coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

هشدار وقوع سیل در استان‌های جنوبی کشور صادر شد

سازمان هواشناسی کشور با تکیه به بررسی‌های کارشناسی نسبت به صدور هشدار وقوع سیل در استان‌های جنوبی کشور در 5 روز آتی اقدام کرده است.

بنابر بررسی سازمان هواشناسی کشور و نظر کارشناسی برخی از هواشناسان، در پنج روز آتی بارش‌ها در نیمه جنوبی کشور می‌تواند منجر به سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها شود.

بیشتر بخوانید: عدم تخصیص ارز واردات گوشی توسط دولت؛ دیگر خبری از گوشی

هشدار وقوع سیل در استان‌های جنوبی کشور صادر شد

استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، نیمه‌ شرقی استان فارس، جزایر خلیج فارس و جنوب خراسان از جمله مناطقی هستند که در روزهای آینده برای آن‌ها رگبار و رعد و برق شدید همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. چهارشنبه این شرایط علاوه بر مناطق ذکر شده برای نیمه جنوبی فارس و جنوب استان‌های یزد و بوشهر نیز رخ خواهد داد.

برای روز پنجشنبه احتمالا با وجود کاهش ناپایداری‌های در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، همچنانبرای  نیمه شمالی این استان و استان‌های هرمزگان، یزد، بوشهر، کرمان، فارس، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری و حتی مناطقی در استان‌های همدان، لرستان، مرکزی؛ رگبار و رعد و برق شدید و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

هشدار وقوع سیل در استان‌های جنوبی کشور صادر شد

روز‌های جمعه و شنبه فعالیت این سامانه در جنوب شرق، جنوب و بخش‌هایی از جنوب غرب و مرکز کشور ادامه دارد. طی پنج روز آینده بارش در نیمه جنوبی کشور سبب سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها خواهد شد.

در نتیجه در 5 روز برای استان‌های ساحلی خزر، اردبیل،‌ آذربایجان شرقی و خراسان شمالی و در روزهای سه‌شنبه تا جمعه نیز برای ارتفاعات البرز در تهران، البرز، قزوین، زنجان و سمنان در ساعاتی رعد و برق و باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

طی سه روز آینده در شمال شرق و شرق کشور برخی نقاط استان‌های سمنان، تهران، البرز، قم، قزوین، مرکزی و شمال اصفهان وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می‌شود که موجب کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این مناطق خواهد شد.

از سوی دیگر در این مدت زمان به خاطر وزش باد شدید در مناطق غرب و جنوب غرب، پدیده گرد و غبار رخ می‌دهد. دریای عمان و تنگه هرمز هم از سه‌شنبه تا پایان هفته و نواحی مرکزی و شرق خلیج فارس از سه‌شنبه تا جمعه مواج است.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر