;
coinex

ویژگی کاهش مصرف انرژی در کروم منجر به حفظ طول عمر باتری می‌شود

گوگل به زودی ویژگی جدیدی به مرورگر گوگل کروم خود اضافه خواهد کرد که با کاهش مصرف انرژی در کروم در افزایش عمر باتری گوشی تاثیر زیادی دارد.

گوگل کروم، این قابلیت جدید خود را «Quick intensive timer throttling of loaded background pages» نام‌گذاری کرده است و با افزودن این قابلیت، قصد دارد عملکرد خود در مصرف باتری را بهبود بخشد.

بیشتر بخوانید: بزرگترین تولیدکنندگان تراشه در فصل اول 2022 ؛ برتری چشمگیر TSMC بر سامسونگ

ویژگی کاهش مصرف انرژی در کروم

مرورگر کروم با اینکه مصرف بالایی در منابع سیستم دارد از جمله محبوب‌ترین مرورگر وب در سراسر جهان است. ولی احتمال می‌رود این روند به زودی تغییر یابد، زیرا این شرکت در حال آزمایش قابلیتی است که عمر باتری را برای کاربران Chrome در همه پلتفرم‌هایی که تب‌های زیادی را باز نگه می‌دارند، افزایش دهد.

ویژگی کاهش مصرف انرژی در کروم

کروم در صورتی که کاربر بیشتر از پنج دقیقه با کد جاوا اسکریپت سروکار نداشته باشد، به صفحات وب اجازه می‌دهد این کدها را یک بار در دقیقه اجرا کنند و در این حالت، برگه‌های غیرفعال به خواب می‌روند. این تغییر بر کاهش سرعت صفحات وب که در پس‌زمینه کروم باز هستند، تأثیر می‌گذارد.

کاری که در این ویژگی انجام می‌پذیرد، این است که مدت زمان پنج دقیقه به 10 ثانیه کاهش می‌یابد. با توجه به این ویژگی انتظار می‌رود، عمر باتری افزایش یابد و زمان پردازش CPU در حدود 10 درصد بهتر شود. البته به این معنی نیست که عمر باتری 10 درصد بیشتر می‌شود، زیرا CPU تنها کسری از کل انرژی مصرفی یک سیستم است. با این حال این ویژگی جدید تاثیر قابل توجی در مصرف باتری دستگاه شما ایجاد خواهد کرد.

گوگل اطمینان می‌دهد که در طول آزمایش داخلی این ویژگی، هیچ مشکلی را تجربه نکرده است. این قابلیت، در ماه‌های آینده در پلتفرم‌های ویندوز، سیستم‌عامل کروم، لینوکس، macOS و اندروید برای کاربران فعال خواهد شد. احتمالا مرورگرهای Microsoft Edge و Opera را که مبتنی بر کرومیوم هستند نیز این قابلیت را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد کاهش مصرف انرژی در کروم چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر