;
coinex

سنسور 1 اینچی شیائومی 12 اس اولترا گران‌ترین قطعه این گوشی نیست!

همانطور که می‌دانید، Xiaomi 12S Ultra به سنسور 1 اینچی Sony IMX989 مجهز است. بررسی‌های Counterpoint Research و تحلیل‌های Bill of Materials (BoM) نشان می‌دهد که سنسور 1 اینچی شیائومی 12 اس اولترا گران‌ترین قطعه‌ سازنده این گوشی نیست.

بد نیست بدانید که شیائومی 12S Ultra با رم 8 و حافظه 256 گیگابایتی، هزینه‌ای معادل 516 دلار را برای تولیدکننده به همراه داشته که با قیمت نهایی CNY 6000 (کمتر از 800 دلار) به فروش می‌رسد. در نظر داشته باشید که هزینه 516 دلاری، شامل قطعات، آزمایش‌ها، حقوق معنوی اثر و محتویات جعبه می‌شود. به غیر از این موارد، هزینه‌هایی مثل تبلیغات، خدمات وارانتی و غیره نیز وجود دارد.

سنسور 1 اینچی شیائومی 12 اس اولترا

کوالکام، سامسونگ و سونی، مهم‌ترین تامین‌کننده‌های قطعاتی هستند که بخش بزرگی از چارت BoM را به خود اختصاص داده‌اند. کوالکام علاوه بر تامین تراشه‌ اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1، قطعات مدیریت انرژی، فرستنده و گیرنده RF، کدک صوتی و IC اتصالات را نیز تامین می‌کند.

بررسی‌های Counterpoint Research و تحلیل‌های Bill of Materials (BoM) نشان می‌دهد که سنسور 1 اینچی شیائومی 12 اس اولترا گران‌ترین قطعه‌ سازنده این گوشی نیست.

کمپانی سامسونگ هم در تولید شیائومی 12S Ultra، در بخش تامین پنل 6.73 اینچی LTPO E5 AMOLED و رم 8 گیگابایتی LPDDR5 نقش داده است. اما درباره سونی باید گفت که علاوه بر سنسور اصلی 1 اینچی IMX989، سنسور IMX586 اولترا واید و ماژول تله‌فوتو را تامین کرده است. (سنسور دوربین سلفی از نوع OmniVision OV32C است)

بررسی‌های Counterpoint Research و تحلیل‌های Bill of Materials (BoM) نشان می‌دهد که سنسور 1 اینچی شیائومی 12 اس اولترا گران‌ترین قطعه‌ سازنده این گوشی نیست.

نقش شیائومی در قیمت نهایی 6000 یوان، فراز و نشیب‌های خاصی داشته است. سهم بازار شیائومی در این بخش از آغاز سال 2022 رو به کاهش بوده، اما به لطف جشنوراه هواداران شیائومی دوباره رشد کرده است. به گزارش Counterpoint، شیائومی تاکنون 2 میلیون دستگاه از شیائومی Mi 11 Ultra را عرضه کرده و حالا این سهم بازار به شیائومی 12S Ultra واگذار شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره هزینه سنسور 1 اینچی شیائومی 12 اس اولترا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر