;
coinex

نسخه اقتصادی هدست واقعیت افزوده اپل در حال توسعه است

در شرایطی که شایعات و اخبار یکی دو سالی است که حول و وش هدست AR اپل جریان دارد، حال خبر از توسعه نسخه اقتصادی هدست واقعیت افزوده اپل رسیده است.

اپل ممکن است یک نسخه مقرون به صرفه و ارزان‌تر از هدست AR (واقعیت افزوده) خود را ارائه دهد، اما باید تا سال 2025 منتظر بمانید. همانظور که در گزارشات اخبار قبلی آمده است، احتمالا اولین هدست AR اپل در سه ماهه سوم سال 2023 به بازار عرضه خواهد شد که این به خودی خود خبر خوبی است اما قیمت آن حدود 3 هزار دلار خواهد بود که در نتیجه تجربه AR کوپرتینویی‌ها برای همه نخواهد بود.

بیشتر بخوانید:‌ آمار واردات گوشی ایران در سال 1400 ؛‌ برتری سامسونگ در تعداد و ارزش!

نسخه اقتصادی هدست واقعیت افزوده اپل

با این حال اگر قصد خرید یک هدست Apple AR را دارید و نمی‌خواهید قیمت زیادی پرداخت کنید باید تا سال 2025 صبر کنید تا گزینه ارزان‌تر آن ارائه شود. این گزارش امروز از سوی «مینگ-چی کو»، تحلیلگر سرشناس مسائل اپل منتشر شده و به عرضه یک مدل پیشرفته‌تر در کنار یک مدل ارزان‌تر اشاره می‌کند.

نسخه اقتصادی هدست واقعیت افزوده اپل در حال توسعه است

مسلما این محصول به چیپست اپل سیلیکون مجهز می‌شود و به این ترتیب، می‌توانیم انتظار گرافیک فوق العاده بالایی را از آن داشته باشیم. شایعات حاکی از آن است که زبان طراحی آن از ایرپادز مکس و اپل واچ الهام گرفته شده است. این احتمال وجود دارد که با یک نمایشگر سوم امولد هم روبه‌رو شویم که کیفیت پایین‌تری خواهد داشت. این احتمال وجود دارد که این نمایشگر برای نمای جانبی مورد استفاده قرار بگیرد که کیفیت پایین‌تر آن را توجیه می‌کند.

متأسفانه، Kuo در مورد قیمت احتمالی هدست ارزان قیمت Apple AR یا مشخصات احتمالی آن چیزی نگفته است، بنابراین ما دقیقا نمی دانیم که این مدل چقدر ارزان‌تر خواهد بود. با این حال، طبق گفته کو، نسل دوم Apple AR فروش زیادی خواهد داشت. او اظهار داشت که «به لطف نسل دوم استراتژی محصولات AR/MR اپل و اکوسیستم کوپرتینو ، ممکن است حدود 10 میلیون دستگاه از دستگاه AR خود را «در سال 2025 یا 2026» به سراسر جهان ارسال کند.

باید توجه داشته باشیم که همه اینها فقط یک شایعه است، اپل چیزی در مورد هدست AR نگفته است، چه رسد به یک دستگاه AR نسل بعدی با نسخه ارزان‌تر. با این حال، این امکان برای کوپرتینوها وجود دارد که چنین مدل اقتصادی‌تری را عرضه کنند.

این شرکت هنوز نسل اول هدست واقعیت ترکیبی خود را معرفی نکرده‌ اما بر اساس شایعات، باید منتظر دستگاهی با دو پنل Micro-OLED و یک پنل AMOLED باشیم. این نمایشگرها رزولوشن بالایی خواهند داشت تا در مقایسه با محصولات رقیب تجربه دیداری بهتری ایجاد کنند.

به گفته افشاگر پرکار Ming-Chi Kuo ، اپل احتمالاً نسل دوم هدست AR خود را در نیمه اول سال 2025 عرضه خواهد کرد. اما این بار، کوپرتینویی‌ها به جای یک مدل گران قیمت ممکن است دو نسخه را معرفی کنند. یکی با عملکرد بهتر و احتمالاً برچسب قیمت بیشتر، و دیگری مقرون به صرفه‌تر که دقیقاً برای افرادی طراحی شده است که نمی‌خواهند چنین مبلغ هنگفتی را برای یک هدست AR صرف کنند.

هدست اپل همچنین از حسگرهای پیشرفته‌ای را داراست تا علاوه بر شناسایی محیط، بتواند حرکات دست کاربر را تشخیص دهد. واقعیت مجازی (VR) یک تجربه‌ی شبیه‌سازی‌شده است که می‌تواند نمایی شبیه به دنیای واقعی یا کاملاً متفاوت از آن را ارائه بدهد. برنامه‌های واقعیت مجازی شامل سرگرمی مانند (بازی‌های ویدیویی) و آموزش مانند (آموزش پزشکی یا نظامی) است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد نسخه اقتصادی هدست واقعیت افزوده اپل چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

منبع خبر: PhoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر