون جامعه توان و هضم چنین حرفهایی را ندارد ،باعث حرج مرج در جامعه می‌شود، و وطن فروشان وبینندگان و دلواپسان بیشترین منفعت را می‌برند، و از رئیس جمهور محترم تقاضا داریم ،دقیقا حواسشان باشد که کسانی که این طراحی‌ها را انجام می‌دهند دوستشان نیستند.

    پاسخ

    قیمت گذاری به روز بنزین جز ملزومات و واجبات پیشرفت اساسی ورفع معضلات حل نشدنی چندین ده ساله کشور مانند اسراف افسار گسیخته در مصرف آن ، ترافیک ، آلودگی محیط زیست وآمار بالای تصادفات وآمار وحشتناک مرگ و میر های ناشی از آن است البته با اجرای سه شرط اصلی ۱_ آزاد سازی واردات خودرو با قیمت وباکیفیت و کم مصرف در حد کشورهای خارج و نامحدود با حداقل گمرکی مثلا در حد ۱۰ در صد و تولید داخل با کیفیت بالا و بروز و با قیمت بسیار پایین حتی تا یک پنجم قیمت کارخانه ای فعلی ۲_تقویت قوی ناوگان حمل و نقل داخل و خارج شهری با قیمت تمام شده پایین و با کیفیت و میزان مطلوب ۳_ مدتی در نظر گرفتن یارانه سوخت مثلا ۱۵ لیتری برای هر فرد ایرانی مانند آنچه که در کیش اجرا شد و اگر این طرح دقیق و کارشناسی شده و صادقانه اجرایی شود کشور از چندین معضل خطرناک ذکر شده در بالا که روز بروز در حال وخیم شدن است نجات پیدا خواهد کرد و این از اهم واجبات است

    پاسخ

    مگه حقوق مردم به دلار است که قیمت بنزین به دلار باشه

    پاسخ

    وقاحت هم حدی داره اگر قرار باشه قیمت بنزین را بر حسب دلار حساب کنید حقوق کارگر و کارمند هم باید بر حسب دلار باشه مطمعن باشید اگر ریالی به قیمت بنزین افزوده شود گور خودتونو کنید البته در جمهوری اسلامی هر چیزی اول شایعه هستش و بعد تکذیب و بعد اجرا وشما رسانه حکومتی که این خبرهای اراجیف را منتشر میکنی اینو بدون که داری نون میزنی تو خون مردم و خدا به حق عظمتش نیست و نابودتون کنه

    پاسخ

    دولت میگه بنزین گران نمی شود بعد از اونور شما میآید خبر میذارید و همین را میگید این یک معنی بیشتر ندارد دارید زمینه سازی میکنید.من که الآنم به زور بنزین میزنم اگه گران بشود میرم چرخ میخرم با این حقوق و درامد ماشین داشتن یعنی ضرر

    پاسخ

    با افزایش بنزین قشر ضعیف جامعه نابود می شود و فقط مرفهین هستن که هیچ تاثیری براشون نداره.
    ما اومدیم خودمون رو با کشورهای همسایه و دیگر کشورها مقایسه می کنیم بدون هیچ امکانات روحی و رفاهی برای شهروندان گرامی.
    به داد مردم برسید…

    پاسخ

    درآمد با دلار خرج با دلار باشد مشکلی نیست بنزین لیتر یک دلار. درآمد ریال خرج دلار بی ثباته

    پاسخ

    اگر بنزین 500تومان گرونتربشه هرج مرج میشه یعنی بیسوادی توکوزه های خالیست امیدوارم همیشه درارامش باشه پناه برخدا

    پاسخ

    چرا اینقدر هی مینویسید گران میشود ،انگار اگه دولت هم نخواد گرون کنه ما مردم یه کاری میکنیم تا گرون کنه

    پاسخ

    اول اگه می خواهید بنزین را به قیمت دوبی بکنید حقوق کارگرها و کارمندان را مثل کارگر و کارمندان دوبی بدهید و همین الان اجناس را به دلار می خریم و حقوق به ریال می گیریم

    پاسخ

    چرا دولت محترم و مسئولین دست اندر کار در مورد افزایش ناگهانی حقوق و دستمزد هیچ وقت چیزی نمیگن و یا ندارن بگن ولی هر روز و هر لحظه شاهد افزایش قیمت نجومی کالا و مایحتاج روزمره مردم هستیم و مسئولین دغدغه افزایش لحظه ای و فشار حداکثری به مردم رو دارند چرا؟ و به کجا چنین شتابان؟ شما تعادل و توازن میزان درآمد و هزینه مردم رو نادیده می گیرید که درآمد بریال است و هزینه به دلار؟ سالی یکبار با ۱۰ درصد افزایش حقوق و هر لحظه ۲۰۰ ،۳۰۰ و حتی بیش از ۵۰۰ الی ۱۰۰۰ در صد شاهد افزایش قیمت در بیشتر کالاها،پوشاک، مسکن،اجاره بها و غیره هستیم و اجرای طرح افزایش قیمت بنزین در جزیره کیش رو که اکثرا از تمکن مالی خوبی برخوردارند رو نمیشه مشت نمونه خروار دانست و چنین نسخه ای رو برای کل کشور پیچید و اصلا در این معادله چند مجهولی مهمترین وجه مجهول که آستانه تحمل مردم است رو در نظر نگرفتید و بقولی باید طراح سوال بر اساس معیار سنجش آزمون به نحوی سوال طرح کند که فرد ضعیف هم توانایی حل آنرا داشته باشد.

    پاسخ

    ادمین محترم چرا هر روز با روح وروان مردم بازی میکنی دولت فعلا همین چاهی که تو همین مدت کم برای ملت کنده گذر کنه بعد چاهی دیگر بکنهحقوق 10درصد قیمت اجناسی که خود دولت اعلام کرده 400درصد فعلا همینا را همسان سازی کنه بعد تصمیم دیگری بگیرد مردم کشش ندارند اگه دلتان برای آبانی دیگر تنگ شده بسم ا…

    پاسخ

    همش بهانه گرانی بنزین تعداد ماشینای پولداراست..اولا پولدارا چند درصد جامعه هستن.ثانیا ماشینای پولدارا همشون خارجی و مصرفشون صدی ۴ یا ۵لیتره.ثالثا تو خیابونا بجز پراید و پیکان و پژو چند درصد ماشین خارجی دیده میشه..هنوز پیکان و پاترول که صدی بیست وپنج میسوزن تعدادشان از ماشینا خارجی بیشتره..بعدشم بنزینایی که تو ایران میفروشین در برابر بنزینای همین عربا مقایسه کنین ببینین واقعا ارزشش چقده..بابا جم کنین این بساط دروغ و دغلو…بخدا قسم نصف مردم با کرایه کشی نون زن و بچاشونو میدن دیگه نفسمون بند اومده

    پاسخ

    مخ های اقتصاد . وقتی همه چیز به دلار حساب میکنید . چرا حقوق ها را به ریال محاسبه میکنید . دشمنان اصلی مردم شمایید

    پاسخ

    این که ماشین های ایرانی به طور میانیگن دوبرابر ماشین های ژاپنی سوخت مصرف می کنند هم می توانه دلیلی برای مصرف بالا باشه ! چرا مصرف سمند با ۱۰۰اسب بخار ۲۸درصد از تویتا کرولا با ۱۵۰اسب بخار بیشتر !! باازده موتور های خودروهای ایرانی بسیار بالاست بخاطر قدیمی بودنشون

    پاسخ

    دوست عزیز دقیقا ۳برابر خودروهای جهان بنزین مصرف میکنندبعبارتی این اقتصاددانان برتر جهانی در دولت ایران،نمیتوانند یک حساب ساده را انجام بدهند در حالی که حقوق ب پشیزه(ریال)وهزینه های مردم همراه درآمد دولت ازجیب ملت ب دلاره .امروز در اصل بنزین را ۹هزار تومن به ملت میفروشند حالا کشتار ملت با این خودروها بماند اینها یا نمیدانند یا خودشان را ب نفهمی مطلق زده اند

    پاسخ

    دقیقا درست فرمودید. اینا همه اقلام رو به قیمت جهانی رسوندن و با کل دنیا مقایسه میکنند.
    پس حقوق کارمندان و کارگران هم باید با نرخ دلار جهانی محاسبه بشه و ما مردم در این صورت اعتراضی نداریم.

    پاسخ

    آخه لامصب مگه درامد ما با دلاره که شما هزینه هامون رو با دلار مقایسه میکنید. مواد غذایی رو گران کردید بنزین رو هم گران کنید. برق رو صادر میکنید و پولش رو هم بهتون نمیدن .به مردم گرونی و بدبختی دادید. سعادت خودتون رو در گرو مروم کشورهای عرب میدونید.الانم که قطعنامه دوباره دادن بر علیه هسته ای و موشکی و پهبادی.کل دنیا بر علیه ماست دلتون به روسیه و چین خوشه.روسیه هم که مواد غذاییش رو از ما میگیره. چین‌که نمیتونه به تعهد ۲۵ ساله ش با ایران پایبند باشه و خرید نفتش رو محدود کرده و روسیه میخره ارزانتر.پس دلتون به کی خوشه. میخواهید چه گلی به سر این ملت کنید

    پاسخ

    بله حقوق واقعی کارمند بانک صادرات هم ۲۰ میلیون تومان دریافتی میشود یا ۱۲ میلیون ****

    پاسخ

    اون طرح کیش هم غلطه کسی که خودرو نداره بنزبن چرامیدهید مثل اینیکه هرکی خونه داره یانداره دولت وام اجاره بده بنزین برای هرخانواده یک سهمیه بقیه به قیمت ازاد

    پاسخ

    بخدا اگر ۱۰۰۰تومان اضافه بکنن روی قیمت بنزین ببینید این دفعه ملت چه اعتراضاتی بکنه ،مگر ملت مسخره شما هستن هر روز ی چیز گرون میکنید ،چرا دست دولت در جیب ملته؟ اینهمه درآمد کشور کجا داره خرج میشه ؟چرا گرفتن از ملت ب دلار و پس دادن ب ملت ریال؟شما یک حقوق باز نشسته دربدر را الان ۳ماه هنوز مشخص نکردید اما قیمت هر چیزی ک گران بشه از همان ساعت اول اجرایی میشه؟ این چه عدالتیه؟مردم دیگه خونشان ب جوش اومده بسه اینهمه گرونی ،یک لقمه نون خالی میخوردم اونم اومدن جیره بندی و کوپنی کردن واقعا جای تاسف داره برای یک کشور با اینهمه درآمد ملتش گرسنه باشد،

    پاسخ

    دولت در زمینه حقوق و عدالت اجتماعی یک بام و دو هوا عمل میکند مخارج خودش را بر اساس دلار حساب می کند اما مخارج مردم را بر اساس ریال حقوق مردم را بر اساس ریال حساب میکند اما دریافتی هایش بر اساس دلار است بنزین همین الان هم خیلی گران است چون با این درآمدها نمی توان بنزین خرید و به مسافرت رفت هزینه ۱۰ هزار کیلومتری اندازه سه ماه یارانه ای دولت است

    پاسخ

    وقتی قیمت بنزین با قیمت تمام شده مطرح می شود باید حقوق من کارمند هم با نرخ تمام یعنی دلار محاسبه شود ،والا حرف واهیی بیش نیست.

    پاسخ

    واهی نیست مگه نون ۴ برابر شد همه چی ۳ برابر شد حقوقت ۳ برابر شد ،اینا به این حرفا کاری ندارن حکم قضایی اومده تو دستگاه ریاست جمهوری حکم میده و تمام بنزین ۲۰ تومن ، همه چی هم هست برین بخورین

    پاسخ

    تو رو خدا زودتر گرون کنید ، مردم همینجوری دارند گار میگیرن همدیگرو

    پاسخ

    پدر سوخته نباشی این موضوعات گرانی بنزین رامطرح نمیکنی!!
    حرفهای بدتری لایق امثال شماست که اینجا مطرح نمیکنم.

    پاسخ

    واقعاً درسته نباید تنها بنزین و بقیه کالاها را به دلار حساب کنید باید حقوق و مزایای کارمند و کارگر را هم با دلار حساب کنید شما یه یارانه دادید اونموقع دلار سه یا چهار هزار بود ولی دلار اومد تا سی هزار تومان یارانه شما تغییر نکرد حالا اومدین بنزین را با دلار حساب میکنید شما یا ملتو بلانسبت خ …. گیر اوردین یا خودتون بیسوادین از اقتصاد هیچی سر در نمیارین

    پاسخ