;
coinex

آمار فروش سینماهای ایران در فصل بهار 1401 ؛ فاجعه‌ای به تمام معنا!

آمار فروش سینماهای ایران در فصل بهار 1401 اخیرا اعلام شده و نکته قابل توجه درباره آن این است که برای بیش از 20 فیلم، تنها 4 میلیون تماشاگر به سینما رفته‌اند.

اخیرا آمار فیلم‌های اکران شده در سه ماهه نخست سال 1401 به همراه میزان فروش سینماهای سراسر کشور اعلام شده است. رقمی بسیار پایین و البته خطرناک برای صنعت سینما در ایران. اما وضعیت فروش فصل بهار سینماهای ایران 1401 چگونه است؟

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های قدیمی ایرانی قبل از انقلاب

آمار فروش سینماهای ایران در فصل بهار 1401

به گزارش روابط عمومی سینما شهر و سمفا، در طول فصل بهار سال 1401، بیش از 20 فیلم مختلف در سینماهای سراسر کشور اکران شدند که این موارد شامل عناوینی چون «موقعیت مهدی، گل به خودی، قدغن، سگ بند، روز صفر، شادروان، مردبازنده، انفرادی، لامینور، مغز استخوان، مجبوریم، چند میگیری گریه کنی؟، علف‌زار، سلفی با دموکراسی، پسران دریا، بدون قرار قبلی، نقره داغ، والدین امانتی، هناس، بی صدا حلزون» است که نکته مهم آن مربوط به آمار فروش و حضور تماشاگران است.

آمار فروش سینماهای ایران در فصل بهار 1401

در مورد این 20 فیلم در طول سه ماهه نخست سال 1401، تنها 4 میلیون مخاطب به سینما رفته‌اند. به طور دقیق‌تر باید گفت سینماهای ایران با اکران بیست فیلم در طول سه ماه فصل بهار 1401، تنها 3 میلیون و 913 هزار و 339 مخاطب به خود جذب کرده‌اند که زنگ خطری جدی را برای سینمای ایران به صدا در آورده است.

آمار فروش سینماهای ایران در فصل بهار 1401

بر اساس این گزارش، از مجموع 222 سینمای فعال در سراسر کشور، پردیس های سینمایی کوروش، ایران مال، ملت، آزادی، هویزه مشهد، هنر شهر آفتاب شیراز، ساحل اصفهان، چهارسو، مگامال و هدیش؛ به ترتیب رتبه‌هی 1 تا 10 را از نظر میزان فروش و مخاطب داشته‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص آمار فروش سینماهای ایران در فصل بهار 1401 چیست؟ به نظر شما دلیل این آمار پایین فروش سینماها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر