;
coinex

یارانه تیر 1401 فردا واریز می‌شود؛ تکلیف جاماندگان چه شد؟

تاریخ دقیق پرداخت یارانه تیر 1401 روز 21 این ماه اعلام شده است. به گفته سازمان هدفمندی یارانه‌ها، یارانه معیشتی 300 و 400 هزار تومانی روز یکشنبه 21 تیرماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

پس از اقدام دولت در حذف ارز 4200 تومانی در واردات کالاهای اساسی، روند واریز یارانه‌ها و همچنین مبلغ پرداختی متفاوت شد. پیش از این اقدام، دولت در دهم هر ماه، یارانه معیشتی با مبالغ  55 تا 205 هزار تومانی و در بیستم هر ماه مبلغ نقدی 45 هزار و 500 تومانی را به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌کرد.

تاریخ دقیق پرداخت یارانه تیر 1401 بیست و یکم ماه اعلام شد

واریز یارانه‌ها در روش جدید دولت در دو ماه گذشته، در روز بیستم هر ماه انجام شد؛ اما در تیرماه سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد که شهروندان روز بیستم این ماه منتظر دریافت یارانه معیشتی نباشند و پرداخت یارانه تیر 1401 به تاخیر افتاده است.

تاریخ دقیق پرداخت یارانه تیر 1401 بیست و یکم ماه اعلام شد

طبق اعلام این سازمان، سه شنبه 21 تیر ماه یارانه معیشتی با مبالغ 300 و 400 تومان به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. دولت هر ماه برای پرداخت یارانه معیشتی   حدود 23 هزار میلیارد تومان هزینه می‌کند. در حالی که قرار بود طبق قانون بودجه 1401، پرداخت‌ها به صورت کالابرگ باشند؛ موضوع کالابرگ نیز هنوز مشخص نشده و پرداخت‌ها همچنان نقدی انجام می‌شوند.

با اقدام دولت در حذف ارز 4200 تومانی در خصوص واردات کالای اساسی، طرح پرداخت یارانه معیشتی با مبالغ 300 و 400 تومان به شهروندان آغاز شد. البته گفتنی است که در این اقدام، یک دهک از پرداخت یارانه معیشتی حذف شدند و پرداخت‌ها به 9 دهک ادامه یافت.

دولت در روش جدید پرداخت یارانه معیشتی، برای سه دهک اول مبلغ 400 هزار تومان و برای شش دهک دیگر مبلغ 300 هزار تومان واریز می‌‌کند.

تکلیف یارانه جاماندگان چه خواهد شد؟

هنوز تاریخ دقیقی از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در خصوص قابل برداشت شدن یارانه جاماندگان اعلام نشده است، اما به نظر می‌رسد این سازمان در نظر دارد تا همزمان با پرداخت یارانه تیر 1401 مبلغ یارانه جاماندگان را نیز قابل برداشت کند.

تکلیف یارانه جاماندگان چه خواهد شد؟

افرادی که در دو ماه گذشته موفق به دریاف یارانه خود نشدند و اعتراض خود را در سامانه به ثبت رساندند می‌توانند در تیرماه منتظر دریافت یارانه کمک معیشتی دولت باشند. لازم به ذکر است که پیش از این نیز اعلام شده بود که از دو نیم میلیون نفری که در این سامانه اعتراض خود را ثبت کردند و در لیست جاماندگان قرار دارند، 300 هزار نفر مشمول دریافت یارانه نشده‌اند.

بیشتر بخوانید

نظر شما درمورد یارانه تیر 1401 چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر