coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

قابلیت جدید iOS 16 تصاویر تکراری را شناسایی و حذف می‌کند

با قابلیت جدید iOS 16 از این به بعد آیفون قادر به تشخیص تصاویر تکراری و حذف نسخه‌های کپی یک تصویر واحد در گالری خواهد بود، تا فضای کمتری اشغال شود.

این روزها و در گوشی‌های هوشمند اتفاقات زیادی می‌تواند به سادگی فضای داخلی گوشی‌های امروزی را که اتفاقا بسیار هم زیاد به نظر می‌رسند پر کند. یک مورد جزئی که شاید کمتر به آن توجه شده باشد، موضوع عکس‌های تکراری است! کافی است سری به گالری خود بزنید تا ببینید شما هم با این مشکل مواجه هستید.

فرقی ندارد تصویر با دوربین ثبت شده باشد یا از تصاویر دانلودی و ذخیره شده باشد. همه ما تعداد زیادی عکس تکراری داریم که از یک سوژه و موقعیت چندبار ثبت شده یا به اشتباه در زمان دانلود چندبار ذخیره شده‌اند.

این تصاویر بالطبع فضای زیادی اشغال کرده و ممکن است دردسرساز شوند. گرچه شما می‌توانید برای رفع این مشکل هرازچندگاهی سری به گالری زده و تصاویر تکراری را حذف کنید، اما حال اپل راهکار بهتری حداقل برای کاربران محصولات خود ارائه داده است.

بیشتر بخوانید: نسخه بتای عمومی iOS 16 و iPadOS 16 منتشر شد

شناسایی و حذف تصاویر تکراری با قابلیت جدید iOS 16

نسخه آزمایشی این قابلیت در حال حاضر عرضه شده و احتمالا طی هفته‌های آتی رسما منتشر می‌شود. با این قابلیت دیگر نیازی نیست گالری دستگاه را زیر و رو کنید تا تصاویر تکراری را پیدا کنید.

کافی است اپلیکیشن Photos را باز کرده، به زبانه Albums بروید و به پایین صفحه اسکرول کنید تا به گزینه other برسید. از این بخش نیز گزینه duplicate را برگزینید. فناوری هوش مصنوعی قابلیت جدید اپل به‌طور خودکار گالری تصاویر گوشی شما را آنالیز و عکس‌های شبیه به هم را شناسایی خواهد کرد.

قابلیت جدید iOS 16 تصاویر تکراری را شناسایی و حذف می‌کند

نکته جالب‌تر اینکه این قابلیت صرفا محدود به عکس‌های یک روز خاص نیست و اگر دو عکس مشابه با فاصله زمانی زیاد از هم ثبت شده باشند هم به عنوان نتایج جستجو به نمایش درخواهند آمد. بعد از پایان جستجو، همه تصاویر به نمایش درخواهند آمد و شما می‌تواند با انتخاب گزینه merge تنها یکی از تصاویر را نگهدارید و بقیه را حذف کنید.

قابلیت جدید iOS 16 تصاویر تکراری را شناسایی و حذف می‌کند

تصاویر حذف شده در جایی به نام Recently deleted ذخیره می‌شوند و بعد از 30 روز برای همیشه حذف خواهند شد، اما شما می‌توانید آن‌ها را به صورت دستی نیز حذف کنید.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص امکان حذف تصاویر تکراری با قابلیت جدید iOS 16 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر